Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:57 | |
![]() | Olaga hot! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-08 23:59 | |
![]() | Varför är alla föräldrar 60+? De flesta är ensambarn. Det är ju inte direkt ''medel-bortskämda-ungen' '! | |
| helbe267 | 2010-11-09 00:04 | |
![]() | Mina två tjejer som är 8 och 10 år kunde inte förstå att de i programmet inte hjälper till hemma. Min minsta skrattade när de inte kunde gå och handla. Mina barn kan var monster och huliganer mot varandra men de hjälper till och förstår varför man ska hjälpa till..... | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-09 00:06 | |
![]() | Tror det är extremfall och en del fejk också. Det kommer att göra ont när livet lär dem vad deras föräldrar inte har lyckats lära dem. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2010-11-09 00:08 | |
![]() | Om det är jag som åsyftas när "anneli72" skriver "Olaga hot!": Spelar du teater, "anneli72", eller är du dum på riktigt? Det finns något som kallas överförd betydelse... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-09 00:11 | |
![]() | Dum? | |
| Savi | 2010-11-09 08:49 | |
![]() | Man behöver inte bli ouppfostrad bara för att man är bortskämd av sina föräldrar!! Jag tillhörde kategorin "Bortskämd unge" så länge jag bodde hemma.Jag fick göra allt,jag fick allt jag ville ha,vi hade bra ekonomi & många såg mig ett socitetsbarn. Men jag betedde mig aldrig illa för det. Fick egen lägenhet som 16-åring när jag började plugga,men jag arbetade också för att mina föräldrar skulle se att jag klarade mig på egen hand utan deras hjälp. Jag var aldrig stökig & elak utan en unge som var bortskämd & väluppfostrad. Mina barn har det likadant,de får i princip vad de vill.Men de är inte odrägliga för det. Det här programmet har de ju letat fram de mest jobbiga barna för att få alla "med pengar" att framstå som dåliga familjer som inte kan uppfostra sina barn. Så är inte fallet IRL!! | |
| Maja G | 2010-11-09 08:50 | |
![]() | Nu var jag tvungen att titta på en snutt ur programmet på SVTplay.. Nä, jag får ta tillbaks min titel som curlingmamma nu, är inte ens i närheten av dessa föräldrar! Skullle aldrig gå hem till boysen för att städa eller tvätta deras kläder. Där får det se ut hur som helst, det skiter jag i. | |
| SkySpy_ | 2010-11-09 17:50 | |
![]() | Stackars IQ befriade föräldrar... Antingen fattar dom inte eller så är dom otroligt mediekåta. Vad är meningen att sända sån skräp tv, på ettan tom?? Hade jag varit förälder där så hade jag skämt ihjäl mig. Slötittade på reprisen lite men inte längre.. Skräp tv. Fullständigt meningslös tv. | |
| Sawadi Ka - Ej medlem längre | 2010-11-09 17:55 | |
![]() | Hörde glunkas att föräldrarna var med i något tv-program för flera år sedan, just som curlingföräldrar. Är det månne så? <--- Usel googlare | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-11-09 19:40 | |
![]() | Jag funderar lite över det här med ungdomars funderingar över yrkesval. Det tycks vara modell och skådespelare och sångerska som gäller för hela slanten nu. Och det handlar inte om någon liten amatörteatergrupp på fritiden, nej det tycks vara Persbrandt-nivån som gäller, i deras värld. Det finns bevisligen människor som lyckats inom dessa yrken, men de är få, ytterst få. Gör inte yrkesvägledaren/föräldrar na/vem det nu må vara, dessa unga en stor björntjänst när man invaggar dem i tron att möjligheten om ett liv på scenen faktiskt är möjligt att nå? Vore det inte ärligare att säga sanningen direkt, hur hård den än kan vara? | |
| tydal | 2010-11-09 19:59 | |
![]() | Vad skulle sanningen vara då? "Det är ingen idé att du försöker bli något, för chansen att lyckas är så försvinnande liten att den inte finns"? Det du missar är att det inte är något lotteri det handlar om - där alla har lika stor chans - utan där man har stor möjlighet att påverka sina chanser genom att träna och faktiskt bli riktigt duktig på något. Sen bör det naturligtvis inte gå så långt som i tv-programmet att de försummar allt annat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:00 | |
![]() | Den här rik och känd-skaran anser jag vara ganska liten ändå, de flesta siktar mot trädtopparna och inte mot stjärnorna. Tror jag. Får se vad de har att säga till sitt försvar i debatt ikväll :P | |
| Ronny82 | 2010-11-09 20:07 | |
![]() | Roligt att se en av tjejerna säga att 80 kr inte räckte per dag att hålla sig fin, då det i detta fall inte skulle räckt med 8000 kr. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:08 | |
![]() | Ska man se ut som en transa räcker det inte med 80kr nä. Fattar inte varför man 2010 fortfarande överdoserar bronzer och rouge.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:08 | |
![]() | Jag menar, hon var jättesöt, men det syntes ju knappt för allt smink och tjaffs. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:12 | |
![]() | "* Aldrig ägna en minut åt hushåll utan all tid på min framtid. Varför diska när man kan vara rik och ha någon som gör det åt en?" "Och tyvärr, foks, det är ingen "roll". Jag är totalt värdelös på allt som heter hjälpa till, laga mat och veta vad pasta sås är. OCh jag är glad över det eftersom jag siktar liiiite högre." Citat Olgaisabelle | |
| slånbär | 2010-11-09 20:15 | |
![]() | Jag skulle aldrig drömma om att ge mina ungar allt dom vill ha även om jag har råd. Vill dom ha något så får dom jobba för det också. Hur ska dom annars kunna lära sig att klara sig själva sen? Mina två söner ska båda bli hantverkare den ene rörmokare och den andre elektriker och dom jobbar hårt i skolan för att lyckas. Min äldste går sista året på energi och har toppbetyg och har ordnat sina praktikjobb själv, skött dom exemplariskt och därmed skaffat sig goda referenser för att söka sig vidare. För att han ska kunna vara extra konkurrenskraftig när han går ut skolan har vi betalat för hans körkort. Han klarade kortet utan problem och visst blev det dyrt men inte så dyrt som det hade blivit om han inte hade jobbat för det. Detta är en sån sak som jag tycker att om man har råd så är det värt att satsa på. Å andra sidan fick han ingenting när han fyllde arton i present-det var körkortet som var presenten. Detsamma kommer att gälla för den andre sonen om han sköter skolan. Båda killarna sköter sina uppgifter här hemma utan större problem,dom dammsuger hela huset, fixar disken, går ut med hundarna m.m. Mina ungar vet sakers värde och även om dom har egna pengar så får dom inte köpa precis vad dom vill. Det är ju föräldrarnas jobb att knuffa ut ungarna ur boet men man kan ha boet olika högt upp i trädet. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:18 | |
![]() | Ung och bortskämd diskuteras om 10 minuter i Debatt i SVT2! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-09 20:24 | |
![]() | Undrar om föräldrarna är med. Vore mer intressant att höra vad dom har att säga och att inte SVT låter sig bli en ny kanal5 med snorungar som inte fattar bättre ska uttala sig. | |