Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 877 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grymming | 2010-10-18 15:57 | |
![]() | Nej...MEN HON förstår inte att det är smällen jag får ta, eftersom det var mitt val. Hon har ju honom 80 % och får några fria helger. | |
| le-lou | 2010-10-18 15:58 | |
![]() | men oavsett smäll så måste ni komma överens om boendet. Hon kan inte bestämma det själv och inte du heller. Boka en tid på familjerätten så hjälper de er att komma överens. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-18 16:18 | |
![]() | Precis, ni har väl delad vårdnad? | |
| magnusito | 2010-10-18 16:18 | |
![]() | Det är en smäll för barnet om du inte står upp för att du också vill att barnet ska bo med dig! Det är ditt ansvar. Jag håller med le-lou, Familjerätten och kom till tals där! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 17:49 | |
![]() | "Jag har inte behövt att ha barn som bor växelvis och jag skulle inte vilja ha det så heller, men jag förundras av er mödrar som "saknar" era barn så mkt de veckor de inte är hemma. Är ni inte medvetna om att barn bara är till låns? En vacker dag flyttar de hemifrån, hur ska ni klara er då?" jo det är precis vad jag är och av den lånade tiden får jag bara hälften! korkad kommentar. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 17:52 | |
![]() | och hur jag ska klara mig då? jo med en normal kontakt med mitt vuxna barn. precis som jag klarar mig utan mina (fd) spädbarn nu men inte skulle ha gjort det då! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 17:54 | |
![]() | jag valde att lämna min man. för att jag trodde att det var så ohälsosamt för barnen att vi var "kompisar" (iaf från mitt håll). naivt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:16 | |
![]() | Ramsay.. Våra världar har tangerande punkter. Precis som du så valde jag bort platoniskt liv, mycket för barnen och hade många naiva tankar i det här med seperation innan jag själv gick igenom det. Hade jag vetat då, vad jag vet nu, så hade det varit svårt att göra det igen givet att det faktiskt är en kris av så omfattande slag att det är nog det värsta en människa råkar ut för. Precis som i din värld bor mina barn varannan vecka hos sin pappa som verkligen älskar sina barn. Även om jag och deras far under stundom har vissa problem i vår dialog, så pratar vi ju om en man som älskar sina barn gräsnlöst och är en i sanning fin förälder för barnen. Jag skulle aldrig välja att prata illa om honom och gläds åt det faktumet att barnen ser sig själva som vinnare i detta i mångt och mycket. Men det där med varannan vecka... Jesus en sån pärs för oss föräldrar. I början så var det lite skönt att få tid att göra dom där grejerna man längtat efter. Men sen när den månaden var slut så.... Jag har haft tur, jag har träffat en man i en likadan situation som jag älskar. Han älskar sin dotter på samma sätt som jag älskar mina tre. Länge trodde vi inte att vi skulle ha gemensamma barn. Men nu kommer snart vårt gemensamma barn. Det där med livet. Det är tusan inte lätt. Håll ut och köp en tramsig labradour.... Han är min bebis som finner sig i att vara lägst i rang när töserna är här, men fullständigt övertygad om att jag är hans mamma annars :-) | |
| le-lou | 2010-10-18 18:17 | |
![]() | ramsay, du verkar säker på att det var fel val att lämna din man. Jag lägger ingen åsikt om just din situation, respekterar att du känner som du gör nu... bara att jag är övertygad om att man dör inombords i ett kärlekslöst förhållande...och det bär inget gott med sig. faktum är att de få jag känner som stannat kvar för "barnens skull" har i samtliga fall ångrat sig. För istället att skapa ett liv för sig själv som man mår gott i även senare år, så har de stått i startgroparna 20 för sent enligt de själva. Barnen tackar ju inte för att man gav upp sig själv för att leva ihop för deras skull. Snarare tvärtom. Jag hoppas och tror att du kommer att må bättre snart. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:37 | |
![]() | jag förstår er point men jag är inte så mkt den erotiska kärleken med en man tror jag. eller så är jag det, den erotiska men själva förhållandet kan jag vara utan. jag känner att det var fel att lämna min man för det jag verkligen värderar är kärleken till min familj. mina barn och min syster. erotik har jag ändå men det är aldrig mer än flyktigt för mig iaf. jag hade inte gett upp ngt annat än föreställningen om att det skulle vara på ett visst sätt. ett sätt som faktiskt inte stämmer för mig. mitt ex och jag delade iaf det finaste jag delat med en man, kärleken till våra barn och precis som tvålis älskar jag honom för det. det hade räckt bra. förstår dig också le-lou, tror det är bra att lämna när man hotas dö av ett kärleksfullt förhållande. nej, nödvändigt. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:39 | |
![]() | Du får fråga chans på ditt ex då? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:51 | |
![]() | nej tack. hu! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:51 | |
![]() | det är något helt annat än att ha vetat det jag vet nu och behållt vårt liv. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-18 18:52 | |
![]() | Ah, så med facit i hand gjorde du rätt ändå? Du ser ... | |
| pion ekrot | 2010-10-18 18:59 | |
![]() | Meh, kan du inte läsa vad hon skriver? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 19:00 | |
![]() | med facit i hand gjorde jag fel ja. som jag skrivit förut. skönt att pion uppfattat det iaf. | |
| gnill | 2010-10-18 19:03 | |
![]() | Svår situation. Jag förstår att det är svårt, och jag fattar inte alla (i samhället, inte i denna tråd) som klagar på hur "jobbigt" det är med barn. Hellre barn 24/7 och glädjen tar definitivt överhand över det "jobbiga" än inga barn alls, eller barn på "halvtid". Därför är jag extra nöjd med att jag valde som jag gjorde, nu när jag ser alla varannanveckasföräldrar. Jag har mitt barn jämt, och är ensamförälder. Passar mig utmärkt. Jag valde så här www.femmis.se . | |
| Mamik | 2010-10-18 19:04 | |
![]() | Satyra: Självklart får man sakna sina barn och det gör jag också, men inte så till den milda grad att mitt liv avstannar som framgick i början av tråden. Ramsay: Det är ju bra att du förstår att barnen är till låns och det är ju synd att du bara får 50% av den tiden, men om du fick mer skulle ju pappan få mindre. Skulle inte han sakna barnen då och vara ledsen över hur lite tid han fick. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-18 19:09 | |
![]() | gnill- så skulle jag också ha kunnat valt om livet sett annorlunda ut. sympatiserar starkt. vad bra att du tycker- att det ju är bra att jag förstår- mamik. hur mitt ex känner och inte känner hör inte hit, hit till min personliga sorg över hur livet ser ut efter alla överväganden och inrättningar för allas bästa. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-10-18 19:11 | |
![]() | pion ekrot, vad fick du luft ifrån? Jag undrade om inte ramsay skulle ta och bli ihop med sitt ex igen och hon sade "nej tack. hu!". Är det märkligt om jag tycker att hon gjorde rätt ändå då? | |