Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 18 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:20 | |
![]() | att dörrvakter klarar sig ifrån repressalier när man dunkat på någon beror ju på att polisen, som alltid tillkallas när det är bråk, oftast är jävligt bundis med vakterna och också i nästan alla fall vittnar i dörrvaktens favör. eftersom jag ju jobbat inom gebitet så anser jag mig ha empiriskt inhämtad kunskap om detta iaf. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:23 | |
![]() | Håller med zlipzten till 100%. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:26 | |
![]() | Ett annat skäl till att dörrvakter ofta slipper billigt undan när de går över gränsen är att deras offer är berusade. å andra sidan har de som hamnar i gräl med ordningsvakter ofta en rätt skev syn på vad som händer (inte minst på grund av alkoholintag). | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:26 | |
![]() | där har du rätt, res. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-27 15:27 | |
![]() | Dessutom är en hel del av det som utifrån kan ses som övervåld helt enkelt - och det här kan låta paradoxalt - ordningsmaktens sätt att se till att ingen kommer till skada. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:16 | |
![]() | ja ,vi kan lita på polisen | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:24 | |
![]() | det är hett med snutar. lite korkade massor av adrenalin. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:38 | |
![]() | Eller folk som missbrukar poliser :) (Ringer 112 så fort de hör en moped som låter högt). | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-28 20:39 | |
![]() | haha:) | |
| Cheiron | 2010-11-28 20:46 | |
![]() | Poliser är människor också. Rötägg finns det inom alla yrkeskårer. Det är tråkigt att din son råkat ut för dessa. Men alla poliser är inte rötägg. det är inte många som vet det, men det är 8000 sökande till polishögskolan varje sökomgång, till mellan 200-500platser. Det görs tester under nästan ett helt år svensktester, fystester, psykologtester, mentaltester osv för att få ut de bästa poliserna. Polisutbildningen är två år och nästintill alla som klarar av utbildningen får en anställning som polis. Det är sorgligt att folk råkar ut för rötägg inom polisen, men det finns fina poliser också och det är sällan de uppdagas i media eller annat. det är sällan folk pratar om när de blivit trevligt bemötta av poliser, men blir de negativt bemötta så ska de genast klagas och kastas skit, och kanske till och med bre på lite extra. ren och skär avundsjuka är det i många fall, polisen får ju köra för fort, mot rött osv utan att ens ha på blåljus eller sirener, de får använda vapen och träna vapenhantering på arbetstid, de får träna på arbetstid och har en massa förmåner. Men hur många av dem som faktiskt är avundsjuka på polisernas förmåner, hade kunnat gå hela vägen till polishögskolan, funnit sig i deras usla lön och stått ut med deras skitjobb, plocka upp alagare som skitit ner sig och pissat på sig på en busshållplats dragit med dem in i bilen, suttit jämte dem, hållt upp dem så de inte drunknar i sina egna spyor och sen lagt in dem i en fyllecell. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-28 21:06 | |
![]() | Cheiron ,, läst och tänkt skriva ,, men du satte ord på mina tankar Bitte | |
| Aceofhearts | 2010-11-28 21:10 | |
![]() | Jag är rädd att vårt polisväsende börjar bli korrupt. De kan i princip göra vad de vill utan att det får några konsekvenser. Bevakningen av den enskilda medborgaren börjar likna sovjet. Hu! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 21:13 | |
![]() | Cherion, Så man blir alltså polis för att bli hyllad i media? | |
| Cheiron | 2010-11-28 21:15 | |
![]() | Det tror jag absiolut inte, den som har dem avsikterna kommer inte spec långt... | |
| Palini | 2010-11-28 21:21 | |
![]() | Det är nog några här inne som har sett lite för många dåliga svenska polisserier. =) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 21:23 | |
![]() | Okej, jag tolkade ditt inlägg som att vi inte ska klaga för att det FINNS fina poliser? Och det är synd att man aldrig läser ett mittuppslag i aftonbladet om en jättefin polis som trots nerpissade alkisar och undermålig lön jobbar vidare? | |
| sebgra | 2010-11-28 21:45 | |
![]() | Du tolkar uppenbarligen väldigt många inlägg väldigt fel. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 21:48 | |
![]() | Hade du något att säga eller? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-28 21:49 | |
![]() | Berätta gärna din tolkning istället för att säga åt andra vad dom gör eller ej | |
| Cheiron | 2010-11-28 21:50 | |
![]() | Tolka som du vill. Jag säger inte att de är så i ditt fall men det är ofta som folk klagar på polisen att de inte hinner fram i tid eller gör sitt jobb, och inte har en aning om vad polisen faktiskt gör eller hur de de jobbar. | |