Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2010-11-02 13:29 | |
![]() | Fast individer kan fallera är det uppbyggligt att politiskt arbeta för mer jämlikhet och rättvisa. | |
| magnusito | 2010-11-02 13:31 | |
![]() | Det är ju förfärligt om moderater ska komma undan med sin korrupta polititiska ide bara för att de s a s förspråkar egoism politiskt. Det tycker jag är helt förkastligt. Jag tycker inte att det på något sätt är värre om en vänsterpartist skulle begå något misstag än om en moderat gör det. | |
| magnusito | 2010-11-02 13:32 | |
![]() | Så jävla bekvämt ska vi inte göra det för alla penga och maktkåta moderater. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-11-02 14:10 | |
![]() | Oavsett vilken partitillhörighet man hör kan man ställa sig frågan om vad skillnaden på korruption, bestickning, nepotism , koperativsim och demokratin ligger! Många mjuka ord som endå klär in samma styre som efterträddes av den förgående. Jag betvivlar att de statliga institutionerna är imuna ifrån påverkan och kan användas som objektvivt neutrala instrument för att reglera rättvisa och opartiska förhållanden till aktörerna i samhället. Fast givetivs är inget svart eller vit. | |
| Lillstölla | 2010-11-02 14:43 | |
![]() | Tror ju politiker överlag har lite brist på moral överlag, liksom vi andra. För hur många här inne skiter inte i att betala tvlicensen till exempel. Sen är ju politiker alltid snäppet värre verkar det som. Och moderat och moral går inte att använda i samma mening såvida man inte slänger in "brist på" i meningen. | |
| micro113 | 2010-11-02 15:46 | |
![]() | Arkelsten och moral? Sahlin och moral? Är det samma sak, eller är det olika saker det är frågan om? Varför/varför inte? | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-11-02 15:47 | |
![]() | Det här är "politisk populism" för dummies.... | |
| magnusito | 2010-11-02 15:51 | |
![]() | Stor skillnad. Att köpapå ett kort som riksdagsledamöter har rätt att handla på bara de betalar tillbaka är inget allvarligt även om hon gjorde fel. Att låta sig bjudas av storfinansen är ett hot mot demokratin. | |
| micro113 | 2010-11-02 16:01 | |
![]() | magnusito Jag talar inte om kontokortsaffären - jag talar om dagens avslöjande att Sahlin lät sig och sin son bjudas på Stockholm Open fem dagar i rad till en summa av 750 kr per biljett/dag. Bjudresa/bjudarrangemang www.aftonbladet.se/n...80 59360.ab Överåklagaren har idag upprättat en anmälan mot Sahlin och överväger om han skall öppna en utredning. Dock hoppas vi förstås att han också upprättat anmälan mot övriga politiker som också bjöds på galan - i konsekvensens namn. Idrottsministern Lena Adelsohn Liljeroth och ÖB Sverker Göranson. För lagarna bör ju givetvis gälla lika för alla. Nåja, inte kontokorts affären alltså. | |
| meimse - Ej medlem längre | 2010-11-02 16:25 | |
![]() | Alltså jag tänkte Shell och sen tänkte jag oljakrati o sen tänkte jag oligarki och eftersom jag inte kom ihåg vad oligarki är så kollade jag i Wikipedia. Det var ingen rolig läsning:( | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-11-02 16:37 | |
![]() | Sahlin utreds för bjudbiljetter Sverige 02 nov 16:14 Socialdemokraternas partiledare Mona Sahlin kritiserade M-partisekreteraren Sofia Arkelsten hårt för hennes bjudresor. Men Sahlin har själv låtit sig bjudas, på ett flertal dyra biljetter till Stockholm Open, och nu har överåklagare Gunnar Stetler upprättat en anmälan. - Jag har sett tillräckligt mycket för att upprätta ett ärende nu. Men vilka åtgärder jag kommer att vidta i det här ärendet kan jag inte kommentera nu, säger Stetler till Expressen. | |
| Ronny82 | 2010-11-02 19:07 | |
![]() | Att ÖB verkar betala själv säger ju en hel del. Heder åt försvarsmakten. De verkar ha bra ledare, sossarna not. Men Mona är en bra valarbetare! Jag hoppas att vi kan få henne att stanna i 4 år till. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-02 22:56 | |
![]() | I linje med den urdumma åsikten att svenska tennisförbundet bjuder samhällets företrädare på match är likvärdigt att "bjudas" av oljeföretag på "informationsresa", föreslår jag att vi passar på att åtala alla politiker som någon gång gått gratis på nobelmiddag. Här snackar vi kreativt slöseri av åklagarnas resurser. Att vissa inte lyckas se någon som helst nyansskillnad mellan Sahlins och Arkelstens bjudningar gör mig jävligt generad. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:01 | |
![]() | Ronny - om du har några som helst principer borde du rimligtvis tycka att en av de högst uppsatta moderata ledarna, deras partisekreterare, fröken Arkelsten, även är en rätt risig ledare. Men jag håller med dig, jag hoppas att hon får sitta kvar eftersom även hon kommer vara en utmärkt valarbetare åt sossarna. | |
| le-lou | 2010-11-02 23:15 | |
![]() | _1_ all cred till dig som lyckats få igång en politikertråd EFTER valet hur som helst... jag trodde folk var spytrötta by now. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:49 | |
![]() | :) tack Le-Lou - nu kan vi köra på i fyra år. Du har nämnt att du tycker att alla politiker är hycklare, jag måste uppriktigt sagt säga att jag tror precis tvärt om. De flesta riksdagspolitiker är övertygade i sin tro och på det stora så lever de mindre dubbelmoraliskt än oss andra, oavsett om det handlar om moderater, vänsterpartiser, sverigedemokrater eller kristusdemokrater (de enda som är undantagna är förstås de neofascistiska Centerpartisterna). Journalister, kvällsblaskor, betapetare och bloggare är i allmänheten som hungriga gamar som cirkulerar runt våra politiker, och det är fullständigt rimligt att låta drevet gå hårt mot de som trampar i skiten. Littorin var en uppenbart ful fisk - det räckte med att ta en titt på hans välansade jazzfitta för att förstå den saken, han ser ju lika trovärdig ut som Bam Margera. Mona är egentligen inte en ful fisk, men rejält kass. Det är ingen slump att journalisterna går hårt mot dessa. De hugger på de rykten som cirkulerar, undersöker dessa och försöker vara först med att publicera. Det är rimligt att tro att det sen en lång tid tillbaka cirkulerat en hel del smuts kring Arkelstens persona. Den politiker som skitit på sig mest och kommit undan med det är trots allt Carl Bildt. Hans fiaskoregering från 1991-1994 är en tidlös källa till humor. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:56 | |
![]() | Man måste medge att Sahlins kommentar till TT trots allt var rätt kylig. Hon vet att hon inte gjort nått fel den här gången. TT: Ser du fram emot att åklagaren ska klargöra detta? – Jag ser fram emot nästa Stockholm open och nästa landskamp i fotboll. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:57 | |
![]() | Åklagaren borde utredas för tjänstefel. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-02 23:59 | |
![]() | Ja,man börjar tröttna på beckrot och simmerud. | |
| Ronny82 | 2010-11-03 00:04 | |
![]() | Ja, nästa SO får hon betala ur egen ficka då hon fått sparken. Hon har säkert råd ändå som sossekonsult. Pöbeln betalar drösvis med pengar för att höra denna lolla prata inövade floskler. | |