Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2013-11-01 08:27 | |
![]() | Nu finns det människor som gillar sex. Ofta mycket och med flera och med okända. Så om dom vill kan och får möjlighet att uppfylla sin behov, har jag inga synpunkter på det. Det är upp till var och en vad man gör med sin egna kropp. Om man nu får pengar för det so what. Det är ett ömsesidigt val. Det finns de som tänder på att få betala för sig med. Sex har alltid sålt i alla former i alla tider. Finns de som påstår att prostitution är världens äldsta "yrke". Så länge ingen utnyttjas förnedras, eller att någon bestämmer över dig och ditt liv, så är det väl inget att yvas över. | |
| lamaglama | 2013-11-01 08:59 | |
![]() | Det SKA vara förnedrande att gå till arbetsförmedlingen, så att man hellre skärper sig och skaffar ett jobb än går dit. Många arbetslösa idag har ingen a-kassa - kraven för att kvalificiera sig för a-kassa är förändrade och många unga kommer inte in i systemet. Då återstår socialen. Och det är väldigt väldigt jobbigt i sig, att tvingas vända ut och in på sig och sin ekonomi och sina sökta jobb in i minsta detalj för att få pengar till sin överlevnad. Det finns självklart människor som gör precis allt de kan för att slippa detta, och om den reguljära arbetsmarknaden inte är intresserade av dem, finns det en växande irreguljär arbetsmarknad där man kan sälja sånt man inte egentligen får köpa, men som folk köper ändå. | |
| LisaLong | 2013-11-01 09:04 | |
![]() | Salka jag skrev OM personen nu ÄR hemlös. Satyra självklar ska problemet jobbas med från grunden, men det har vi ju inte sett på 2000 år. Och som jag skrev tidigare finns det ju en liten procent som gör det för dom vill det, men dom brukar ju kalla sig call girls men det är ju ändå samma sak | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-01 09:14 | |
![]() | Korrekt, dinodog. Förvånansvärt många verkar anse att ett naturligt och livslångt behov som sex endast får förekomma inom äktenskapet eller äktenskapsliknande förhållande. Och då förväntar man sig kunna tillfredsställa sin partner genom livets alla skeenden. Så helgonlik är inte verkligheten, hur gärna man än vill det. Jag vidhåller det vidriga i trafficking, sexslaveri, barnprostitution etc men i övrigt vad myndiga människor frivilligt ägnar sig åt i sängen lägger jag mig inte i. Som sagt är en mycket stor kundkrets hos sexsäljare ensamma, olyckliga och handikappade människor. En del betalar timpenning bara för att få prata eller bli kramad. Ja, just det. Vi är många som har sålt vår kropp och fått livslånga arbetsskador inom vården, skogsarbete, gruvor, hotellstädning etc. En porrskådespelare är förmodligen inte på långa vägar så slitna som vi är vid 65. | |
| lamaglama | 2013-11-01 09:16 | |
![]() | Lisa, jag kan ju lova dig att hemlösa pundare inte kommer att få jobb på några statliga eller lagliga bordeller. Hemlösa gatuprostituerade med tunga missbruk och dåliga tänder är knappast anställningsbara. Det skulle väl inte handla om någon slags institutioner där människospillror får bo mot att de säljer sina kroppar? Jag tror man skulle driva det hela ytterst marknadsmässigt, med sexarbetare som är nyktra och professionella, inte utslagna hemlösa. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 09:54 | |
![]() | Om dom nu gillar det så mycket och är det ju inte förbjudet att göra det gratis. Det finns mycket du inte får köpa och sälja i samhället. Exempelvis så är det är förbjudet att både sälja och köpa knark. Varför det? Kan inte vuxna människor själva få bestämma? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 09:59 | |
![]() | Några ord hamnade fel. (Ber om ursäkt om någon behöver spy.) | |
| vigren | 2013-11-01 10:08 | |
![]() | Även om det legaliserades så skulle det ändå finnas människor som handlar utanför det lagliga... Det kommer väl alltid att finnas pervon som efterfrågar underåriga och andra mindre nogräknade som tillhandahåller dessa. Lagliga bordeller kanske skulle anställa underåriga? Skulle inte tro det... Allt det perverterade som efterfrågas idag skulle finnas kvar. (ber om ursäkt om jag upprepat någon annans åsikt, har inte läst hela tråden) | |
| Bob100 | 2013-11-01 10:50 | |
![]() | Puh, trodde det stod "Statliga Sardeller"... men, ja om det finns underlag, dvs om nån ligger bakom eller under och inte illa till och inte till last och om det är läge. So, whyknott? | |
| Bob100 | 2013-11-01 10:51 | |
![]() | When you gotta go, you gotta go! | |
| mz_lzrd | 2013-11-01 11:42 | |
![]() | Porla, knark är dokumenterat väldigt skadligt, så är även sprit. Sprit är lagligt och reglerat, knark är olagligt att bruka och sälja. Jag vet inte om sex är så väldigt skadligt. Ett hot mot folkhälsan? Jag tror att många väljer att prostituera sig för att de vill tjäna pengar. Det finns en uppsjö jävligt dryga jobb som folk inte väljer för att de är trivsamma och givande på ngt annat vis än rent försörjningsmässigt. Att moralisera över folk som väljer att försörja sig på sex känns ganska unket. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 12:08 | |
![]() | mz_lzrd. Det var som svar på Dinodogs inlägg vilket jag missade att skriva. Han skrev: ”Det är upp till var och en vad man gör med sin egna kropp.” D | |
| mgts | 2013-11-01 12:25 | |
![]() | Nej tack! Förutom genderfrågaN, manlig prostitution lär vara mycket vanligare, man till man sas... | |
| mz_lzrd | 2013-11-01 12:26 | |
![]() | ok porla. Förstod ej det. | |
| brava | 2013-11-01 15:31 | |
![]() | Jag känner mig rätt spyfärdig över att så många bagatelliserar orsakerna till och verkligheten för de som faktiskt tvingas till eller känner sig tvingade att prostituera sig. Man kan väl inte heller jämföra folk som "prostituerar sig" på nätet med den stinkande svettiga kladdiga verkligheten för dem som rent fysiskt måste uppleva detta. | |
| Minta | 2013-11-01 16:06 | |
![]() | Jag tror att du har en viktig poäng. Det finns ett antal som prostituerar sig av fritt övervägt val, men för de allra flesta är det nog en annan verklighet bakom. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2013-11-01 16:19 | |
![]() | Db8 om statliga bordeller! Om trådskaparen skulle ta en tjänst och slicka gubbröv för minimum lön skulle jag tycka att han hade en poäng! Att arbetsförmedlingen skulle avhysa arbetarklassens flickor för kuksugning istället för ICA jobb har jag svårt att tycka att det skulle vara en framgångsaga. | |
| DB9 | 2013-11-01 16:27 | |
![]() | Känns ju som om man redan gör det ibland :-) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 16:29 | |
![]() | Vore det inte hederligt att svara allvarligt på frågan eftersom du startat tråden? | |
| DB9 | 2013-11-01 16:50 | |
![]() | Nej, varför då! Jag har inget ansvar för det ni skriver i tråden. | |