Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 826 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Konradkorp | 2012-12-10 20:10 | |
![]() | Swesunshine: Jag håller egentligen med dig. Till saken hör att vår kontakt inleddes väldigt alldagligt. Vi hade setts på jobbet och hon ville höra hur landet låg efter att hon slutat helt enkelt. Eftersom vi båda är musiker bytte vi lite låttexter och liknande. Efter en stund insåg vi båda att vi dragits in i något vi inte kunnat ana. Och då var det redan försent. Vi sade upp kontakten ett par ggr, men lyckades aldrig riktigt värja oss. Så det var inte utstuderat från någon av oss och det var väl därför vi tafatt försökte dra oss ur det hela... | |
| Hillegnu | 2012-12-10 20:11 | |
![]() | Hon är säkert "tokkär" i fler än dig och pojkvännen och har varit flera gånger förut och lär bli fler gånger till. Hon är en tönt | |
| Konradkorp | 2012-12-10 20:22 | |
![]() | Hillegnu; det är möjligt. Skulle mer än mest vilja att den insikten ansatte mig ordentligt nu. Men dessvärre kan inte förnuftet styra över känslan. Men snart är deadline kommen. | |
| brava | 2012-12-10 20:34 | |
![]() | Uppenbarligen har ni ju utbyte av varandra på många olika plan. Kan man inte tänka sig att ni båda försöker backa ett par steg och har en nära vänskapsrelation - eftersom hon ju faktiskt är upptagen på annat håll. Visst ni känner en stark fysisk attraktion, men det kan man ju känna av ibland helt outgrundliga anledningar och det är ofta lika obegripligt så att denna attraktion bara försvinner. Vad finns då kvar? Den här tjejen kanske går igång på att det ni delar är hemligt och förbjudet och om du helt enkelt erbjuder din vänskap så kanske ni kan hitta ett sätt att förhålla er som inte behöver innebära allt eller inget. Detta att ni "gör slut" eller att ni känner det behovet får mig att associera till något destruktivt. När föddes den tanken - att det ni har gemensamt inte skulle vara tillåtet? Vad skulle hända om hon presenterade dig för sin kille? Det vore väl det enda riktigt rättframma sättet att sticka hål på det ojämlika i att du vet att han finns och är en viktig person för henne medan den andre inte har en susning. Ja det var lite tankar jag fick efter att ha läst inläggen i tråden. | |
| Lillstölla | 2012-12-10 20:51 | |
![]() | TS, tänk dig in i hennes pojkväns sits, du blir bedragen, din partner ljuger för dig, killen hon bedrar dig med vet om att hon är upptagen och skiter i det. Hur skulle det kännas? Sen kan du ju ta och tänka igen på frågan om du ska träffa henne igen. Har du nån enda gnutta samvete, respekt och heder glömmer du att tjejen existerar. | |
| Konradkorp | 2012-12-10 21:29 | |
![]() | Deras relation var inte bra. Vår konversation blev känslosam. Vi försökte värja oss genom säga upp kontakten med varandra. När det inte gick berättade hon för sin kille att hon råkat få känslor för mig. Och här är vi nu. | |
| brava | 2012-12-10 21:59 | |
![]() | trånsjuka - kärlek. vad är vad, och vilket är det man vill ha? jag har blivit mycket hjälpt av att tänka i de termerna: eros och agape | |
| Vendela34 | 2012-12-10 22:08 | |
![]() | Med anledning av ttiittiis inlägg 10/12 9:06; Har jag missat något?? En diagnos är ställd - borderline! Hör det verkligen till ämnet? Konradkorp ; om denna kvinna har lätt att "ramla dit" på sina känslor så kan risken vara stor att hon gör det även när ni sitter med barn, villa och Volvo. Lillstölla 20:51; kloka ord som jag hoppas du tar till dej. | |
| BlackMirror | 2012-12-10 22:20 | |
![]() | Konrad Korp, du förstorar inte upp det här en aning? Ni har träffats en gång utan att det "hänt" något och du vill att hon ska välja mellan dig och snubben hon lever tillsammans med? Du fattar väl att du inte ligger så bra till när du än så länge är mer en fantasi än verklighet? | |
| Konradkorp | 2012-12-10 22:24 | |
![]() | Blackmirror: Du har säkerligen rätt. Däremot har hon och jag en mejlkonversation som överstiger 200 sidor (har flödat in det i en vanligt dokument bara för att få perspektiv på huruvida jag just förstorat upp det). Vi sågs därefter under två dygn och det slog gnistor om vårt möte. Vi hade hur mkt som helst att prata, vi skämtade med varandra och kunde inte hålla våra händer och kroppar ifrån varandra. Men jag vill inte göra ngt mer än att kramas och hålla hand, med tanke på att hon ju hade och har kille. De senaste veckorna har även hon fått kroppsliga symptom (huvudvärk, sömnproblem, svimningsattacker) och hennes hjärta bultar när vi pratar. Som sagt. Vi får se hur det går. Allt kan hända. Eller inget. | |
| apbur | 2012-12-10 23:45 | |
![]() | Du ska inte lyssna på alla snorvalpar här, inklusive mig själv såklart. Lyssna på Minta. Folk drivs av sådana ideal. Det ska till en erfaren person för att kunna ge ett råd bortom ideal, något som faktiskt stämmer överens med verkligheten. | |
| Minta | 2012-12-11 00:29 | |
![]() | :) | |
| thessan11 | 2012-12-11 00:30 | |
![]() | Minta är den enda här som jag tycker pratar vettigt. (nästan).. I vilket fall som helst så tycker jag att du ska träffa tjejen om du vill det, och det verkar det ju som att du vill. Jag skulle nog inte heller göra slut med killen jag har för en kille som jag träffat en gång och tror att jag har känslor för. För det kan hon nog egentligen inte veta.. Attraherad är hon ju, och då kan man tro att man är förälskad. Jag har själv varit där för ett par år sedan. Jag trodde att jag var kär i killen i fråga men nu i efterhand vet jag att inte var det, det var bara attraktion jag kände och förväxlade det med något annat.. Jag gjorde världens misstag på grund av detta och jag skulle tro att hon kanske är rädd för att göra detta misstag. Att "slänga bort" det hon har för någonting som kanske bara är flyktigt.. Men nu vet jag ju inte hur hon tänker, och det kanske hon inte vet själv heller. Men jag tycker att du ska ge det chansen.. Du kommer ångra dig annars. O det här med att alla säger "en gång otrogen, alltid otrogen.." det tror jag inte ett dugg på. | |
| MrElgh | 2012-12-16 01:36 | |
![]() | Nu har du fått mängder av svar av flera. Dags att läsa och spalta upp allt till lite för- resp nackdelar. Erfarenheter är lämnade, moraliska synpunkter och tips. Analysera allt. Släng det sen i papperskorgen! Var den du är, träffa tjejen och ha en trevlig stund. Sen kan du ju berätta vad du tycker och känner. Och sedan lyssna på henne. Därefter vet ni lite mer om varandra. Ta det bara lugnt, ni kan inte ställa några krav, ni känner knappt varann. Så ha inte bråttom nu. Och så önskar jag er bägge lycka till med vad det nu blir. Du vet att det finns andra tjejer som inte är upptagna... | |
| plättlagt - Ej medlem längre | 2012-12-26 22:50 | |
![]() | Bryt ihop och kom igen. | |
| MrElgh | 2012-12-26 23:02 | |
![]() | Snyggt sagt ;-) | |
| bobo flux | 2012-12-26 23:06 | |
![]() | Eller ska hon bryta igen så de kan komma ihop? Det här är ett trollinlägg. Jag är trött och flamsig. Det kan med fördel raderas. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-26 23:08 | |
![]() | tror inte att det är ett trollinlägg,ett av dom vettigaste inläggen hitils,att bryta ihop och komma igen | |
| bobo flux | 2012-12-26 23:10 | |
![]() | ttiittii, du får nog läsa mitt inlägg en gång till :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-26 23:26 | |
![]() | aha dyslexin du vet | |