Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 15:50 | |
![]() | Skillnaden ligger i att det inte står Kalixrom i menyn, dvs att resaurangen inte påstår sig servera någon sådan. Alltså ligger felet i den mänskliga faktorn och det faktum att hon helt enkelt sagt fel. Människor felar. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-16 15:53 | |
![]() | Jag råkade påstå häromdagen att det vita vinet var hälften semillon, hälften sauvignon blanc; en jävla tur att gästen som påpekade att det var 40/60 inte var kommunalråd från Kalix. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-16 15:59 | |
![]() | Jag kan komma på ett antal scenarier som är mer troliga än att just det här fallet är fusk. Servitrisen trodde hon serverade Kalixrom, för det brukar det vara och ingen hade talat om ändringen. Servitrisen vet inte skillnad på Kalixrom och annan rom, och insåg därmed inte stigmatiseringen i att säga fel. Servitrisen sa fel, skämdes, och försökte mörka sitt misstag, men därmed inte sagt att restaurangen i stort fuskar. | |
| Bitte - Administratör | 2013-09-16 16:04 | |
![]() | Nå det är ju inte bara detta tillfälle som man sålt felaktigt rom, och varje gång det görs är ju en gång för mycket för mig som konsument www.foodmonitor.se/i...al ixlojrom www.svd.se/nyheter/i...21 8668.svd sverigesradio.se/sid...el =5363889 Denna produkt är dtn hittills enda svenska livsmedlet, är skyddat med EU:s starkaste ursprungsskydd och har samma skyddsstatus som exempelvis champagne, parmaskinka och gorgonzolaost. Och handlar jag och betalar för nått ska det också vara det som det sägs , precis som om jag köper oxfilé så vill jag inte ha färgad fläskfilé Bitte | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-16 16:06 | |
![]() | Men Bitte, enligt menyn, som du faktiskt läser när du beställer mat, så står det löjrom. Inte Kalixlöjrom. Hur kan du då blivit lurad? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-16 16:14 | |
![]() | Dementerar inte att det sker matfusk, eller fusk med Kalixrom, säger inte heller att det på något sätt är ok att fuska. Men alla misstag är inte heller fusk, och det är lika fult med falska anklagelser. | |
| CD II | 2013-09-16 16:21 | |
![]() | slutet gott allting gott | |
| pabster1 | 2013-09-16 16:34 | |
![]() | Det är sånt jävla trams. Är löjrommen bättre i kalix? Inte så det är värt prisskillnaden ens för grand hotel uppenbarligen. När det INTE står i menyn att det är Kalix löjrom så är det väl inte det heller. Hade man serverat den dyrare löjrommen skulle det väl stått på menyn. | |
| bolo | 2013-09-16 17:59 | |
![]() | Å de var ett jäkla tjat på P3 i morse. Vem bryr sig? | |
| ingson | 2013-09-16 18:40 | |
![]() | Är det någon som smakat Kajix rom? | |
| Lill-IT | 2013-09-16 18:50 | |
![]() | Hahaha *dör* | |
| apbur | 2013-09-16 18:51 | |
![]() | Haha! | |
| temperance | 2013-09-16 18:51 | |
![]() | ^^, | |
| corlini | 2013-09-16 18:54 | |
![]() | vad är skillnaden? jag skulle vilja veta om gästen kan avgöra skillnaden i ett blindtest? | |
| apbur | 2013-09-16 19:08 | |
![]() | Fast nu handlar väl knappast frågan om ursprungsmärkning om smakskillnader utan det finns andra aspekter som kvalitet, miljöansvar, djurskydd och liknande. | |
| corlini | 2013-09-16 19:16 | |
![]() | jo, och principen att man skall få den produkt man "köper" men jag undrade av ren nyfikenhet, vet inte ett skit om rom mer än att ABBAS pyttesmå runda glasburkar med svart eller ljusorange är goda båda två. det vi däremot kan konstatera är att det inte hänt mycket i världen om detta skall vara en händelse värd pressutrymme och debatt. vilket i sig är ganska bra för händer det något av medialt intresse är det oftast nåt som inte är bra. = pratar vi om var fan rommen kom från en dag på ett hotell så mår världen bra | |
| Måns_E | 2013-09-16 19:18 | |
![]() | Är det inte typ samma fiskar i Kalix som i resten av Bottenviken? Eller är löjorna i just Kalix extremt stationära? | |
| minimaj | 2013-09-16 19:36 | |
![]() | Kommunalrådet måste ha varit väldigt påstridig och känts sig personligt förolämpad å hela Kalix vägnar. Och sen ringt till tidningarna. Seriös politiker. Felaktigheter och orättvisor skall bekämpas men detta är ett lågvattenmärke. Hade kunna hanterats så mycket bättre. Varför ska hon äta löjrom från Kalix om hon är från Kalix? Man kan ju köpa Kalixlöjrom i "varannat garage" i Kalix... Hon borde bredda sig lite i matrepertoaren tycker...om hon nu ändå besöker ett ställe som Matbaren. Lite "löjets" skimmer över Kalix blev det nog trots allt. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-09-16 19:45 | |
![]() | Jag tycker föralldel att kommunalrådet gör rätt i att försvara ortens näringsliv. Det hade varit hundra gånger löjligare om det var random söderhipster som hade känt sig kränkt av romfadäsen. | |
| minimaj | 2013-09-16 19:50 | |
![]() | Gnagel: hon ska absolut försvara näringslivet på sin ort. Men sättet hon gör det på är inte professionellt. | |