Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-06 22:13 | |
![]() | Jag tror dig, apbur. Vissa yrkesgrupper är ofta utsatta för hotelser av olika slag. Man bör nog ta det på allvar och inte rycka på axlarna åt det. Kan gälla i vården, polisen, socialsekreterare, plitar eller för all del f-kassan. Rätta mig gärna men jag tror inte att yttrandefrihet gäller hot och hatbrott. Jag är f ö den sista att önska ett polisstyre eller diktatur. | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:14 | |
![]() | Tja, att citera gamla punk/anarkist-uttryck tycker jag faktiskt inte är så allvarligt. Och som sagt något brottsligt är det inte heller. Och ungefär där tycker jag att man kan stanna. Det kan ju vara någon som menar allvar, fast varför måla faan på väggen? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-06 22:16 | |
![]() | Yttrandefriheten täcker definitivt in leftwings inlägg. Herregud, ge er. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2013-01-06 22:17 | |
![]() | Ok. Vore intressant med ståndpunkten från betas ledning. | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-06 22:19 | |
![]() | Yttrandefrihet gäller INTE på ett internetforum på betapet bestämmer ägarna Bitte | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:20 | |
![]() | Ja visst Bitte, men nu var det inte det som påstods. Det som påstods var att inlägget kunde vara olagligt, vilket jag betvivlar. Varför skulle det vara det? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-06 22:22 | |
![]() | Vidare analys av inlägget ger att det var osammanhängande, uselt underbyggt och av mycket låg litterär kvalitet. Det var dessutom unge leftwings allra första, och troligen sista. Det blir nog ett nytt nick igen nästa gång. Jag är nog beredd att hålla med apbur om att det antagligen är svårt att diskutera frågan rationellt med token. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2013-01-06 22:22 | |
![]() | Måns, är det ok om jag citerar lite gammal vit-makt-musik om vad man bör göra med invandrare? Det är ju bara citat... | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:23 | |
![]() | Så länge det inte är hets mot folkgrupp så ser jag inga direkta problem med det faktiskt. | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:26 | |
![]() | Hets mot folkgrupp eller förtal kanske jag skulle tillägga. Dock så blir det väl inte så stora delar kvar av vit-makt-texterna i dessa fall. Att skriva "skjut en snut" är vare sig förtal eller hets mot folkgrupp. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-06 22:26 | |
![]() | Det faller väl under hets mot folkgrupp för det första? Naturligtvis beroende på vilka citat du tänker dig. Det finns inget automatiskt frikort i att något är just ett citat. Just det aktuella citatet är ju dock så välanvänt att det rimligen har förlorat sin bokstavliga innebörd, tycker du inte? | |
| mr_dizzy | 2013-01-06 22:26 | |
![]() | Mäns, självklart ska polisen granskas och kunna kritiseras. Ser dock inte hur "skjut en snut" faller in under något av ovanstående. Att uppmana till våld mot en viss grupp på grund av olika åsikter främjar inte direkt demokrati och bör inte försvaras med påståenden om att just den gruppen av människor får finna sig i att bli hotade... | |
| mr_dizzy | 2013-01-06 22:28 | |
![]() | Måns ska det självklart stå | |
| apbur | 2013-01-06 22:28 | |
![]() | Amen och välkommen. | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:30 | |
![]() | Att inte agera på prepubertala provokationer om man själv innehar en maktposition tycker jag är ett sundhetstecken inom en demokrati. Motsatsen tror jag inte främjar ett öppet samhälle. Och det ingår faktiskt att man får inse att man får ta lite skit om man blir polis. Om man inte klarar av det så kanske man borde fundera på ett annat mindre utsatt arbete. | |
| mr_dizzy | 2013-01-06 22:32 | |
![]() | För övrigt är det trist med dessa trådar med negativa och vinklade frågeställningar... | |
| mr_dizzy | 2013-01-06 22:34 | |
![]() | Skillnad på att ta "skit" och kritik mot att någon säger att hen vill skjuta dig... | |
| Måns_E | 2013-01-06 22:37 | |
![]() | Skillnad också på folk som i rent provokativt syfte häver ur sig ett gammalt uttryck som "skjut en snut" än att få ett riktigt hot också. Varför ens orka ta illa upp liksom. | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-06 22:39 | |
![]() | Att överhuvudtaget prata om att skjuta någon är inte normalt inte i min värld i alla fall ,. Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2013-01-06 22:40 | |
![]() | Oavsett eventuell laglig/olaglighet så var det ett taffligt nerplitat inlägg, med tillika taffligt och slaskigt innehåll, som har diskuterats i ett antal inlägg. Smörjan har raderats. Mouche | |