Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2011-12-16 12:46 | |
![]() | Och att inte få kattskit på de nyinköpta stövlarna när man är på väg med långa kliv till närmsta shoppinggalleria!!!!!!!!! | |
| limpan__2 | 2011-12-16 12:49 | |
![]() | Utekatter äter ju även en hel del möss och råttor. Då betydligt fler drabbas av allvarliga sjukdomar via möss och råttor än av att råka få i sig kattbajs från att ha ätit sand (blir barnen ens sjuka av detta?) vore kanske ännu fler råttjägare det bästa... | |
| magnusito | 2011-12-16 12:54 | |
![]() | Tänk på allt gift barnen får i sig via tränings och badkläder (o andra kläder med) Hörde ni inte att de prepareras med gifter för att det inte ska lukta så mycket svett. Rätt fantastiskt att vi inte ska svettas ens när vi tränar längre. Vad innebär det för miljön och vår hälsa? | |
| magnusito | 2011-12-16 12:54 | |
![]() | Den heliga religionen kapitalismen är rätt sjuk! | |
| Minta | 2011-12-16 12:57 | |
![]() | dannyboy, det var ironiskt menat. TS tyckte det var trist med hundkiss i den vita snön. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 13:03 | |
![]() | Jag byggde bara på =) | |
| Minta | 2011-12-16 13:19 | |
![]() | Något som är ganska äckligt är alla spottloskor på trottoarerna. Min hund gillar dem. Kan vi inte införa skatt på spottare? | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-16 13:34 | |
![]() | nettan23: Du har kanske inte bil själv men det är väldigt irriterande när vår katt gått runt och satt fotspår på hela den nytvättade bilen! | |
| nettan23 | 2011-12-16 13:36 | |
![]() | Ullis: Jo vi har bil, men det du nämner tycker jag ändå e ett i-landsproblem, som jag personligen inte stör mig på. | |
| nettan23 | 2011-12-16 13:37 | |
![]() | I värsta fall kan du dra över bilen med en fuktad trasa, går på minuten. | |
| Gautama | 2011-12-16 13:39 | |
![]() | Jag har aldrig någonsin sett kattspår på mina bilar som jag haft under åren. Och jag har alltid bott i stan. Känns inte som det är jättestort problem direkt. Fågelskit har jag däremot fått på mina bilar ett flertal gånger, och kråkor som hoppat runt på bilen. | |
| Pocaloca | 2011-12-16 13:42 | |
![]() | Jag tänker att i så fall, är vi människor också en sanitär olägenhet | |
| Gautama | 2011-12-16 13:44 | |
![]() | Exakt Pocaloca, människan är den största sanitära olägenheten för hela samhället. Framför allt är vi människor bra på att förgöra oss själva. Det är inte djuren som håller på att förstöra vår jord. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-16 14:21 | |
![]() | I en djurpark i Skåne finns en skylt: Världens farligaste djur. När man går fram och tittar får man se en spegel. | |
| AMF | 2011-12-16 16:15 | |
![]() | Ett par gånger har man här sagt att det är bara att täcka sandlådan med ett lock eller en pressenning. Det förutsätter att det är min egen sandlåda. Jag pratar om kommunens sandlådor. När vi ändå pratar sandlåda; denna diskussion har, tycker jag, hamnat i sandlådan. VonSchnygg, magnusito, lillstölla, minta och Gautama kan krypa in under pressenningen och ta med er barnhataren Pandina och äldrehataren kikaertan. Där kan ni sitta och gotta er i inbördes beundran, ni näbbgäddor som vet bäst. | |
| bommarna | 2011-12-16 16:25 | |
![]() | Åh en djurvän! ;-P | |
| Gautama | 2011-12-16 16:26 | |
![]() | Jaha, du AMF, så det tycker du..., har du alltid lika svårt att föra en diskussion när den går emot dina åsikter? | |
| Minta | 2011-12-16 16:33 | |
![]() | Så mycket för den åsiktsfriheten. Jag tänker att detta är saker man kan reta sig på när man har det ganska bra. Man kan kalla det lyxproblem att störa sig på hundkiss i den vita snön. Vad ska hundskatt göra åt det? Människan verkar ha ett inbyggt behov av att ha saker man kan förfasa sig över. Hundbajs på trottoarer är äckligt, men hundkiss får man nog stå ut med när hunden är vår bästa vän. Man behöver inte låta hunden kissa på brevlådor, vid affärer mm. men någonstans måste den kissa i staden. På nästan varje gräsmatta står det en skylt med förbjud att rasta hunden. Det är ingen som bryr sig om dem. De tolkas som att det är förbjudet att inte ta upp bajset. Jag vet inte vad de som sätter upp skyltarna har i åtanke. Man kan ju inte promenera en halvtimma för att hitta en skogsdunge alla gånger. | |
| Minta | 2011-12-16 16:35 | |
![]() | Jag förstår att du tycker att vi ska sitta under en presenning. Du verkar ha ett stort städbehov. | |
| Lillstölla | 2011-12-16 16:45 | |
![]() | AMF: Tack för komplimangen, jag älskar näbbgäddor :) Förstår att du vill ha ett gäng av oss under en presenning, enklaste sättet att slippa se sånt man inte klarar av. | |