Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 08:27 | |
![]() | Det var tur att du fick byta ut din, för i det här fallet verkar det totalt omöjligt... har pratat med dem flera gånger där men de verkar inte kunna göra så mycket så nu ska jag börja ringa runt själv till sony och alla möjliga..... jag tycker ju det låter vääääldigt konstigt om det inte skulle gå igenom att få en ny...... | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 08:53 | |
![]() | Annars kanske: www.advokatsamfundet...px ?id=8965 skulle vara något? Men känns väl kanske liite smått överreagerat att dra in advokater, men va fan? Hur ska jag annars gå till väga för att få min dator krediterad..? | |
| Minta | 2010-11-02 08:55 | |
![]() | Ring konsumentverket i din kommun. De vet vilka möjligheter du har att agera. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 08:57 | |
![]() | Tyvärr så öppnar dom först kl 10.. men dit ska jag också ringa..! :) | |
| Minta | 2010-11-02 09:00 | |
![]() | www.konsumentverket....-p a-varan/ | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-02 09:16 | |
![]() | Skitföretag, inkl telia, som behandlar kunder så här. Har liknande erfarenheter men det löste sig med div hot om massmedia, särskilt Sverker, och polis. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 09:27 | |
![]() | Ja verkligen! Ringde just till Sony support och där berättade de för mig att min dator är registrerad på någon Tobias!! Då kan man ju undra vem fan Tobias är.. för jag känner då fan ingen Tobias! Och är det nu så att datorn är begagnad eller något liknande fast den sålts som ny så kan dom nog ge fan i att jag SKA ha en ny dator och att jag garanterat ringer någon tidning. | |
| dinodog | 2010-11-02 09:35 | |
![]() | Men så bra Irkko_Pirkko då går du tillbaka till Media Markt, och säger att du har vart i kontakt med Sonys support. Ring gärna tillbaka till supporten och be om ett direktnummer, till någon högre som du kan ringa till när du är på Media Markt. Var gärna lite extra högljud i reklamationen :) stå på dig, du har rätt och de gör fel. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 09:39 | |
![]() | Ja vi ska se vad jag kan göra. Väntar som bäst på två samtal nu under dagen - ett från Sony och ett från Media Markt. Och bara klockan blir tio ska jag direkt ringa till konsumentverket. Och om inte det fungerar så kan jag ju alltid hota med advokat och att ringa tidningen. Men det känns ju tråkigt om man inte kan göra det här på ett fint sätt utan måste dra till med hot för att få sin vilja igenom. Men men. | |
| Sote | 2010-11-02 09:40 | |
![]() | Vad spännande!!! Vilken underbar historia om det visar sig att dom sålt en begagnad som ny. Det är ju inte helt ovanligt att detta händer med datorer och mobiler. Det har ju hänt att folk har köpt "ny" mobil som visade sig innehålla samtalslistor och foton bla. Du måste uppdatera oss om vad som händer!!! Vi håller på dig!! | |
| Minta | 2010-11-02 09:42 | |
![]() | Hoppas inte Jesper har rätt, att de har rätten på sin sida. På konsumentverkets sida står att säjaren har rätt att välja det alternativ som är billigast för dem, reparera eller byta ut. Men det är väldigt bra att få veta att man aldrig ska handla på Mediamarkt. Även om de skulle ha rätten på sin sida, vill man absolut inte ha med ett företag med sådan brist på service att göra. | |
| Minta | 2010-11-02 10:17 | |
![]() | Vad sade konsumentverket? | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 10:45 | |
![]() | Snacka med MediaMarkt igen och säga att du har snackat med Sony och fråga varför i helvete datorn är registrerad på någon som heter Tobias. Vad sade Sony om DAO-garantier? | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 11:18 | |
![]() | Konsumentverket sa att tyvärr har de rätt att skicka in datorn tre gånger men jag kan kräva att få en ny dator OM datorn har varit på reparation i tre veckor eller mera.... MEN så ringde sony och sa att min dator är på väg tillbaka från Tjeckien till Sverige. Så med "tur" är datorn tillbaka på torsdag eller fredag. Nu väntar jag då fortfarande på samtalet från mediamarkt där de ska framföra nyheten att datorn är på väg hem, vilket jag redan vet om eftersom jag tydligen ligger steget före dem ;) Men min fråga kvarstår: Varför i hela vida världen står min dator registrerad på Tobias??! Och är det så att datorn var begagnad så har jag ju all rätt i världen att få en helt ny dator. Men hur ska jag kunna bevisa att datorn varit begagnad och hur ska ska jag göra för att få reda på sanningen isåfall? De skulle ju förstås naturligtvis försöka mörklägga och ta bort alla bevis innan jag skulle få veta mer ? | |
| Minta | 2010-11-02 11:34 | |
![]() | Man får inte vara beroende av sin dator om man ska köpa på lågprisvaruhus. | |
| magga | 2010-11-02 12:06 | |
![]() | Kul läsning, väntar med spänning på fortsättningen. Hoppas det löser sig för dig, och MediaMarkt tjänar ju garanterat inte något på sitt beteende. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 12:09 | |
![]() | Ja, red ut det där med varför den är reggad på Tobias. Hör med Sony om de har någon aning och sedan konfronterar du MediaMarkt. Det ligger ju nära till hands att det skulle vara en inlämnad dator. | |
| Gautama | 2010-11-02 12:15 | |
![]() | Usch denna tråd påminner mig om varför jag inte köper datorer på större "slit och slängvaruhus" längre:-) Går hellre till mindre ställen. Nu sist så köpte jag min jobbdator på ett ställe där man bygger ihop den. Vissa, väldigt många delar i den är det livsgaranti på. Hur som helst så önskar jag TS lycka till. Stå på dig och bli riktigt bråkig. Hota med att du ska gå ut i tidningen med hur du blir behandlad så kanske de tycker du är så obekväm att de hostar upp en ny. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 12:16 | |
![]() | Ja kanske det är så att förra ägaren hade samma problem men fick en ny dator - nu försöker dom lura på mig den här datorn? Vi får väl se vart det här slutar.... men det lutar ju tyvärr åt att jag får tillbaka skitdatorn igen..... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 12:18 | |
![]() | Om det är så att den har varit såld förut ser jag inte hur de ska kunna neka dig att få en helt ny. De har sålt datorn under falska premisser. - Who the fuck is Tobias? | |