Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-05 12:24 | |
![]() | till annak: Med största sannolikhet har han redan halverat antalet möjliga partners med den outfiten.":) | |
| bobo flux | 2010-12-05 12:29 | |
![]() | "tidlös"? Allt går ju igen modemässigt. Det som var mode för fem år sen och inte är mode idag kan ju vara mode imorgon igen. En person som trivs i sin egen stil bär ju, oavsett rådande mode, alltid upp de plaggen bättre än någon som bara klär sig för att följa modetrenderna. | |
| le-lou | 2010-12-05 12:32 | |
![]() | även stiliga män köper nya kläder och klipper sig. så här tänker jag : att göra det bästa av sitt utseende ger en riktig kick, att inte bara vara utan faktiskt KÄNNA sig snygg innebär i regel att man blir attraktivare för andra också. Det kan öppna dörrar till nya kontakter. | |
| annakarineli | 2010-12-05 12:33 | |
![]() | Jag ska bege mig ifrån den här diskussionen märker jag. Jag förespråkar absolut inte stil framför snällhet. Men allt som kan få en att känna sig lite mera självsäker är positivt. För många av oss är ett av sätten att känna oss utseendemässigt attraktiva också. Jag säger inget om TS utseende. Han ser fullkomligt normal och bra ut. Det var inte menat som ett påhopp. Avsåg mera att ge tips i största allmänhet till de som inte är intresserade av att handla kläder etc. och helst undviker det. Borde kanske ha gjort det i en annan tråd. Over and out. | |
| le-lou | 2010-12-05 12:34 | |
![]() | känner jag mig snygg så blir jag vänligare till sinnet och mer utåtriktad, ler mer och inbjuder förmodligen mer till kontakt. Det märks speciellt när man är ute på krogen, känner man sig som en ful skit (läs: dålig kläd/hårdag) så kommer ingen fram och börjar snacka. Vem vill prata med nån som själv ser ut att vilja gömma sig liksom ? | |
| bobo flux | 2010-12-05 12:39 | |
![]() | annakarineli, du har som jag ser det absolut inte hoppat på någon :) Och jag håller med dig om att modet kan fungera som en riktlinje för de som inte har det klädmässiga intresset. Det jag menade var kort och gott att det helt enkelt är skillnad på mode och stil. | |
| apbur | 2010-12-05 12:43 | |
![]() | Handy Man, TS ville ha konkreta råd. Jag har gett honom konkreta råd. Du har i princip bara förminskat hans problem som han faktiskt säger existerar. Du anser inte att han borde ha några problem med att träffa tjejer trots att han hävdar det motsatta. Du behöver nödvändigtvis inte vara snäll bara för att du påstår att du är det. | |
| bujum | 2010-12-05 12:44 | |
![]() | Utseende,utseende,utseend e BLABLABLA Det finns faktiskt sätt att lära känna någon utan att bry sig om det. Man kan brevväxla eller ha kontakt med nån över nätet och inte utväxla foton i början. Verkligen lära känna människan bakom innan man träffar honom/henne. Har gjort det själv. Min man och jag brevväxlade i ett år innan vi träffades och vi hade så mycket att prata om under det året att vi inte hade en tanke på att utväxla foton. Vi var redan kära innan vi träffades. Kommer ihåg att jag tänkte när jag var på väg till honom första gången att den mannen ska jag ha även om han ser ut som ett troll. Nu såg han inte ut helt som ett troll och han har de snällaste ögon man kan tänka sig. Vi har varit gifta i 8 år och har det fortfarande lika bra. Min ena dotter träffade sin man över nätet och de tog det också väldigt lugnt innan de träffades. Det är insidan som räknas och man bör ju så absolut ha gemensamma intressen. Med den rätta/rätte ska man kunna vara sig själv och inte behöva vara orolig hela tiden över att man kanske har en finne på hakan eller en fläck på tröjan. | |
| Pocaloca | 2010-12-05 12:54 | |
![]() | Apbur. Du har rätt...man behöver inte krångla till allt =) | |
| le-lou | 2010-12-05 12:59 | |
![]() | bujum - det blir lite tarvligt att dra en så skarp gräns mellan insida och utsida. Både delarna spelar roll, utsidan i det korta loppet och insidan i det långa. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-05 13:33 | |
![]() | När jag läser inläggen och råden till TS här, så undrar jag: Är det inga fler än jag som har en kluven inställning till nätet? Det jag menar är, att trots att jag själv häckar här på Beta - och alldeles för mycket dessutom - så har jag den bestämda uppfattningen (för min egen personliga del) att när det gäller folk och nya kontakter så är det irl som gäller. Skulle jag vara i TS:s sits, så skulle jag definitivt satsa på något annat än på nätet. Och sen vill jag bara förtydliga, att vad gäller mina inlägg om utseendet och dess betydelse, så har jag skrivit vad jag allmänt anser. Inget av dem syftar alltså på TS. Men ska jag nu uttala mig ändå något om ditt utseende TS, så är det mer än ok, du har ett behagligt sådant. Så, så nu behöver du inte längre fundera på det - om du nu ens nånsin har gjort det. :) Bara en sak till. Apburs tips om glasögonen var inte alls dumt. Visserligen syns det ganska dåligt hurdana du har, men allmänt så är det rätt fiffigt att förnya sitt utseende genom nya glasögon lite då och då. Det _kan_ ibland göra radikal skillnad. - Vet jag som ganska ofta satsar på nya. | |
| annelie49 | 2010-12-05 13:56 | |
![]() | Så mycket fokus på utseende! Så ytligt! När jag träffade min man för 17 år sedan hade han (svimma inte nu!) för korta byxor, ljusgrå loafers, vita tubsockor och 30 kg övervikt. Men........han var och är den mest underbare killen jag mött. Varför? Jo, bl.a. har han förmågan att släppa fram sin "kvinnliga" sida. Att vara empatisk, omhändertagande. Har förmågan att få mej att känna mej underbar trots en kropp som sett sina bästa dagar. Och........han är inte fjollig och omanlig! Så Lenty; Hel och ren och lukta gott. En god lyssnare attraherar. Engagemang attraherar. Läs bobo flux och Handy Man en extra gång. Lycka till och kram! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-05 14:13 | |
![]() | skulle någon bli intresserad av lenty för att han har glasögon som är mode just denna vecka,då måste han byta glasögon var 14 dag,för att hänga med ,vilket man kan kalla osäker,att vara sej själv ,att lukta gott, jag har skrivit många gånger att lenty är jättefin på sprid kärlek sidan och det har många andra med skrivit,värka inte vara intresserad ,överintresserad tas sällan emot väl ,det ar inget fel på ditt utsende | |
| le-lou | 2010-12-05 14:31 | |
![]() | men snacka om att gå overkill på detta med att "piffa upp sig". Helt plötsligt är det en dödssynd och skulle då automatiskt innebära att ts är ful och att det är därför han inte lyckats att skaffa brud?? Jag tolkar enbart ts som att han är lite nere i skorna just nu, och att göra en upppfiffning (köpa lite fina kläder, kanske go wild and crazy och odla skägg typ, många tjejer brukar ju tex ändra frisyrerna när vi blir singlar efter ett förhållande) - ökar ju på självförtroendet. Lika dumt är ju att skriva att han ska börja gå på gym för att träffa nån i så fall, vill man så kan man läsa in saker i det också. | |
| annelie49 | 2010-12-05 14:53 | |
![]() | Skönheten sitter i betraktarens ögon! | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-05 15:04 | |
![]() | ttiittii, är det helt omöjligt för dig att ta min replik för TS för vad den faktiskt var? Det vill säga enbart en kommentar om att man kan - exempelvis genom nya glasögon - förnya (OBS! för att nu för din skull vara övertydlig: jag har INTE varken syftat eller nämnt något om att FÖRBÄTTRA sitt utseende, jag talar om att FÖRNYA, piffa upp sig) sitt utseende lite då och då OM MAN SÅ VILL. Så gör i varje fall jag till och från, och jag tänker väl för bövelen inte på att jag ska genom mina nya brillor attrahera någon överhuvudtaget, utan glädja mig själv. Satsa på sådant som jag gillar. Glasögonen dominerar ju hela utseendet, så nog sjutton har det väl betydelse hur dom ser ut. Enligt ditt resonemang skall man väl inte ens då satsa på varken gott doftande tvålar eller annat, för då gör man väl det också för någon annan än sig själv. För att intressera någon annan, eller hur ttiittii? Jises! | |
| Satyra | 2010-12-05 15:23 | |
![]() | "känner jag mig snygg så blir jag vänligare till sinnet och mer utåtriktad" Tror det var le-lou som skrev det - det har kommit så många inlägg sedan jag gick in här sist så jag kan blanda ihop det - sorry i så fall. Hur som helst - jag fungerar nog precis tvärtom, dvs. känner jag mig duglig, bra inombords så syns det även utåt och gör att andra uppfattar mig som tilldragande, oavsett om jag är uppiffad eller inte. Känner jag mig eländig invärtes så spelar det ingen roll vilka kläder, frisyr, glasögon, smink jag tar på - utstrålningen förblir då matt ändå. DÄRFÖR anser jag att det är en fånig förenkling som inte fungerar, att råda någon som lider brist på nära kontakter att t.ex gymma, byta brillor eller klippa håret för att skapa nya sådana. Jag tror inte på att den varianten fungerar, helt enkelt. Måste förresten tillägga att de gånger jag gått på krog panikspontant och alltså då utan minsta tillfixning - det är de gånger jag haft absolut roligast. Förmodligen för att jag då inte hunnit bygga upp några som helst förväntningar inför kvällen och därmed varit betydligt mer avslappnad. Det är min egen teori i alla fall. Ett tillägg till - helt OT ... Förvirrande när folk byter profilbilder ... förstod inte ens att le-lou var just le-lou förrän någon påpekade något om hennes inlägg ovanför dess egen. :-o Jaja ... jag vet, jag byter bild själv titt som tätt, men ändå - MIG känner jag ju igen oavsett, hehe. ;-) | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-05 15:34 | |
![]() | Fast jag tror att det där är en samverkan av båda faktorer. Är jag nöjd och harmonisk inombords, och har jag därutöver även dom kläder på mig som jag trivs bäst i, att håret är i den ordningen jag vill, att jag har sminkat mig som jag brukar (jo, jag är sminknarkoman när det gäller ögonsmink - lätt sminkad visserligen, men jag känner mig naken utan) osv, ja, då känner jag mig mest nöjd. - Och sen å andra sidan, var jag tvungen att välja mellan den inre harmonin eller utseendet, så skulle jag ju givetvis _lätt_ välja den inre. Den är oerhört betydelsefull för mig. Så visst har dessa aspekter olika stor betydelse, men båda inverkar. | |
| apbur | 2010-12-05 15:43 | |
![]() | Satyra, fast nu handlar ju inte den här tråden om dig utan om TS. Han har redan sagt att han anser att han är en bra människa och tycker om sig själv. Hans största problem verkar vara att andra inte ser honom, vilket resulterar i lite sämre självförtroende skulle jag gissa. Ska han då lära sig hantera ensamheten och inte låta sig påverkas av att inte bli sedd....för att förhoppningsvis efter ett tag bli sedd just för att han lärt sig att inte ta illa vid sig av att inte bli sedd. Eller, ska han se till att bli sedd utan den där jobbiga omvägen? | |
| Satyra | 2010-12-05 15:48 | |
![]() | apbur - Dock hade TS inte skrivit ett ord om hur han kände sig "invärtes" när du gav honom rådet att piffa upp sig! ;-) | |