Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2011-01-03 09:38 | |
![]() | Inse nu hur korkad han är,, ”Bidragsfuskare ska kläs ut i hyenadräkt” Nytt förslag från politikern som vill ha fetskatt www.aftonbladet.se/n...83 60257.ab Bitte | |
| Evor | 2011-01-03 09:39 | |
![]() | med tanke på att det är skatt på alkihol och tobak varför inte lägga extra skatt på onyttig mat tex chips läsk och så vidare. | |
| le-lou | 2011-01-03 10:57 | |
![]() | bidragsfuskare förslaget - är det nåt att bli upprörd över ? Exakt vad är det korkade i att vilja se de som fuskar i hyenadräkt? Inom assistentområdet fuskas det sjukt mycket, det är pengar som tas från de handikappade och ges till grisar som inte förtjänar det. SÅ hyena dräkt - nej men grisdräkt vore det rätta! försvarar vi bidragsfuskare nu ? är det "synd" om de på något sätt eller vad ? Ja herregud vad snedvridet. | |
| wildman | 2011-01-03 10:59 | |
![]() | "med tanke på att det är skatt på alkihol och tobak varför inte lägga extra skatt på onyttig mat tex chips läsk och så vidare." För att det är svårt att definiera vad onyttig mat är. Hur ska du lyckats med det? | |
| Leyla K | 2011-01-03 11:07 | |
![]() | Hugg händerna av Rafael och han förblir samme målare, hugg huvudet av Stefan Hanna och han förblir samme tänkare. | |
| wildman | 2011-01-03 11:13 | |
![]() | "försvarar vi bidragsfuskare nu ? är det "synd" om de på något sätt eller vad ? Ja herregud vad snedvridet. " Nu behöver man ju inte försvara bidragsfuskare för att tycka det föslaget var korkat Le-Lou. Skampålen kanske inte är synonymt med ett modernt rättsamhälle.... | |
| le-lou | 2011-01-03 11:40 | |
![]() | vad är det som är så korkat ? tror du han har lagt förslaget om hyenadräkt i riksdagen eller vad? Skampåle - jo , vissa hamnar där - vissa inte. Att stjäla är så lågt, att man borde verkligen hamna vid en skampåle. finner det alltid konstigt att man sympatiserar med folk som beter sig så här. det är ju ett ställningstagande han gör. Den som inte kan läsa in såpass mycket får ju ta och kamma sig. | |
| Quicka | 2011-01-03 11:40 | |
![]() | Vart går gränsen för "fet" och överviktig och vem ska bestämma det. Vilken typ av mätinstrument ska användas, BMI? Tråkigt för alla inkl. mig själv som tränar på gym och råkar ha lite mer muskler än medelsvensson. Äh, den siste idioten är inte född än. | |
| Maja G | 2011-01-03 11:40 | |
![]() | håller med att "onyttig mat" kan beskattas eller ännu bättre, att "nyttig" mat ska obeskattas eller ha lite skatt på.. Ex på onyttig mat är enl.mig: Snacks så som chips,ostbågar osv.Läsk,godis,öl,kakor o bakverk. Sådant som vi inte behöver för att överleva,sådant vi kan klara oss utan | |
| Mammaoxå | 2011-01-03 11:42 | |
![]() | Konstig tanke att Sverige skulle bli känd för att vara landet där det är straffbart att väga mer än sitt BMI | |
| yllestrumpa | 2011-01-03 12:02 | |
![]() | Jaa! Fram med flera skatter åt folket! Här är fler förslag; * Familjer vars barn behöver extra stöd i skolan. * Pensionärer som vill gå fler gånger än en gång om året. * Folk som inte rengör luddfiltret i torktumlaren. * Rökare, vad kostar inte de samhället? * Fotbollshuliganer. * Alla som slänger skräp på marken istället för i papperskorg. * Straffskatt på idiotiska politiker med idiotiska förslag. Detta borde inbringa väldigt mycket ;o) | |
| Quicka | 2011-01-03 12:17 | |
![]() | Folk som inte rengör luddfiltret - LOL | |
| Minta | 2011-01-03 12:26 | |
![]() | Att åka skidor i fjällen och bryta benet borde man då bekosta själv. | |
| Fazilja | 2011-01-03 12:31 | |
![]() | Varför inte ordna så godis blir dyrare... | |
| wildman | 2011-01-03 12:31 | |
![]() | " Antal inlägg: 5196 håller med att "onyttig mat" kan beskattas eller ännu bättre, att "nyttig" mat ska obeskattas eller ha lite skatt på.. Ex på onyttig mat är enl.mig: Snacks så som chips,ostbågar osv.Läsk,godis,öl,kakor o bakverk. Sådant som vi inte behöver för att överleva,sådant vi kan klara oss utan " Läsk? Men juice då? Chips?, men tex tacoskal då? Öl? Lättöl till maten? Kakor? Då skulle ju folk baka mer själva... Man måste hitta ett sätt att definiera det på, annars skulle bara tillverkarna packa om det i en annan förklädnad. | |
| yllestrumpa | 2011-01-03 12:37 | |
![]() | Men beskattas, (momsen) inte maten olika redan idag? Om man tittar på ett kvitto från mataffären så har jag för mig att det är olika procent. | |
| Maja G | 2011-01-03 12:38 | |
![]() | det är väl onyttigt de också eller? man måste inte ha juice ( pressa själv av apelsin/grape)man måste inte ha lättöl,tacoskal... Jag själv är överviktig och är väldigt glad i dessa saker ( ja, inte kakor då men det andra) Jag har råd att köpa det ( fast jag absolut inte behöver det) men ibland hör man att barnfamlijer köper läsk istället för mjölk då det oftast är billigare..OCH det är skrämmande! Och om det inte framkom i mina tidigare inlägg så ska man ju naturligtvis INTE ha mer skatt på överviktiga människor Sänk priset eller sänk skatten på frukt och grönsaker istlället! | |
| Nemesis_87 | 2011-01-03 12:43 | |
![]() | Jag tycker att det är ett bra förslag, låt folk som behöver extra vård eller hjälp i vardagen betala för det själva (så länge det inte är en riktig sjukdom givetvis). Men jag begriper inte varför slånbär vill införa skatt på alla som utövar fysisk aktivitet (fotboll ishockey etc). | |
| slånbär | 2011-01-03 12:53 | |
![]() | Nemesis- Du förstog nog inte riktigt mitt inlägg. Jag tycker självklart att det övh är fel att beskatta vissa aktiviter och personer mer än andra och med mina förslag ville jag peka på det felaktiaga i att peka ut vissa grupper. Exemplet med sportutövare var ju självklart att det inom vissa idrotter är oerhört mycket skador som då belastar sjukvården mer än andra. En aktiv fortbollsspelare kan komma att bli i ett mycket större behov av sjukvård och allt vad det innebär att bli skadad än en överviktig person som i övrigt är fullt frisk. Förstår du nu? | |
| Nemesis_87 | 2011-01-03 13:31 | |
![]() | OK, jag förstår vad du menar. Men liksom med vissa överviktiga tycker jag att de som kräver extra vård får betala för detta. Dessutom har många fotbollsspelare skadeförsäkring som täcker upp dessa kostnader. Sen förstår jag givetvis att det finns överviktiga som inte belastar samhället, liksom det finns fotbollsspelare som aldrig blir allvarligt skadade. | |