Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| temperance | 2012-07-20 21:00 | |
![]() | Ja, tänk rusningen till akutmottagningarna när fredagschipsen sätts i halsen framför Körslaget. Ajaj! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-07-21 06:10 | |
![]() | Det finns vackra som håller sig till en, ahlgrens bil. Så din sanning är nog en sanning med modifikation. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-21 11:08 | |
![]() | 2012-07-21 01:38 var ett motbjudande inlägg, tycker jag. Vissa har så svårt att skilja på sanning och sina egna inbillningar. | |
| Lillstölla | 2012-07-21 11:27 | |
![]() | "DESSUTOM är man ju ganska garanterad att slippa svek i form av otrohet, för det finns ingen anledning att gå bakom ryggen på någon." Dett är saxat ur ett av Kermis inlägg. Känner att det är en rätt dum förklaring till varför man ska ha ett öppet förhållande, " slipp otrohet, ge din partner tillåtelse att ligga med vem som helst" Det är bara olika ord för samma beteende. Kan folk inte vara trogna ska man inte vara i förhållanden alls. Anser fortfarande att öppet förhållande aldrig skulle vara nåt för mig, och bryr mig inte om vad andra gör. Men att säga att ett öppet förhållande är ett bra sätt att slippa otrohet, nä, det argumentet rimmar illa tycker jag. | |
| larnis | 2012-07-21 12:15 | |
![]() | Jag tror på öppet förhållande,jag o min fru har inga hemligheter för varandra.Det händer att nån av oss har sex med andra men då är det bara lusta.Sen berättar vi för varandra och har skönt ihop.Tilläggas ska att ingen av oss är ute och jagar så det händer inte ofta. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 12:15 | |
![]() | Jag skulle aldrig välja att leva i ett öppet förhållande, men tycker att vuxna människor kan ligga runt bäst de vill så länge de inte bildar familj och fortsätter i samma stil. | |
| kermis | 2012-07-21 13:13 | |
![]() | Lillstölla: Jag ser att stora bokstäverna på "dessutom" blev missvisande. Jag hoppas ingen ingår ett öppet förhållande med någon för att slippa bli sviken pga otrohet, det var mer menat som en "added bonus", någonting som följer med på köpet. För säga vad man vill så är folk otrogna bedrövligt ofta, de flesta av oss känner nog mer än en som antingen varit otrogen eller som blivit bedragen. Men nej. Det är INTE olika ord för samma beteende. Absolut inte! Otrohet handlar om svek. Det handlar om att gå bakom ryggen på någon, svika löften. Det gör INTE öppna förhållanden. Man kan förstås svika varandra i ett öppet förhållande med, men bara pga lusta händer mer sällan, så att säga.. 125478: Varför inte efter att de bildat familj? Barnen har ju ingenting med de vuxnas sexliv att göra. | |
| le-lou | 2012-07-21 16:02 | |
![]() | jag tror tvärtom många här i tråden. Det är de som klarar av att öppna förhållanden som inte är särskilt osäkra av sig el på varandra och som har förmågan att verkligen skilja på kärlek och lusta. Jag kan det INTE, skulle bli galen av svartsjuka och allt annat som följer, därför är jag stenhårt trogen och skulle inte acceptera nåt annat från min partner tex otrohet. Däremot är jag inte helt säker på att jag inte blir en glad swinger senare i livet, verkar spännande om jag bara kan tygla min svartsjuka som jag misstänker drabbar de flesta av oss.. Ps. Tror inte vi människor är särkilt sexuellt monogama av naturen. Så det så. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 16:45 | |
![]() | kermis, När man skaffar barn sätter man dem främst. Deras trygghet går före att ligga runt med olika personer. Fattar man inte det kan man fortsätta leka singelliv och bara bry sig om sig själv. Barnen kanske undrar var pappa eller mamma är... Det är inte hållbart tillsammans med familjeliv som jag ser det. | |
| Bitte - Administratör | 2012-07-21 16:53 | |
![]() | Ja visst var och en må bli lycklig på sitt vis , men jag skulle ALDRIG kunna tänka mig den formen av förhållande och där talar jag även för min man, Vi har 27 år tillsammans och 25 år som gifta i början av Augusti, och tänka sig att vi har varit fullständigt nöjda med detta "stängda" livet under alla dessa år. Jag vill älska med den personen jag lever med inte ha sex för att bara bli tillfredsställd , där ser jag en stor skillnad Bitte | |
| le-lou | 2012-07-21 17:18 | |
![]() | Fattar inte riktigt heller vad vuxna människors sexliv har med barnen i familjen att göra. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 17:32 | |
![]() | Som jag sa så lär de undra var föräldrarna är någonstans... Som jag ser det är ett liggaruntbeteende något som inte har med familjeliv att göra. | |
| apbur | 2012-07-21 18:55 | |
![]() | Det är väl lite skillnad på att ha ett öppet förhållande för att man tänder på att partnern ligger med andra eller för att man är övertygad om att man aldrig kommer räcka till för partnerns sexuella behov och vice versa. Sen tror jag det är en förenkling att det är nedärvt att ligga runt. Det verkar ju lika nedärvt att känna ett ägandebehov, ett behov av att få garanterat att det är ens egna gener som förs vidare. De olika drifterna står väl snarare i konflikt med varandra. | |
| le-lou | 2012-07-21 19:26 | |
![]() | 125478 - men spelar det nån roll vad föräldern gör när den är borta från familjen? Folk har ju hobbys, arbeten och allt möjligt som barnen nödvändigtvis inte behöver veta precis allt om. apbur - ägandebehov tror jag inte det handlar om om du menar fortplantningsdriften? På vilket sätt menar du har mannen varit med en kvinna för att säkra den processen? Det här ägandebehovet, hur har det yttrat sig? Han har snarare befruktat flera olika under samma period för att säkerställa avkommor. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 19:47 | |
![]() | Ja, jag tycker att det spelar roll. För mig hör inte det till ett liv med en familj. För mig är det något som omogna singelmänniskor kan ägna sig åt och inte föräldrar. | |
| Måns_E | 2012-07-21 19:54 | |
![]() | Så hur tycker du att frånskilda människor med barn skall göra? Leva i celibat? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 20:17 | |
![]() | Inte byta partners och ligga runt i alla fall. Du får tycka hur du vill och jag hur jag vill okej. | |
| Aquila1 | 2012-07-21 20:23 | |
![]() | Är man frånskild är det väl en annan sak...... | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-07-21 20:27 | |
![]() | För mig är det inte så, jag tycker inte man ska hoppa runt som en tok bara för att man inte är gift. Andra får väl göra det om de vill men jag tycker inte det är vettigt. | |
| Aquila1 | 2012-07-21 20:28 | |
![]() | Hoppa runt är det väl ändå inte någon som har sagt......... Hur menar du att man ska träffa någon ny då? | |