Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 337

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2011-08-19 23:31
Antal inlägg: 543

Ja du Måns, håller med dig i stort.

Att behandla kvinnor annorlunda än män eller vice versa nyttjas åt och av bägge hållen. Enligt mig är det ett spel.

De som har en openmind kan se de olika sidorna och fördelarna med detta.

De som är rädda och andra negativa attribut ser dåliga sidor och slår i hvudet på andra.

Själv ser jag en stor skillnad på män och kvinnor samtidigt som jag hittar mina jämlikar gällande ovan - dvs ser fördelar eller väljer att se allt negativt och tjafsa ner.

Uppskattar verkligen olikheterna hos män och kvinnor.

Såväl fysiskt som psykiskt!

nyckelpigan_2011-08-19 23:32
Antal inlägg: 543

öhmöh - måste vara äkta känslor mellan dig o Res!

Frågan är bara av vilken art.

Avart?

:-)

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 23:35
Antal inlägg: 675

Ojoj, nu gör vi nog bäst att lämna det samtalsämnet.

Kanske dags att sudda lite här? Nån, snäll värd? :)

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-19 23:39

Just. På många sätt är vi så lika, men ändå så olika.
Jag uppskattar också olikheterna. Jag tror att vi behöver vara olika - på dom sätten vi nu är det.
Båda tankesätten behövs och kompletterar varandra.

elgen52011-08-19 23:45
Antal inlägg: 1740

Jag har då aldrig varit konflikträdd....känns pinsamt att man skulle tycka att det skulle vara speciellt kvinnligt, jag har då träffat flera män som är "fegisar"

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-19 23:46
Antal inlägg: 620

Jaap.

''Alltså, du menar att när kvinnor får kritik här så bottnar det i att argumenten är, citat, ”så fattiga, era åsikter dunkla och ogenomtänkta och er retorik barnslig.”

Och du menar också att dom gångerna männen får kritik, så är även den kritiken vanligtvis välförtjänt?''

Ja.

Men i vad bottnar den kritiken då – enligt dig? Vad kvinnors bottnar i skrev du alltså redan, men med vilka ord skulle du beskriva kritiken som männen får? Hur har då männen ”brustit” i sina argument?''

Jag skulle säga att argumentationen är lika fattig, men i männens fall är den inte dunkel -- den är oftare sakligt fel. Män i det här forumet är inte lika barnsliga, de är istället malliga, men det beror på åldersstrukturen (kvinnor i det här forumet är oftare flickor än vad männen är pojkar, av någon anledning).

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-19 23:46

Jaap = ömhöh

Uisge - Ej medlem längre2011-08-19 23:48
Antal inlägg: 572

Kvinnor är så tråkiga att debattera med att du hellre adresserar inlägget till dig själv?

elgen52011-08-19 23:52
Antal inlägg: 1740

Uisge tror nog att du aldrig debaterat med en kvinna då...
förmodigen var det en tjej

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-19 23:53

Angående referensen till Per Ström innan:

Ja, Per Ström är männens svar på heterohatets dag. Manlig indignation av det slaget är så apart att det får en egen newsmill-slinga.

Tvålis - Ej medlem längre2011-08-19 23:57
Antal inlägg: 4429

Ställ mig i främsta ledet i vilken styrka som helst och jag kommer att vråla av tillhörighet, ge mig 2 minuter med mitt ursprung och jag förlorar fotfästet.

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-20 00:01
Antal inlägg: 6334

Haha Jaap. Dock inte lika apart som du tror, har själv träffat på diverse Pär Strömar. Men han är sannerligen juvelen i male bitchin-kronan, no doubt.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-20 00:04

Jaap 2011-08-19 23:46
Jo, det kan nog ligga en hel del i det.

Själv är jag t.ex just en av de "barnsliga", jag flabbar väldigt mycket.
Men sen å andra sidan, så jag kan det jag kan, vet det jag vet, och jag _försöker_ åtminstone att inte ge mig in i diskussioner där jag inte vet "tillräckligt".
Men som sagt, jag skrattar gärna och mycket, men sånt kanske "fungerar" dåligt här? Ni verkar så himla allvarliga ibland.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-20 00:13

Crooked rain,

Det finns en liten tapper skara män som i bloggar och annorstädes marknadsför sig på temat ''Är det inte lite synd om oss också?'', till exempel i vårdnadstvistfrågor, snedfördelade skolbetyg samt sexualbrottsfrågor. Det är helt uppenbart att frågorna får näring av den överdrivna kom-och-hjälp-mig-attityd som dagligen fläks ut i den så kallade gammelmedia.

Ebba-Witt Brattström fångar den här andan i en kommentar till nobelpriset i litteratur 2006. "Det kvinnliga självynket", kallade hon det då.

www.dn.se/dnbok/dnbo...n? rm=print

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-20 00:22

Mina inlägg skall alltså förstås mot besvikelsen över dagens så kallade feminism -- delicious-typer som går runt och ser oförätter och andras skuld utan att reflektera över hur hon -- kollektivt eller individuellt -- kan förändra världen. Med Ebbas ord:

''Men jag oroas ändå av att tjejer hjärntvättas med statistik på till synes orubbliga genus­orättvisor, men sällan i skolans SO-böcker får möta kvinnohistoriens aktörer, deras motståndsstrategier eller (lustfyllda) kamp för värdighet.''

Dessa kvinnor vill dessvärre bara bekräfta sin ynkedom utan vare sig vilja eller intresse att förbättra för någon. De trivs väl för bra, kan man tänka. Den ''åsiktsrädsla'' man identifierat är på sätt och vis bara ytterligare än i raden av kontraproduktiva självspäkelser. En självuppfyllande profetia: om man gnäller på ett tillräckligt barnsligt sätt så kommer det förr eller senare ett mail i inkorgen som påpekar att man... well, gnäller på ett barnsligt sätt.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-20 00:23

...och så är morgondagens krönika redan skriven.

än = en.

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-20 00:29

Skaran är inte så himla liten och den existerar utanför bloggvärlden. De är visserligen inte lika många som de kvinnliga dito, men ändå många. Vad de "får näring av" är ointressant imo, gnäll är gnäll är gnäll.

Och den där texten citerade jag i en debattartikel jag skrev på gymnasiet, minns jag. Bra skit.

jpcnrd - Ej medlem längre2011-08-20 00:33

''Vad de "får näring av" är ointressant imo, gnäll är gnäll är gnäll.''

Men det var viktigt att rationalisera männens underrepresentation i gnälligan med att vi i största allmänhet är elaka mot kvinnor (eller vad du nu menar med ''hur historien sett ut etc etc'')?

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-20 00:37

Viktigt? Nä. Kanske precis lika ointressant. Läste du vidare skrev jag nog att gnäll = gnäll även där. Sen att "att vi i största allmänhet är elaka mot kvinnor" är ganska löjligt uttryckt behöver jag nog inte påpeka.

Dock att denna bör köpas och sättas upp i de flesta hem: www.coolhunting.com/...-l imit.php

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-20 01:39

Jaap: "utan att reflektera över hur hon -- kollektivt eller individuellt -- kan förändra världen."

Nu blev jag förstås väldigt nyfiken.
Vore riktigt intressant och få veta hur du skulle vilja förändra världen.
Har du lust och berätta?

Gonatt

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?