Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 985

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Perra922011-10-08 17:55
Antal inlägg: 193

Jag tycker han är en utmärkt representant för sossarna. Han har de drag som är utmärkande för en sosse i ledande ställning dvs se till att de egna fickorna blir fulla först. Eventuella rester får massorna (röstboskapen) via bidrag. Se bara på pamp Person. Juholtarn försöker gå i hans fotspår. De är någons sort ny sosseadel.

Nej ett offentligt kok stryk på något torg är vad han är värd.

Hinken76 - Ej medlem längre2011-10-08 17:58
Antal inlägg: 1194

I likhet med den nuvarande borgerliga regeringen har flera tidigare socialdemokratiska regeringar gjort ett utmärkt jobb. Naturligtvis finns det även flera exempel under 1900-talet på socialdemokratiska (säväl som på borgerliga) regeringar som gjort dåliga jobb, men den som förringar socialdemokratins historiska betydelse för Sveriges välstånd är inget annat än en opåläst idiot.
Konkurrens är en absolut nödvändighet för utveckling och i detta inkluderas även politisk utveckling. Och eftersom det globala samhället med rasande fart utvecklas fullkomligt oberoende av den lokala politiken är politisk utveckling en MÅSTE för varje stat med välfärdsambitioner. Med detta sagt så hoppas jag att även den mest indoktrinerade och opåläste moderat inser att Sverige behöver socialdemokratin. Ibland i regeringsställning, ibland i opposition. Socialdemokratin är det enda seriösa alternativet till en borgerlig regering, och utan regeringsalternativ har vi ingen konkurrens. Utan konkurrens kommer vi lika säkert som amen i kyrkan att stangera.

Så: Ja! Juholt bör avgå. Vi behöver ett trovärdigt socialdemokratiskt regeringsalternativ. Det har vi inte nu.

BCS2011-10-08 18:13
Antal inlägg: 31

finns nog inge parti som inte snikar åt sig..men tycker de e skam att dom som tjänar så bra ska sno åt sig ännu mer..dom kan betala som alla andra får göra..det är ingen som tvingat dom att ta posten..måste ja ha dubbla boende så inte 17 betalar statskassan det åt mig..

Katijoun2011-10-08 18:15
Antal inlägg: 774

Ja det bör han, för partiets skull o folket!

Offen2011-10-08 18:19
Antal inlägg: 22

Tycker det är typiskt socialdemokrater, de om några skor sig på andra.

zezzo - Ej medlem längre2011-10-08 18:20
Antal inlägg: 256

"Socialdemokratin är det enda seriösa alternativet till en borgerlig regering..."

Jasså?

cre8tiv2011-10-08 18:25
Antal inlägg: 53

Var det inte en minister (kvinnlig sådan) i den borgerliga regeringen som tvingades avgå pga. denne ej betalat sin TV-licens?
Vill minnas att di röd-gröne var väldigt indignerade då men går i igelkottsförsvar (hur många poäng skulle inte det ge) nu?!

limona2011-10-08 18:29
Antal inlägg: 420

Enligt nyheterna som var Juholt själv ledare för ett partimöte där regler / fömånar rför riksdagsledamöterna behandlades.
" du bör känna till vilka regler för förmånar och ersättningar som gäller "
samt en etikmall för socialdemokratiska riksdagsledamöter.. Det var alltså Håkan Juholt som ledde detta möte med sin partigrupp!!

" jag vet att det finns regler , men jag hade inte läst på" sa han ifredags *LOL*
Väl, svenska folket; den dag (s) kommer till regeringsmakten är det bara att kryssa fel i blanketter för ; bostadsbidrag, socialbidrag, fastighetstaxeringen, uppge alla möjliga fel - till din fördel- i deklarationen. Blir man inte påkommen går det vägen, hittar myndigheten dina felaktigheterna, tja, be om ursäkt och säg att du visste att det fanns regler, men inte läst dem och så är saken ur världen.

kaffeflicka - Ej medlem längre2011-10-08 18:30
Antal inlägg: 915

Min lilla förälskelse i Juholt (utan mustasch) svalnade för flera månader sen och jag tycker att han ska joina andra partiledare i år och lämna sin position. Det tråkigaste är att allt tjafs och ledarbyte i de flesta partier bara gynnar Reinfeldt. Han förtjänar inte den säkra sadeln han sitter i.
Och jo, solidariteten och socialdemokratin som institution är om inte död så döende, tyvärr. Jag har sagt det förr och säger det igen: de måste arbeta om sitt partiprogram och leva upp till snacket också. Det är en helt annan värld än 1946 nu.

rjn2011-10-08 18:44
Antal inlägg: 148

Tur att han har gjort detta så media kan kasta skit på honom, men jag vill inte försvara han. Tycker ändå att han skall sitta kvar.

Hinken76 - Ej medlem längre2011-10-08 18:48
Antal inlägg: 1194

zezzo>> Ja. Vilket annat seriöst alternativ ser du?

zezzo - Ej medlem längre2011-10-08 19:24
Antal inlägg: 256

Hinken76
MP. Alla gånger. Mycket bättre än S.

Tvålis - Ej medlem längre2011-10-08 19:40
Antal inlägg: 4429

Jag tycker att han ger en patetisk framtoning. Efter att ha lagt en skuggbudget med ökade skatter för höginkomsttagare så dyker detta upp. Killen som inte ens funderar över varför det finns 2 kryss att välja, är han rätt person att leda ett av dom största partierna. Av alla fina socialdemokrater så bör det finnas någon mer värdig att leda partiet? Även om jag tillhör det andra blocket så sörjer jag den självförintelse partiet tycks omfamna. Det behövs ett starkt socialdemokartiskt parti, och Juholt är inte personen för det jobbet.

Hans monotona förnekelse är snudd på förolämpande på en normalt fungerande hjärna.

xenatvå2011-10-08 19:46
Antal inlägg: 8

Vi tillåter mer och mer saker som är olagliga och sänker den allmänna moralen. När är en ledare en opassande ledare? Klart som fan att killen vet att det han gör är ett sätt att komma undan med att spara en massa pengar. Han har säkert rådfrågat någon ekonom som har tipsat honom. Ska en sådan ledare representera ett parti eller Sverige. NEJ!

bujum2011-10-08 20:58
Antal inlägg: 1750

Jag skulle aldrig köpa en begagnad bil av honom. Än mindre rösta på någon som inte följer de regler och lagar som det förväntas att vi icke-politiker ska följa.
Jag tycker han ska gå. Han har visat mycket dåligt omdöme.
Samtidigt anser jag att vi behöver ett seriöst socialdemokratiskt parti, men då med seriösa ledarfigurer.

Bob1002011-10-08 21:16
Antal inlägg: 854

Toblerone, lösgodis och nu "bostadsbidrag". Om nu bara sossar visste hur man gör stålar så vore det en annan femma. Men det ärvs från mamma och pappa av Wallenburgare och Skandiaungar. Låt'an va kvar.

Behringer2011-10-08 21:21
Antal inlägg: 3575

Det är upp till honom själv och de som valt honom att avgöra. Men visst är läget prekärt.
Lite skojigt är det dock att han just nu är gäst i det inspelade "Robins" på SVT

le-lou2011-10-08 21:29
Antal inlägg: 17500

jag tycker inte att Juholt vare sig inger förtroende eller är särskilt kompetent av det jag sett hittills. Att han har ett dåligt omdöme råder ingen tvekan om.

Att påpeka att man inte kände till reglerna är ju patetiskt. Sambos brukar ha lite koll på ekonomin och att det kan gå år efter år utan att han reagerar över detta.... "va fasen, DU betalar ju inget för att bo här, älskling - det måste du göra? " är så dumt så man dånar. Naturligtvis har han vetat om att hon inte betalat nåt, men antingen myglat medvetet eller så har han på riktigt antagit att skattebetalarna också ska betala för sambon. Oavsett vilket så visar det brist på komptetens ja, och detta ska vara ledaren till ett av de största partierna i landet. Att S-folket är bedrövade & besvikna över detta är inte förvånande, det var väl det sista de behövde.

-DelikaTorsk - Ej medlem längre2011-10-08 21:54
Antal inlägg: 168

Juholt är en pajas, precis vad sossarna behöver.

Han kallar ju sig för sossarnas zlatan.

Maja G2011-10-08 21:57
Antal inlägg: 10730

jag blir ledsen alltså...varför kan ingen politiker var ärlig utan bara måste försöka fiffla till sig mer pengar??

Vem ska vi ersätta honom med då?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?