Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 641 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:15 | |
![]() | Jag vet inte om det är mitt första inlägg du syftar på när du menar att du blivit kallad psykopat? Det är kanske inte jätteviktigt i sammanhanget - men jag har aldrig kallat dig psykopat, och tycker inte att du verkar vara en heller. Psykopatfasoner skrev jag för att understryka hur fel jag tyckte att förfarandet var... för mig. Jag köper ditt resonemang, och kan förstå det - utan att hålla med. Ditt utlägg om svenneföräldrar säger jag inget om - jag känner inga sådana som du tar upp i ditt exempel... men det var rätt roligt formulerat som vanligt. | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:16 | |
![]() | 2010-12-09 00:55 Hm...det där ska jag ta och grunna på... | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-09 01:32 | |
![]() | Jag tror nog att man ska utnyttja sin ångerätt så långt det går, svårt att se var gränsen går. Det är klart att någon stans finns väl en defintiv gräns men för den delen kan man alltid odla en kontakt med barnet utan att den ska behöva bo ho sig. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-12-09 02:01 | |
![]() | Bra att du har mamma, Yamaha. Jag (som bara har ett antal barn med samma partner) har inte kallat dig några elaka ord men jag tycker att dina tankegångar om stamtavla är horribla. | |
| Neaa2 | 2010-12-09 06:21 | |
![]() | Jag tänker på min dotter, min underbara söta lilla flicka... Inte är det bara blod som gör mig till hennes mamma? Om någon informerade mig om att hon inte var min biologiskt så skulle jag väl inte plötsligt älska henne mindre? Föräldrarskap och kärlek mellan barn och föräldrar är mycket större än blodsband!! | |
| chickenheart | 2010-12-09 11:25 | |
![]() | Det är ju sant, och du skulle säkert vara jättenöjd över att du har tagit så god hand om barnet du har i din famn. Nästa gång, titta på barnet å tänk, det här är inte barnet jag fött fram. Men du skulle kanske ändå inte vilja veta hur ditt eget barn har det? Leta reda på det, och ha det nära. Jag skulle aldrig kunna acceptera att mina barn växte upp hos nån annan än hos mig. Tänk om ditt barn hamnar hos en missbrukarfamilj, blir misshandlad eller far illa på annat sätt. Skulle blodsbandet verkligen inte ha nån betydelse? Och det klart, att du i stundens ögonblick inte älskar detta barnet mindre, och antagligen aldrig kommer att göra, men grejen är ju att du blivit lurad. Du och din partner har bestämt er för att ha barn, försökt få barn (kanske) länge, genomgått en graviditet, och en kanske jävligt jobbig förlossning. Man har ju inte bestämt sig för att genomgå allt detta för att sen"Äh det spelar faktiskt ingen roll om barnet är vårt, ge oss vilket som helst". Då kan man ju lika gärna adoptera. Om du sen efter 4 år(eller nån annan tid) får reda på att barnet inte är ditt...vad fan, det får man ju rätta till. Sen kan det ju inte bli "här vi byter barn", utan det får ju bli över en längre tid... Det jag egentligen menar är, att barn "skaffar" man inte för att göra världen en tjänst, utan det är helt å hållet en självisk grej. Så Yama, du är på rätt spår // | |
| le-lou | 2010-12-09 12:13 | |
![]() | svårt. Jag skulle vilja ha mitt biologiska barn tillbaka, det skulle vara en mardröm att lämna en bebis man trott var sin egen och börjat älska. fy-mår illa av bara tanken på en sån situation. | |
| Snoosy | 2010-12-09 19:03 | |
![]() | yamaha, i det här fallet så handlade det inte om att byta bort någon frivilligt. Ett barn har blivit förväxlat på BB. Klart att man inte byter ut sitt egna barn. Men har man som i detta fall levt med ett barn i många år, i tron om att det är ens eget. Så älskar man det som sitt eget oavsett vad som händer. Var kommer du ifrån då?? Helt oväsentligt egentligen. Men varför sådant agg mot den svenska mentaliteten?? Du pratar om svenskar som svennar. Gillar det lika lite som att kalla invandrare för blattar. Att man har barn med flera kan jag hålla med dig om, är inte alltid så lyckat. Men tror nog att det fungerar med kärleken för ens egna barn respektive sambons/nya fruns, mannens barn, dom flesta fall! | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-12-09 19:22 | |
![]() | Snoosy. Yama är 7:e generationens värmlänning. :D Eller hur Yama? *fniiiiss* :D | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-09 20:41 | |
![]() | YJ,jag har ett barn som bor här som inte har några föräldrar dom är döda,vi är inte släckt på något vis ,jag älskar denna unge precis lika mycket som dom jag fött själv för mig spelar det ingen roll vad ungar har för blod alla barn är en Gudagåva och har rätt att bli älskade blodsband eller inte,och den biologiska släkten vill inte se honom för att han är så lik sin döda pappa | |
| vårpåg | 2010-12-09 21:03 | |
![]() | Historien om de bortbytta barnen går att läsa om i en roman av P-O Enqvist. "Kapten Nemos bibliotek." LÄS!!! personligen tror jag inte man egentligen kan veta hur man skulle göra i förväg o gud give att man aldrig får reda på det heller. Älskar förstås min ungar och inget i världen kan ändra på det.Om det syod någon på trappan en dag och kravde tillbaka ett av dem skulle jag bli tokig. Alltså skulle jag förhoppningsvis inte heller agera på det sättet själv, men jag skulle nog vilja veta hur det barnet har det och absolut berätta för de båda barnen hur läget är. | |
| Minta | 2010-12-09 21:06 | |
![]() | Ja, ett var barnen var en kusin till P-O Enquist. | |
| Minta | 2010-12-09 21:06 | |
![]() | ett av barnen ska det stå. | |
| sannabra | 2010-12-09 21:47 | |
![]() | Självklart skulle jag vilja ha mitt biologiska barn, men jag tror inte jag hade klarat eller velat lämna ifrån mig ett barn som jag haft i flera år och som jag sett som mitt eget. Och det hade inte varit rätt mot barnet heller, det blir ju som att bara ta det ifrån sina föräldrar. För en 4-åring så är man ju barnets föräldrar oavsett om man är det biologiskt eller inte. Jag tror inte man älskar barnet mindre bara för att man får reda på att det är någon annans barn heller, även om jag säkert velat ha det biologiska barn också. Jag tror jag hade behållt barnet som vuxit upp med mig men försökt träffa det andra så mycket som möjligt också. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-09 22:08 | |
![]() | jag tro att jag skulle vilja bli helg förälder åt det biologiska barnet | |