Spelrum
Giraffen28
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 671

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2011-01-08 14:11
Antal inlägg: 20042

Om utevistelser ingå naturligt och självklart varje dag blir inte avbrott okänsliga. Om det är en förhandlingsfråga kommer det så klart att finnas barn som väljer att vara inne, men vuxna måste kunna fatta beslut som är bra för barnens hälsa även om det går emot barnens omedelbara önskningar.

annakarineli2011-01-08 14:13
Antal inlägg: 2519

ttiittii: det är tråkigt att du verkar ha en syn på förskolan som något gräsligt. För egen del har jag inte heller gått på förskola när jag var liten utan var hos en dagmamma. Jag hade nog inte trivits särskilt bra i en stor barngrupp och i en institution som det ändå är. Men, som vuxen arbetar jag nu på en förskola och har ett gediget intresse för att försöka ge barn en så trygg och bra tillvaro som möjligt när de inte har möjlighet att vara hemma med sina föräldrar. 3.5 års pedagogisk utbildning borde inte göra oddsen sämre för att vi som arbetar med barn verkligen har ett gediget intresse för det och gör vårt allra yttersta för att barnen skall ha det bra och trivas, under de förutsättningar som råder.
Ibland är dock förutsättningarna sådana att man som pedagog blir trött av diverse saker som jättestora barngrupper, dåligt anpassade och underhållna lokaler och arbetsuppgifter som inte hinns med under ordinarie arbetstid. Självklart kan detta någon gång märkas i form av att man kanske inte känner sig mer uppgiven än driftig, men på det stora hela så tror jag nog att pedagogerna på våra förskolor har ett genuint intresse för sitt arbete.

Tess 082011-01-08 14:14
Antal inlägg: 18003

Min minsting MÅSTE vara på dagis!! det går inte annars..
Hon behöver inte vara där mycket, men att få träffa andra osv är bra.
Men det klart, har man en massa ungar får man ju rätt skapligt med barnbidrag och flerbarnstillägg så då kanske man reder sig bättre.

Detta är dock OT och handlar inte om TS ursprungsämne utan det finns i flera andra trådar...

magnusito2011-01-08 14:16
Antal inlägg: 4986

Dagis är bättre än hemma hos en korkad förälder!
Det är sant som det är sagt.

Mia W2011-01-08 14:16
Antal inlägg: 180

Från mitt jobb så ser jag in på ett dagis utegård. Barnen är ute ett par omgångar varje dag, men hur länge de är ute beror förstås på väder och vind. Personalen är beundransvärd som leker tillsammans med dem - och innan dess skall ungarna kläs på och sen skall de kläs av och våta kläder och skor tas om hand.

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-08 14:19
Antal inlägg: 37631

det är klart det är nyttigt att barn umgås med andra barn,men det är ganska inskrängt att tro att det bara kan ske på dagis,Tess hur kan du tro att det går att leva på barnbidrag?barnbidragen går in på barnens konton,det är deras pengar

Maja G2011-01-08 14:22
Antal inlägg: 10730

nämen..barnbidrag går in på deras konto???

Nu tror jag att du är en krösus,ttiittii..
.Mina barns barnbidrag gick åt till blöjor, välling,kläder, sportartiklar m.m...en liten,liten del kanske gick in på kontot för lite större inköp senare typ cykel eller så..

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-08 14:50
Antal inlägg: 37631

maja du har helt fel,jag har inte tur,det är mina val som jag gjort i livet

ramsay - Ej medlem längre2011-01-08 14:54
Antal inlägg: 9204

precis. tycker du ska applicera tänkandet på din fundering över missbrukare titti.

ramsay - Ej medlem längre2011-01-08 14:57
Antal inlägg: 9204

fö har mina barn förmånen att ha en yrkesarbetande/studerande ambitiös mamma OCH ett fantastiskt dagis (nu skola). snacka förmån:)

Tess 082011-01-08 15:02

Jag håller med dig, Ramsay!!
Mina barn har fått se mig hemma en massa, pluggandes hårt och sedan med ett "respektabelt arbete" och de har sett arbetet med att få sitt liv dit man vill :)
Sedan kan det tilläggas dagmamma/dagis med underbar personal och ett otroligt utvecklande tankesätt som sett till att barn utvecklas till fullo!
Har testat och jag är inte typen som klarar av att gå hemma hela dagarna...

le-lou2011-01-08 15:37
Antal inlägg: 17500

hahaha, barnbidraget går in på barnens konto !!
Ska upplysa om en sak tittii - pengarna är inte barnens utan TILL för barnen. Liten skillnad, men grattis om du har haft det så gott ställt att du kan ta bidraget och spara till ungarna. Du är förmodligen i väldigt minioritet dock som kan göra så.

Tess 082011-01-08 15:40

Med tanke på att ttiittii hävdar att hon har 18 barn och inte jobbar måste maken (som hon inte ens nämnt?) tjäna multum...???

zlipzten - Ej medlem längre2011-01-08 15:48
Antal inlägg: 1466

Det är verkligen ett ovanligt privilegium att ha det så praktiskt och ekonomisk välbeställt. Men utelek och promenader är viktigt.

magnusito2011-01-08 17:19

Jag säger det igen.
Det är synd om de barn som tvingas vara hemma med en korkad förälder!

Mia W2011-01-08 17:51
Antal inlägg: 180

Jag kände mig lite tveksam till om jag skulle skriva något här eftersom jag inte har några barn, men jag ser ju i alla fall dagligen hur det går till på ett dagis. Då undrar jag varför den som inte har barn på dagis och påstår sig inte ha behov eller intresse av detta utan stannar hemma med ungarna, varför blandar sig denna tiittii i diskussionen? Det vore väl bättre att hon startade en tråd med rubriken "Jag behöver inte ha mina barn på dagis" eller något liknande.

Maja G2011-01-08 18:04
Antal inlägg: 10730

forumtroll:)

kläm - Ej medlem längre2011-01-08 18:27
Antal inlägg: 137

Jag tycker barnbidraget skulle baseras på föräldrarnas inkomst. Har man det så gott ställt så man sätter in pengarna på ett konto så ska man inga pengar ha.

Barnen ska själva lära sig att hantera en ekonomi, det ska inte vara serverat till dom.

magnusito2011-01-09 13:23

Tänk att vissa bidrag är så populära bland dem som har mycket pengar. Barnbidraget är ett sådant. Vad beror det på?

Savi2011-01-09 13:30
Antal inlägg: 1176

Mitt barn går på ett såkallat "utedagis" , de är inne när det är extremväder ute-extrem kyla,blåst,regn mm
Annars är de största delen ute & leker.
De går ut i naturen & lär sig saker där,grillar korv till mellis,äter frukt mm. På sommrarna äter de till o med lunchen ute på deras uteplats.
Ett himla bra dagis,både upplägget & personalen är helt otroliga!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?