Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:37 | |
![]() | Gautama>> Ja, annars gör man ju något radikalt fel =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:37 | |
![]() | det är automatiskt dyrare att bo i hyresrätt,det är att kasta pengarna i sjön,det blir gratis eller till och med + om man har bostadsrätt eller hus | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:38 | |
![]() | Om man säljer dyrare än man köpte, ja. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:40 | |
![]() | det blir oftast värde ökning på boende,det beror på hur länge man bor i huset /bostadsrätt | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:41 | |
![]() | Och på hur marknaden ser ut, vilken prisklass man ligger i från början, områdets utveckling, tillgången på liknande objekt... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:47 | |
![]() | över en 20 års period så går det bara inte på minus, om det inte är i vilhemina eller annan avfolkningsbygd | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 11:49 | |
![]() | Nu är jag inte typen som bor 20 år på samma ställe, så det är inte riktigt applicerbart. | |
| Maja G | 2011-09-12 12:35 | |
![]() | jag trivs i lght och kommer att fortsätta bo i lght hur mycket mer lönsamt det än blir att bo i hus. Är inte intresserad av trädgårdsarbete och renovering öht.. | |
| le-lou | 2011-09-12 12:38 | |
![]() | för övrigt kör vi samma system som Tvålis här och tack gode gud för det. Det går alldeles utmärkt att leva på kredit (som tex har vi ica-kort som vi handlar mat på under månaden) och sen betalar man det i slutet. | |
| SueAnne | 2011-09-12 12:46 | |
![]() | Precis, le-lou Problemet blir ju bara om man inte har råd att betala krediten, men då kanske man inte skulle haft tillräckligt med pengar även om man inte haft kredit. Kreditkort (utan ränta och avgift givetvis) är inte per definition dålig. | |
| clinton | 2011-09-12 13:02 | |
![]() | nulltj: 1000 spänn på mat?!? lever du på potatis och vitamintabletter eller? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:13 | |
![]() | clinton>> Verkligen inte. Men jag är duktig på att snåla (ekonomiskt sett, inte näringsmässigt) på vardagsmaten eftersom det bara handlar om bränsle. Jag lägger hellre pengar på annat; som att äta ute ibland, vilket jag erkänner ju borde hamna under matkontot, my bad. | |
| vigren | 2011-09-12 13:31 | |
![]() | Märker att den del har ingen aning om det här att handla på kredit och betala samma månad (eller månaden efter)... Det blir inte alls dyrare, möjligtvis om det tillkommer någon avi-avgift men det kan man leva med, kostar mindre än ett paket cig t ex. Men- nu talar jag om räntefria krediter, de krediter som lägger på ränta skall man ju passa sig för men jag tror ju inte att det är någon som handlar mat och daglig konsumtion på dessa krediter. Själv handlar vi oftast sällanköpsgrejor på kredit och tycker det är jättebra, har full koll! | |
| blue_moon | 2011-09-12 13:35 | |
![]() | Socialbidragsnormen för mat lär vara 1800 kr/mån, enligt vad jag länkat till tidigare i en annan tråd. Det betyder att man kan äta för 3 x 20 kr per dag. Det fungerar för mig som är pensionär, jag inriktar mig på nyttigheter som bönor, ägg, kyckling, rotfrukter, lök och vitkål. | |
| blue_moon | 2011-09-12 13:38 | |
![]() | Nulltj Vardagsmaten handlar inte bara om bränsle - den innebär viktiga byggstenar för kroppen och ett effektivt immunförsvar. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:39 | |
![]() | Säg att jag lägger runt 1000 kr /mån på inköp av mat, och äter ute kanske 4-5 ggr. Det är inga som helst problem, och jag svälter inte på något sätt eller äter undermåligt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:42 | |
![]() | Nulltj Vardagsmaten handlar inte bara om bränsle - den innebär viktiga byggstenar för kroppen och ett effektivt immunförsvar. Jag är 31 år och har många poäng näringslära bakom mig, samt en stor portion sunt förnuft. Mitt val av ordet 'bränsle' var mer för att antyda att jag inte tycker att det är så jätteviktigt exakt vad jag äter till vardags (utan ser det som nödvändigt helt enkelt), däremot äter jag inte på något sätt undermåligt. | |
| le-lou | 2011-09-12 13:42 | |
![]() | vår absolut största post är mat. I den räknar jag in allt som har med hushållet att göra, förbrukningsvaror osv. nulltj, det låter oerhört lite det där :). men klarar du det så desto bättre för dig :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-12 13:42 | |
![]() | 48000/ mån efter räkningar är betalda | |
| le-lou | 2011-09-12 13:43 | |
![]() | sry för missbruket av smileys. har precis haft en föreläsning med elever och för att understryka hur vänligt sinnad jag är så använder jag smileys.. | |