Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 563 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2011-02-06 11:56 | |
![]() | Vi bänkar oss som vanligt i denna familj när melodifestivalen drar igång. Kaninen suckar och stönar lite men det går över efter ett tag:-) Jag gillade "me and my drum" och den sista med Danny. Iofs inget som jag skulle lyssna på privat direkt med i dessa samanhang så gillade jag dem. Dilbas låt kunde varit bra om hon haft en starkare röst. Vi tittade mest på en av dansarna som är en bekant till oss, eller närmare bestämt till min svärson:-) Låten med Pernilla tyckte jag om, kaninen påstod att det var en låt från Lars Winnerbäcks papperskorg. Men han ska ju alltid överdriva:-) | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2011-02-06 12:54 | |
![]() | Ibland är jag väldigt överens med kaniner. Att plåga sig igenom alla uttagningar i melodifestivalen är lika kul som att deklarera. Och jag är företagare och aktieägare med en massa bilagor. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-02-06 15:58 | |
![]() | Palini, du har så rätt. Det är bara att stänga av tv:n. Men har man sett det sen urminnes tider så vill man fortsätta att se det. Sen är det så roligt att få klaga. Att få leka Lasse Anrell under denna månad som det pågår är ett uppsving i vardagen.. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-06 16:07 | |
![]() | Men snark. Sluta gnälla på att folk gnäller. Det är bara att stänga av ögonen om det smärtar. | |
| MegaSOL | 2011-02-06 18:03 | |
![]() | hehe e alltid lika skoj att se o irritera sig på programmet finns det något program som får folk att bli så upprörda.. antingen är det fel låtar som vinner lr så säger alla att de inte ser programmet, men kan ändå allt om det hihi | |
| Henann | 2011-02-06 18:06 | |
![]() | Tycker också att charmen med melodifestivalen dog när de började med så många delfinaler. så mycket ringningar och utdraget... | |
| Bardagas | 2011-02-06 19:34 | |
![]() | Riktigt bra låtar, bra mellansketcher och OK programledare, hoppas att det fortsätter så här. | |
| Palini | 2011-02-06 21:19 | |
![]() | Det känns som om allt gnäll och melodifestivalen hör ihop på nåt sätt. Det liksom bara måste gnällas på allt och alla, likt förbaskat kan inte folk låta bli att kolla hur jävla genomuselt den än tycks vara. Återigen... Hur kan man gnälla på att det är delfinaler? Sluta kolla på skiten då och se bara på slutfinalen, så blir det nästan exakt som på "det var mycket bättre förr-tiden" förutom att röstningen går till lite annorlunda nu för tiden. Ni vet telefoner och SMS och alla möjliga sorters hemska nymodigheter. Farligt, farligt, akta, akta. =) Det är ungefär som att gnälla på att det finns för mycket godsaker på julbordet, när man bara vill ha skinka, köttbullar och lutfisk. Hur fan kan de servera kalkon, ägghalvor och sillsallad också? Jag förstår verkligen inte problemet. Vem är det som tvingar er att se på delfinalerna? Titta på bara på slutfinalen! Ett litet tips bara... Och som sagt alltid det här eviga gnället på hur usla artisterna och låtarna är... Likt förbaskat blir flera av dessa låtar rejäla slagdängor i flera årtioenden framöver nästan varje år. Hur kan det komma sig att dessa genomusla låtar som dessutom sjungs av helt okända ö-artister kan bli så populära? Likt förbaskat blir flera av dessa artister några av våra mest folkkära artister i framtiden... Jag förstår inte... Jo, jag förstår, men ni som gnäller tycks inte tänka längre än näsan räcker. =) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-06 22:29 | |
![]() | För att dra din julbordsparallell då; Jag tycker att julbord är ganska kul, det händer varje år men det är tradition så jag tycker ändå att det är lite spännande. Kanske finns det någon ny variant på sill, eller så äter jag min favorit julskinkan. Julbord utan julskinka gör mig irriterad, då gnäller jag, men jag går ändå på julbord nästa dag och hoppas på att det finns julskinka där. Om inte, så gnäller jag. Bara för att du är nöjd med att du fick dina köttbullar eller kanske inte gick på julbordet alls för att du ändå blir irriterad på det, så betyder inte det att inte jag får vara besviken och gnälla som du kallar det. Eller ska jag trycka ner en kalkon och låtsas att det är skinka? Nej. Jag gnäller. Låt mig göra det. Jag tänker inte byta kanal för att det gör dig mer nöjd (jag ser inte mellon och gnäller kanske inte, vilket gör att du inte "behöver" läsa om det och kommentera). Om du ska följa ditt eget exempel tycker jag du ska avregga dig från Betapet där det finns en hel tråd där folk retar sig på småsaker du inte tycker att dom ska reta sig på. Du kanske kan isolera dig i skogen så slipper du höra andras åsikter, alternativt röka hasch hela dagarna och bli rolig i mössan. Jag förstår inte att du inte förstår att DU OCKSÅ GNÄLLER, fast du gnäller på folk som du tycker gnäller och då är det tydligen okej. Vet du varför man gnäller? Jo, man är missnöjd och vill gärna ha en förändring. Man måste se problemen för att hitta en lösning. Låt mig gilla Melodifestivalen men tycka att de första låtarna var usla. Det kanske kommer bättre låtar. Kanske inte. Jag kommer titta ändå och säkert gnälla en del. Som sagt, följ ditt eget exempel då om det passar för dig och gå inte in i denna tråd. | |
| Ebba_Vendela | 2011-02-06 22:46 | |
![]() | Darin var helt otrolig | |
| Kristallklar | 2011-02-06 22:52 | |
![]() | Punkt! :P | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-02-07 11:58 | |
![]() | När jag tänker efter var ju faktiskt Dilbas låt (som kom sist!) bäst: www.youtube.com/watc...re =related Men om man inte kan skaka på fläsket och gå genom rutan så är man chanslös i Melodifestivalen. | |
| Elmis | 2011-02-07 12:04 | |
![]() | Palini behöver en valium. :) Det finns ju knappt nåt roligare än att kritisera Melodifestivalen - låtarna, fuldansen, klädvalen, programledarna, "humorn", röstskandalerna osv. Det är ett privilegium för oss tittare att överengagera oss i nåt så banalt. Det är iaf därför jag tittar på spektaklet och rysnjuter av allt dåligt och något enstaka bra. | |
| Palini | 2011-02-07 15:43 | |
![]() | Nä, Delicious. Du missförstod min julbordsliknelse helt och hållet. Istället för tio skitlåtar att gnälla på får vi ju nu hela 32 skitlåtar att gnälla på! Hur kan det vara nåt dåligt? Hur kan man gnälla på det? Speciellt när du själv kan välja att bara lyssna på de tio sista i finalen? Det är ingen som tvingar dig att lyssna på alla 32, kalkoner eller ej. Och om ni anser att Christer Björkman inte kan finna några guldkorn bland 32 låtar, hur i hälsingland ska han då lyckas göra det genom att bara plocka ut tio? Nä, ska det vara gnäll, ska det vara befogat gnäll. Eller så kallad "konstruktiv kritik". Och jag väntar fortfarande på den där listan med 32 A-B kändisar som står på kö för att ställa upp i Melodifestivalen. Jag tar en karta valium medans jag väntar på den. =) | |
| Moans | 2011-02-07 17:48 | |
![]() | jag missade del 1 av Melodifestvalen men har hört att Danny gick vidare. Jag är jag nog inte den som får fram familjen till tv:n varje lördag | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-07 18:06 | |
![]() | Varför skulle jag bara titta på finalen när jag kanske eventuellt skulle vilja rösta på någon i delfinalen som jag vill ha vidare till finalen? Någon lista får du inte. Det är min personliga uppfattning att inte toppskiktet av artister, oftast inte, ställer upp i Melodifestivalen. Fast nä, det finns ju inget ultimat toppskikt i Sverige heller..Men det blir ju sämre med åren för att man kan fixa det mesta i en studio. Den enda som kunde hålla tonen i lördags var Pernilla. Tyvärr tyckte jag hennes låt var seg och hade en töntig titel. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-07 18:20 | |
![]() | Konstruktiv kritik ang låtar: Töntiga nödrim går bort (ex Take my hand and understand), även töntiga låttitlar (ex Desperados, ooh tufft) Can't you see I love you baby och liknande uttjatade lines går också bort. Ang artister: Ska kunna hålla en ton. Inte ha "moderiktiga" kläder (ex Danny i haremsbyxa och glansig jacka, euw) stilrent tack. Dansa bara om du kan dansa och sjunga samtidigt utan att låta som Leif gw. Sceneri: Töntig rekvisita (ex sjungande godis) går bort. Dansarna ska inte tafsa på artisten och vice versa. Dansarna ska inte heller se ut som om dom just kommit från en strippklubb (nätstrumpbyxor, hotpants, linnen med magtröjeskärning...) Detta är alltså Mina åsikter. Ingen annans (vad jag vet). | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-02-07 18:21 | |
![]() | Det var alltså för att jag ska rösta på den låten och artisten. Babsan ska tydligen vara med nu på lördag och jag förväntar mig inget annat än att typ alla mina "krav" bryts. :)) | |
| Palini | 2011-02-07 19:18 | |
![]() | Haha, vem vet. Dannys brallor kanske blir rika berömda och omtalade som Fältskogans blåa dito. Jag som i min enfald trodde att det var just sånt här som gjorde hela melodifestivalen. Högt och lågt i en salig blandning. Ja, plus allt gnäll då, förstås. ;) | |
| Carolajnen | 2011-02-07 19:30 | |
![]() | Bara jag som tycker att Swingfly borde diskas? Hur mycket får det efterlikna någonting annat egentligen? | |