Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 78 |
Mobilspel
Pågående | 19 684 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-03 11:01 | |
![]() | Tack floderus,bro brobreja lekte vi med med en drag kamp efteråt,haghoppning är kul,det fans en som hette sotarhage,mins ni något annat namn på hagar?tack Bim och Mamah | |
Bim1964 | 2011-03-03 11:13 | |
![]() | Ja hoppa hage och långhopprep twist och vanligt hopprep det gjorde man ju med. Jo och så räven och kycklingarna och herre på täppan och förstenad. Kommer på många lekar när jag tänker efter. I gymnastiken spelade vi gränsbrännboll mycket. | |
AMF | 2011-03-03 11:21 | |
![]() | Vi smög oss också in i andras källare och pallade frukt och bär i andras trädgårdar trots att vi själva hade överflöd. "Gräset är grönare på andra sidan" :-) | |
smulgubbe | 2011-03-03 11:45 | |
![]() | Den lek som ts. skriver om kallade vi paralyserad. Många namn på samma lek. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-04 00:03 | |
![]() | denna lek har nog olika namn beroende var man bor i landet | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-03-04 00:15 | |
![]() | denna då,Lillan kom in varför då klockan är mycket ,hur mycket då,kom in får du se,jag kommer väl då,sen hoppade man rep till man snavade | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-03 23:27 | |
![]() | har varit i skolan och lärt barnen flera av era lekar, Tack för dom,kom gärna med fler förslag | |
EbbaGreen | 2011-05-03 23:33 | |
![]() | Jag brukade gå trick or treating. Men det Halloween var inte så stort i Sverige då och ingen förstod vad jag och min kompis ville när vi knackade på.... Vi slängde pumpakött på deras hus, luktar inte hallonpaj vill jag lova. Annars datten, kurragömma, byggde kojor i skogen, allt vad fantasin kunde åstakomma. I skolan minns jag att vi hoppade hopprep, hoppade twist, rockade med rockringar och körde "ruta". | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-03 23:37 | |
![]() | ruta? | |
EbbaGreen | 2011-05-03 23:42 | |
![]() | Man stod i en ruta som var uppdelad i 4 smårutor. Varje ruta delades in i kung, dam, knäckt och bonde. Sedan kastade man en basketboll till varandra, och den skulle studsa en gång i motståndarens ruta. Missade man att fånga bollen var man ute, och näste man i kön fick komma in i spelet. Kommer dock inte ihåg vad det var för speciellt med kungen, men något var det... Tror kungen kunde bestämma olika regler eller något sådant... Länge sedan nu =) | |
EbbaGreen | 2011-05-03 23:42 | |
![]() | Denna lek kanske kallades Kung på andra ställen i Sverige... | |
EbbaGreen | 2011-05-03 23:44 | |
![]() | Hittade lite info på nätet... long live Wikipedia... sv.wikipedia.org/wiki/Rut a | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-03 23:49 | |
![]() | Vi hade konstiga lekar, vi åkte tunnelbanan ut och leta efter "Gringos" sen slogs vi. | |
Snoosy | 2011-05-03 23:50 | |
![]() | ttiittii, lite sent svar, men men :) cykelubba=en toarulle tejpades massa varv. Den som hade den var ''ubban''. Hans/hennes grej var att slänga ubban på dom andra som var med i leken för att själv bli fri. Näsan är väldigt svår att förklara. Men man gjorde en stor ring runt sig, med en pinne (på en fotbollsplan) Den som var hane hade en pinne som den skulle kasta för att kapa av boet med. Så som pinnen hamnade, så fick den personen kapa av boet. Men lyckades den personen istället sparka iväg pinnen, fick man utöka sitt bo genom att dra en ''näsa'' dit pinnen låg. Stolpe/ribba/kryss. Är så enkelt som att att skjuta en boll mot ett mål. i stoplen fick man 5 poäng, i ribban 10 och i krysset 15 poäng. :) | |
Snoosy | 2011-05-03 23:51 | |
![]() | Skiit, det låter som ett barn förklarat ''näsan'':) jaja, Hoppas du förstår nånting av det jag försökte säga iaf | |
Tess 08 | 2011-05-03 23:55 | |
![]() | *1,2,3 röda lyktan stopp! (som förklarat på sid 1. en står och säger 1,2,3 röda lyktan stopp! och vänder sig sedan om. Bakomvarande personer startar på ett led och ska skynda sig fram och röra vid den som står där framme... när den personen säger "stopp!" ska alla stå blickstilla och denna person ska säga om någon rör sig... denne får då starta om) *mörkerkurragömma (roligast om någon hade vita kläder på sig) *dunken *knutgubbe *Jag begär krig | |
Ahnad - Ej medlem längre | 2011-05-04 00:02 | |
![]() | Jag undrar i min stillhet hur många ungar som INTE lekt Burken när de var små. Jag gjorde det i alla fall också. :) | |
Lilla Blå | 2011-05-04 04:40 | |
![]() | Finns hur mycket som helst här : www.lekarkivet.se | |
asvanteson | 2011-05-04 09:37 | |
![]() | Jag kände mig som ett ufo som inte lekt Burken, tills jag insåg att det var det vi kallade "pantgömme" som ni pratade om. Puh! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-06 09:32 | |
![]() | tack för alla lekar | |