Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
6
Inloggade12
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fispropp - Ej medlem längre2011-06-30 11:04
Antal inlägg: 328

Jag kan tycka att det är lite sådär att herrar går runt på stan med bar överkropp, eller så är jag bara avis för att jag inte har några magrutor att visa upp, eller jag vet inte...

kverulanten - Ej medlem längre2011-06-30 11:06
Antal inlägg: 1130

Klappa dvärg 2011-06-30 00:14

Hahaha!

För övrigt, sola gärna topless om ni har snygga lökar, mig gör det inget. Själv behåller jag toppen på, har inte riktigt den där exhibitionistiska genen..
(Duckar)

Fispropp - Ej medlem längre2011-06-30 11:11
Antal inlägg: 328

Sola gärna topless utanför mitt fönster, där är gräset grönt och solen ligger på. Skulle aldrig falla mig in att stå och tjuvkolla, nejnejnej! :)

kverulanten - Ej medlem längre2011-06-30 11:18
Antal inlägg: 1130

Alla skulle göra det. Kvinnor som män.

Kirskål - Ej medlem längre2011-06-30 12:21
Antal inlägg: 200

Håller med dig fispropp

Jag tycker det känns ofräscht när en man går utan tröja/linne på stan. Det är ju skillnad på stranden där man är för att sola och bada.

slånbär2011-06-30 12:39
Antal inlägg: 5539

När man läser en del inlägg så verkar det helt enkelt hänga på om man har snygga bröst eller ej, eller en snygg överkropp om man är man då. Så kan man då tolka det så att om man är tjock, ful (i någons ögon) har tex svår psoriasis eller nåt annat som ser obehagligt ut eller helt enkelt gamla hängiga kroppas då ska man ligga på en egen del av stranden? Eller i egen trädgård ? Vi kanske ska ha nudiststränder, toplessstränder, fulstränder, tjockstränder eller stränder för singlar, barnfamiljer, gaystränder och jag vet inte allt. Kan folk helt enkelt inte bara få åka och bada och sola som dom vill?? Jag störs inte av någons hängtuttar eller tjocka mage så länge dom inte ligger på min handduk för där ligger jag själv och är tjock med mina hängtuttar tryggt instoppade i en bikiöverdel. När jag var ung lät jag dom hänga fritt men nu trivs jag bäst med kläder på . Men vi är ju alla olika.

klobba2 - Ej medlem längre2011-06-30 12:39
Antal inlägg: 2332

Mer bröst åt folket!!
har svårt att tycka att nån nakenhet är osmaklig
vare sig det är på stranden eller inte.

Aquila12011-06-30 13:19
Antal inlägg: 2463

Tur man är katt.

caughtbock2011-06-30 13:33
Antal inlägg: 7699

Jag anpassar mig efter invandrarna och har bikinitoppen på.

bländie2011-06-30 13:42
Antal inlägg: 144

Jag är i Frankrike just nu - här, i katolska Languedoc, solar betydligt fler topless än i Sverige. Mest tanter över 60, men också en och annan 20-åring. Funderade lite över varför det försvann i Sverige, men lever kvar här, men har inget svar. Muslimer finns det ju massor i Frankrike också, så inte tror jag att det har med invandring att göra.

Aquila12011-06-30 13:47
Antal inlägg: 2463

slånbär, haha, roligt, fulstränder......

magnusito2011-06-30 13:49
Antal inlägg: 4985

jag tycker det är mer opassande att en man går barbröstad i stan än att en kvinna gör det på en badstrand. Stan är ingen badstrand, där är det mer malplacerat att gå halvnaken. Fast jag tycker det är begripligt att de flesta väljer att skyla vissa delar av kroppen som är mer sexuellt laddade, även på badstranden. Det är ju dessutom skillnad om man ligger på stranden och tar av bikiniöverdelen eller om man springer omkring med brösten till allmän beskådan över halva badstranden. Viss blygsel är inte fel, tycker jag.

caughtbock2011-06-30 13:51
Antal inlägg: 7699

Skämt åsido... Jag har pojkvän och vill därför inte gå alltför naken på stranden. Tänk om hans kompisar såg mig topless? Nej tack.

SethGecko2011-06-30 13:52
Antal inlägg: 635

jag kommer ihåg när jag var på Rivieran som 13åring med familjen. Vi var där i 4-5 veckor (hade lånat ett hus). När man upptäckte att merparten av den kvinnliga delen av strandbesökarna badade och solade topless blev det både väldigt jobbigt och väldigt trevligt.

i övrigt tycker jag att man gör som man vill. ska folk behöva stå ut med min håriga rygg (och axlar), så kan de nog stå ut med ett par hängpattar också.

elgen52011-06-30 13:54
Antal inlägg: 1740

Tror att det har en del med invandring att göra jag med, där jag bodde förut så bodde det 80% muslimer och då fick man snea blickar om man gick i för kort kjol eller visade för mycket armar.
Själv kan jag sola toppless, men dock icke var som helst.
Har bara badat en gång i år å det var NAKEN BAD å så skönt.
Visligen i ett kalkbrott i skogen, men underbart var det : )

slånbär2011-06-30 14:03
Antal inlägg: 5539

Bländie skriver ju att där hon bor i frankrike , katolsk stad med mycket muslimer dessutom så är det betydligt vanligare med topless än här i synnerhet bland äldre kvinnor. Så man kanske inte ska lägga skulden för detta på invandrarna också.........
Nej jag tror att det är vi själva som har på nåt sätt tagit steget tillbaka från det fria sjuttitalet i synnerhet vad gäller kvinnors sexualitet. På min tid var det bara att tuta o köra och ingen tyckte det var konstigt med en ung tjej som hade många killar(och många blev det.....) men idag är det mer slampstämpel direkt. Det finns ju många som förespråkar avhållsamhet också vilket var väldigt ovanligt på sjuttitalet. Folk gifter sig ju även i mycket högre utsträckning än då även om dom ju fortfarande skiljer sig som förr........och bröllop har precis som inredning blivet en trend.

mats2012011-06-30 14:29
Antal inlägg: 338

Kvinnors sexualitet hämmas
Folk gifter sig mer
Kvinnor förväntas skyla sin kropp

Vi lever i dom sista dagarna, det gäller att visa sin präktiga sida inför guds ankomst.

elgen52011-06-30 14:31

Självklart påvärkas vi av omgivning ink. invandring. Det hanlar inte om att skylla på någon. Fakta är att vi ändrar ju inte plöttsligt inställning om ingen påverkan sker utan för

SethGecko2011-06-30 14:41
Antal inlägg: 635

det är ju snarare så att det började anses som lite "äckligt" och "snuskigt" att vara topless på stranden, nån gång i slutet av 80-talet. jag tror inte det har ett skit med invandringen att göra.

elgen52011-06-30 14:49

Nej nu ska jag ner på stranden och sola mina vackra bröst.
Måste passa innan det också blir olagligt.
Jag menar konservativttänkande, känns ju som att det e på intåg.
Inte helt min grej dock.
NJUUUT sommaren med eller utan……topp

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?