Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 20 |
Mobilspel
Pågående | 20 363 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
siwu | 2013-07-04 11:51 | |
![]() | Jag var ironisk, förstår själv inte skriven ironi. Så vet inte varför jag skriver så egentligen..... Skrattade när jag hörde hans förslag- humor. | |
Bitte - Administratör | 2013-07-04 11:56 | |
![]() | Om du inte förstått det PostumCred så är det en del av politiken att välja sim med spelare så har det varit i alla tider , och tycker det är sunt att ALLA befintliga partier har enats om att INTE samarbeta med SD Bitte | |
sjöstan | 2013-07-04 12:09 | |
![]() | Postum. Skriv inte dom. Använd vi. Du är uppenbart aktiv inom SD. Tydligen har SD beslutat sig för att bearbeta Betapets forum. Vad gäller sakfrågan barnbidrag är ni ute o cycklar. Barnbidraget är extremt lyckat bidrag till barnfamiljer - träffsäkert men framförallt billigt. Hela systemet sköts med datorer. Ingen mänsklig hand behövs. Varje förändring blir oerhört dyr och utan reell nytta. Invandrare behövs i Sverige (vilket ni mycket väl vet). Men kruxet är att få in dom i systemet så fort som möjligt. Konstigt att de somt funkade så bra på 60-talet nu tycks vara så omöjligt....... Idag är ju t.o.m. dessa motståndare till den nu förda politiken. FRI INVANDRING TILL SVERIGE Ge alla nyankomna tillfälligt ok. Erbjud hjälp med språk, bostad och utbildning. Den som efter 2 år i landet inte pratar, skriver svenska och kan svensk historia och geografi ska ut. Inga undantag. Inga ursäkter. Ska gälla alla över tex 15 år. Den som kommer hit och väljer att inte foga sig väljer att inte leva i Sverige. Idén bygger på tesen att om vi ställer rimliga och tydliga krav ger vi alla en rimlig chans - kommer fler nyankomna snabbare försvenskas och bli en tillgång för samhället. Sverige behäver fler invandrare | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-07-04 12:34 | |
![]() | Alla som bor i Sverige som är urusla på geografi och historia, vilken sophög ska dom slängas på? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-04 12:44 | |
![]() | Det finns bara jimmie i sd resten av dom vad är det? Vilka är dom? Någon var vist ute och spöa någon med järnrör,så sd utan jimmie är ingenting | |
sjöstan | 2013-07-04 12:58 | |
![]() | 123478. Vad tycker du? Ska alla krav alltid jämföras med dom sämsta? Krav är till för att höja lägstanivån, inte att få alla må bra. Men som svar på din fråga kan man ju haka på mitt förra inlägg. Den som inte klarar sin årskurs bör inte flyttas upp i nästa klass. Självklart ska man inte kunna ta studenten utan fullständiga betyg. Skolan är inte frivillig. Skolan är ingen lekplats. Gör skolan till en intressant och krävande inrättning som ser och hjälper de som halkar efter och får intresserade elever att växa. Den sophög du efterfrågar kallas arbetslöshet och innebär ofta total hopplöshet. Det är för djävligt att vi accepterar att någon enda elev misslyckas. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-07-04 13:14 | |
![]() | Man har ju olika saker som man är bra på och har intresse för. Att just vara bra på geografi och historia tycker jag inte hör ihop med att få stanna i Sverige eller inte. Eller för den delen vara arbetslös eller inte. | |
Sote | 2013-07-04 13:47 | |
![]() | Sjöstan. Vad hjälper det nyanlända att kunna sveries historia och geografi efter två år? Ska dom lära sig det på sitt eget språk då eller när dom kan svenska . Hur mycket skulle inte det kosta att anställa lärare på div språk som dessutom är duktiga på svensk geografi och historia? Hurmånga ungdomar idag , svenska då, kan särskilt mycket om sveries historia och geografi tror du? Och vad skulle den kunskapen bidra med specifikt? Ökad förståelse och onsikt i hur svenska samhället är idag och hur svenskar funkar? Eller är det bättre att koncentrera sig på att faktiskt lära sig språket först innan man tvingas traggla dom svenska landskapen och kungarnas regeringslängd. | |
schlagergolm | 2013-07-04 15:12 | |
![]() | Då borde man i rimlighetens namn också kunna dra av några månadslöner för Jimpas järnrörskollegor retroaktivt för alla gamla skinnhuvesynder när de spöat bögar, blattar och kommunister, tycker du inte, siwu? | |
Triss - Ej medlem längre | 2013-07-04 15:14 | |
![]() | Apropå att SD tycker det är svenskt att man håller upp dörren för andra så kanske det går till så i hans hemby. Jag reser mycket och träffar mycket folk från arabvärlden och öststaterna. Jämfört med dem är vi svenskar mycket ouppfostrade. De håller upp dörrar, släpper före i kön och är allmänt hjälpsamma. Svenskar håller käften och låter var och en sköta sig själv. | |
sjöstan | 2013-07-04 15:18 | |
![]() | Precis så som du sa menar jag också, Sote. Ska man komma in i samhället måste man ha viss koll på historien. Ska man veta vart man ska måste man först veta var man är.... Jag är medveten om att många inte håller med mig men jag tycker även svenska barn bör kunna vår historia och vår geografi. Men hela skolan har ju ballat ur så jag förstår att dessa ämnen inte är något undantag. Försök att bygga ett hus utan att först bygga grunden. Använd gärna datorer och google om du tror det hjälper. Själv tror jag på grundkunskaper. | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-04 16:18 | |
![]() | Sote, ingen skulle behöva anställa duktiga lärare för att undervisa invandrarna. Att låna och läsa på våra bibliotek är gratis. Om bara viljan finns att lära sig. | |
PostumCred - Ej medlem längre | 2013-07-04 16:24 | |
![]() | Det kommer nog att ändra med tiden Bitte, SD har gynnats av dom andras smutskastning och lögner. Snart är dom andra tvungna att samarbeta med SD, och det är INTE sunt att utesluta ett parti, det är INTE demokrati. | |
kiwiskal | 2013-07-04 16:25 | |
![]() | Håller med Triss' senaste inlägg. PostumCred, hur många språk kan du själv? Som du lärt dig på egen hand dvs. Inga lyxiga lektioner. | |
Sote | 2013-07-04 16:25 | |
![]() | Men snälla du - att kunna kungarnas regeringslängd och veta vilken sveriges fjärde största sjö är hjälper ju knappast in någon i samhället. Det handlar ju om helt annan kunskap som behöver förmedlas i så fall. Och kunskapen och förståelsen gentemot invandrare och flyktingar kunde ju bättras på rejält hos svenskar i allmänhet om vi nu ska kunna hjälpa andra komma in i samhället. Jag vet många som bott länge här och inte önskat annat än att få kontakt med nån svensk familj men antingen bor så det faktiskt inte finns någon eller så blir dom bemötta med rädsla och misstänksamhet och ges aldrig en chans. Dom ger faktiskt upp till slut. Det ligger inte enbart på dom som kommer hit att anpassa sig, det finns sjukt många oskrivna lagar runtomkring i det svenska samhället och sånt lär du dig inte i en bok hur bra svenska du än lär dig. | |
kiwiskal | 2013-07-04 16:32 | |
![]() | "PostumCred 2013-07-04 16:18 Antal inlägg: 15 Sote, ingen skulle behöva anställa duktiga lärare för att undervisa invandrarna. Att låna och läsa på våra bibliotek är gratis. Om bara viljan finns att lära sig." Du vet att man lättare utvecklar språket om man TALAR DET MED ANDRA REGELBUNDET? + har en lärare som kan rätta och sätta saker i sammanhang som gör det mer begripligt. Återigen, svenskar (som tänker på detta sätt) utesluter verkligen bara alla andra än sig själv och möjligen någon närstående. Alla andra kan hoppa framför tåget, då fick ju egot mer plats. | |
Bitte - Administratör | 2013-07-04 16:41 | |
![]() | Sverige är en demokrati. Ordet demokrati kommer från grekiska språket. Det betyder att folket ska få bestämma. dvs vi röstar om vilka som ska styra landet . Bitte | |
Måns_E | 2013-07-04 16:59 | |
![]() | Hur många med svenska som modersmål kan åka till ett egyptiskt bibliotek och lära sig det inhemska språket på egen hand? Jag betvivlar att PostumCred skulle klara av det :) | |
kiwiskal | 2013-07-04 17:14 | |
![]() | Kan vederbörande ens beställa en öl på en charterort i Spanien? *beredd att få äta upp mina ord om så krävs* | |
ingson | 2013-07-04 18:31 | |
![]() | Jag kan beställa öl på spanska trots att jag är puretnisk svensk kiwiskal Men vid sjätte-sjunde börjar jag få problem | |