Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-04-06 13:57 | |
![]() | Nej, det håller jag med om. | |
| Palini | 2011-04-06 13:59 | |
![]() | Livslego - bra där, me like! =) | |
| wildman | 2011-04-06 14:24 | |
![]() | "Kan även tillägga att från dagis och skolans håll så tar dom ofta för givet att man har det nätet när dom ska ha planeringsdagar och annat då dom kräver att ungarna ska vara lediga." Ja detta retar jag mig på också! | |
| wildman | 2011-04-06 14:31 | |
![]() | Sen tycker jag för att förtydliga mig att det inte är fel att köpa sig tid om man har råd heller. Jag är verkligen inte någon överklasssnubbe, men jag gnäller inte heller för jag har det ok ekonomiskt, och jag skulle ha råd med viss hjälp om jag ville. Nu har jag inte det, eller jo, jag köper faktiskt matkasse varannan vecka, det är ju också ett sätt att köpa sig tid. Slutligen måste jag faktiskt säga att jag inte har samma "ameliasyn" på ordet livspussel som några här. För mig är det bara ett ord som beskriver att livet har många ingridienser som ska balanseras. Och i min värld kan alla använda det oavsett barn eller ej. Jag vet inte om jag tycker mitt liv blev mer komplicerat för att jag blandade in barn, bara annorlunda. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-04-06 14:31 | |
![]() | Håller helt med wildman där. | |
| kverulanten - Ej medlem längre | 2011-04-06 15:08 | |
![]() | Perfekta medelklasskvinnor (oftast kvinnor, ja) med perfekta kroppar, bil, jobb, män och sexliv som gnäller när de inte hinner/orkar/förmår upprätthålla perfekta fasaden på ett adekvat sätt - då heter det att livspusslet inte går ihop. Kanske kunde skippa manikyren den här veckan bara!? Så uppfattar jag detta rara ord, åtminstone om man ska förstå Amelia, Tara och alla andra kräkfärdiga tidningar rätt. I vilken utsträckning representeras det övriga klientelet, de som vägrar konventionen och inte väljer att leva enligt Svensson-modellen? Eller har helt vanliga, oglamourösa jobb och pattar? Njae, inte så värst mycket - de är omogna, misslyckade eller har ADHD. Oftast både och. | |
| wildman | 2011-04-06 15:23 | |
![]() | Ni läser för mycket sådana tidningar ;-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-04-06 15:27 | |
![]() | haha, så tänkte jag också. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-04-06 15:38 | |
![]() | Jag varken köper såna tidningar eller skrattar åt Solsidan, men jag lever i periferin av en liten reklam-och mediaelit som odlar den här sortens normer. | |
| brava | 2011-04-06 16:14 | |
![]() | Jag tycker att folk som ägnar sig åt att ha koll på de senaste modeorden blottar sin oförmåga att själva formulera sin verklighet. Varför det är viktigt att verka som att man har koll hänger med eller vad det nu kan kallas har jag svårt att begripa. Jag tycker att det är jättekul med kreativa nya ord men just livspussel verkar lite skitnödigt enligt SP analys ovan. Mkt välformulerat! | |
| slånbär | 2011-04-06 16:39 | |
![]() | Brava-"Jag tycker att folk som ägnar sig åt att ha koll på de senaste modeorden blottar sin oförmåga att själva formulera sin verklighet" Hur menar du då? Detta är ju ord som används lite här och där och inte bara i pretentiösa modemagasin /kvinnotidningar. Så om man har en åsikt kring användandet eller diskuterar innebörden av ett ord/ordbruk då "blottar man sin oförmåga att själv formulera sin verklighet"? Vad menar du? | |
| brava | 2011-04-06 17:02 | |
![]() | Jag menar att man genom att använda ett språk med många sk modeord så kan man åka snålskjuts på folk som i media för tillfället åtnjuter en viss uppmärksamhet och status. Så att lite av deras ljus på något sätt spiller över på dem - om man nu tänker på det sättet. Att det skulle ha en viss status att "hänga med". Jag menar att det finns viktigare saker att tänka på, som att själv bestämma vad som är viktigt för mej. | |
| slånbär | 2011-04-06 17:09 | |
![]() | Ok -så det är inte själva diskussionen här som visar på vår oförmåga att formulera oss utan dom som faktiskt använder dessa ord som du pratar om? | |
| brava | 2011-04-06 17:09 | |
![]() | ja det menade jag | |