Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 564

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-10-10 14:32
Antal inlägg: 17500

håller med nulltj också. förstår inte hur sånt här kan spela så stor roll för en del, att vara trevlig/otrevlig är för det första jäkligt subjektivt, det har man märkt när vissa tar illa upp för att man faktiskt skriver hh istället för hej (?).. För det andra kan man leva i världen med att diktera upp villkoren för hur social en annan människa ska vara och hur det ska yttra sig. Så länge ingen kallar nån för öknamn och gormar och har sig, så bör man vara nöjd och glad för att man lever och har denna fantastiska sida att spela gratis på.

le-lou2011-10-10 14:33
Antal inlägg: 17500

man kan INTE leva i världen ska det stå.

guran412011-10-10 14:36
Antal inlägg: 72

För mej så säger de sunda bondförnuftet att man ska vara trevlig mot sina motståndare i detta fantastiska spel.....kram på er därute!!!!

Marika19872011-10-10 14:47
Antal inlägg: 399

Orka störa sig på sånt där. Man behöver inte ta något personligt eftersom ingen känner varandra och om nån är otrevlig och inte tackar så är det deras karma;)

Ashba2011-10-10 15:19
Antal inlägg: 8

Om motspelaren tackar eller inte tycker jag inte är ngt att hänga upp sig på, spelar ju ingen större roll i helheten. Istället för att hänga upp sig på petitesser så är jag glad och tacksam över att Betapet finns och är gratis att tillgå för alla. Tycker f ö att neka-knappen är smidig och främjar till ett fritt val.

frukantarell2011-10-10 15:21
Antal inlägg: 251

Försöker att vara trevlig, Kanske kan förgylla någons dag. =0)

kockelikocke2011-10-10 15:22
Antal inlägg: 204

Fritt fram att göra som man vill men de är som i vanliga livet, vissa grannar hälsat och andra inte...Som norräläning hejar jag på alla men tyvärr är Stockholmare och andra stadsbor så vanna att inte hälsa på andra så de hänger kvar i cyberspace också....Är min teori i alla fall---

nulltj - Ej medlem längre2011-10-10 15:23
Antal inlägg: 14052

Ni som stör er på 'otrevliga' motspelare på beta, lägger ni ner lika mycket energi irl på att irritera er på folk som inte har samma normer för artighet som ni? För mig känns det som ett oerhört slöseri med tid.

Harsh Head - Ej medlem längre2011-10-10 15:38
Antal inlägg: 907

PRECIX.

kverulanten - Ej medlem längre2011-10-10 15:52
Antal inlägg: 1130

Det är fantastiskt hur man vill lägga energi på att läxa upp andra vuxna människor. Gör man så på ica också? "Du hälsade inte, din otrevliga fan!" Människor är som de är, can't change that. Sedan tycker jag att det är ganska sekundärt huruvida man hälsar eller tackar. Efter flera tusen spelade matcher börjar det kännas lite komiskt att hälsa, hälsa, hälsa, tacka, tacka, tacka - in absurdum. Särskilt när man spelar panik. Inte för att jaaaag är en "sådan", jag hälsar och tackar för det mesta, när jag kommer ihåg. ;)

onyxea2011-10-10 16:04
Antal inlägg: 93

Jag hälsar alltid, tackar alltid och svarar om någon chattar med mig. Däremot tar jag själv sällan initiativ till chat.

Men däremot så ger jag aldrig någon förklaring till varför jag nekar någon (ofta beror det på för låg rating hos personen i fråga).

Neka knappen är ju inte att kasta ut någon, det är att säga "nej, tack"

zezzo - Ej medlem längre2011-10-10 16:18
Antal inlägg: 256

Fast...egentligen... (när jag nu har tänkt efter).

Jag får samma overklighetskänsla av Conturs inlägg, som oftast av YamahaJet's (dock med skillnaden att Contur är bara en trist surpuppa, YamahaJet kan ibland vara sjukt rolig).
Kan man verkligen på riktigt, riktigt, riktigt tycka som Contur gör?

jiah - Ej medlem längre2011-10-10 16:39
Antal inlägg: 16

Om många tycker att hälsandets vara eller icke vara är en sån obetydlig sak så finner jag det en smula underligt att de ens ägnar tid att diskutera det. Jag tycker däremot att det är otrevligt att inte hälsa tillbaka, oavsett om det är i verkligheten eller på nätet.
Det som jag tycker är en smula lustigt gällande hälsningsfraser är att det har en tendens att avta i takt med att motståndaren förlorar. Jag möter person x som hälsar, vinner, tackar. Vi möts igen - jag vinner och personen tackar ej för matchen. Vi möts en tredje gång - och då ersätts hej med spydigheter under matchens gång.
Det må vara ett ilandsproblem, en obetydlig bagatell, men när jag hälsar glatt och - istället för ett hej - får spydigheter slängda på mig. Ja, då blir jag ju inte på samma trevliga humör som jag nyss var. Även om det trevliga humöret brukar återvända när en ny match startar :)

Ydh2011-10-10 16:55
Antal inlägg: 211

Jag nekade en person tre gånger i rad för att denne hade mycket lägre ranking än mig och då skrev han/hon nåt i stil med "men kör då ditt cp" och lämnade spelet.

Nattisen2011-10-10 17:35
Antal inlägg: 6

jag hälsar oftast o tackar för matchen.. Spelade mot en kille häromdagen, han skrev "ät bajs "när jag tackade för matchen.. Han blev antagligen sur för att jag vann.. men inte det minsta moget beetende och inte det minsta kul..

Pocaloca2011-10-10 17:45
Antal inlägg: 2156

=)....fast lite kul var det nog... =)

Nattisen2011-10-10 18:06
Antal inlägg: 6

pocaloca; Menar du mitt inlägg eller? haha ja fast ändå inte ;) men mognadsgraden där var nog inte spec hög ..:P

Rosalina2011-10-10 18:22
Antal inlägg: 7

Ett Hej kan man väl kosta på sej? Det är ju ändå en person man spelar mot och inte datorn. Att man lämnar spelet direkt efter avslutad match kan ju ha sina orsaker, men elaka och barnsliga kommentarer är väl ändå ganska onödigt?

RåzaMåln2011-10-10 19:31
Antal inlägg: 132

Tycker det hör till god ton att hälsa och tacka för matchen, precis som man hälsar och tackar när man köper mat på Ica. Lite artighet skadar inte. När det däremot finns en funktion som heter "neka" tycker jag inte man behöver förklara varför man inte vill spela mot en viss person.

Klungan2011-10-11 21:06
Antal inlägg: 394

Det är väl självklart jAG som bestämmer vilka jag vill spela emot - knappast något man ska ta personligt om man blir nekad..

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?