Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade30
Mobilspel
Pågående18 961

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bitte - Administratör2014-01-11 16:53
Antal inlägg: 24199

Man får betala 1500 kr om det uppdagas att man rökt på hotellrummet

Bitte

Anna Linnea2014-01-11 17:22
Antal inlägg: 86

Det finns allergier i alla dess former. Själv tål jag inte parfym. Jag kan inte begära att andra ska sluta lukta för att jag inte tål det. Däremot tycker jag att rökning kan man visst förbjuda inte då pga allergirisk utan för att 80% av befolkningen är ickerökare. Varför ska då dessa 80% få lida av röklukt, som är både ohälsosamt och otrevligt!

Porla - Ej medlem längre2014-01-11 17:49
Antal inlägg: 1471

Hur vet du att 80% lider? Jag lider inte. Utomhus, som det nu är frågan om, behöver jag bara flytta mig två steg ifrån någon som röker för att det inte ska bekomma mig öht.

Gunilla _2014-01-11 17:54
Antal inlägg: 4425

Bitte; "Visst håller det om man har skrivit in det i hyreskontraktet"
- nej, det är hyreslagen som gäller.

I ett nytt hyresavtal tycker jag att det är helt okej att förbjuda rökning, men def. inte i ett redan ingått.

dawiri2014-01-11 18:00
Antal inlägg: 138

Jävla trams självklrt bör man få röka på sin egen balkong. Så trött på alla jävla förbud. Och har man sådana extrema problem med det så bör man bo på landet istället. Alla avgaser o dyligt lär heller inta vara så bra för dig.

Gloria562014-01-11 18:55
Antal inlägg: 437

Det handlar om hänsyn dawiri. En bristvara idag!

Sharky682014-01-11 19:15
Antal inlägg: 1116

Exakt, hänsyn är bristvara!
Så mycket bättre det vore om fler kunde visa mer hänsyn till varandra.
Det gäller det mesta..grannskap, trafiken mm

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-11 19:19
Antal inlägg: 37631

klok Sharky68

Vilja1232014-01-11 19:24
Antal inlägg: 1050

Av alla olägenheter jag utsatts för nu när jag bott i lägenhet i 4.5 år är rökning det absolut minsta.

Sote2014-01-11 19:48
Antal inlägg: 3557

Men det är väl ändå den olägenhet som faktiskt är enklast att undvika? Matos, barnskrik, husdjur, parfym, musik och annat är ju sånt som liksom hör till livet men rökningen går ju faktiskt att göra något åt. Det går ju faktiskt att gå ut och röka, man måste inte göra det inne eller på balkongen. Husdjur kan man ju också förbjuda om det handlar om allergivänliga hus men allt det andra hör ju till livet. Och der handlar ju inte bara om hälsoaspekten utan om att det faktiskt är så äckligt med röklukt när man sitter på balkongen eller försöker vädra. Det luktar helt enkelt för jävligt.

Satyra2014-01-11 20:02
Antal inlägg: 4561

Vilken tur ändå att rökare finns, så "folk" har någon äckelgrupp att lägga sin allmänna frustration på.

Själv skulle jag vilja slippa alla finvinsmuttande, salongsberusade, halv/helpackade människor som stör mig på alla möjliga vis, i alla möjliga sammanhang och platser, i tid och otid. Kan man kanske införa ett totalförbud mot alkohol, när vi ändå håller på?

Gällande rökfria fastigheter så är det väl okej tycker jag, om det är en regel som gäller från start. Finns ju sk. "allergihus" där inga pälsdjur är välkomna också.

kajix2014-01-11 20:11
Antal inlägg: 7767

"25 § När hyresgästen använder lägenheten skall han se till att de
som bor i omgivningen inte utsätts för störningar som i sådan grad
kan vara skadliga för hälsan eller annars försämra deras
bostadsmiljö att de inte skäligen bör tålas (störningar i boendet)."

Luddigt. Är balkongrökning en försämring av bostadsmiljön som skäligen inte bör tålas?

apbur2014-01-11 20:14
Antal inlägg: 9699

Är det bara jag som faktiskt får en del positiva associationer när någon röker utomhus och lukten smyger sig på? För mig betyder det sommar och utevistelse, stranden, sololja och uteserveringar. Tycker det är oerhört stor skillnad på att utsättas för cigarettrök inomhus och utomhus. Jag tror det är en inställningsfråga för så jävla illa luktar det inte med cigarettrök utomhus. Men har man bestämt sig för att hata rökare och lukten av cigg så reagerar man nog med avsky. Det sitter i huvudet.

Sote2014-01-11 21:01

Men om grannen röker på sin balkong så kommer det ju in i min lägenhet också och då är det ju inte utomhus längre. Utomhus kan jag ju bara undvika att stå bredvid en rökare om jag inte gillar det men i lägenheten kommer jag ju inte undan om jag nu råkar ha dörren öppen. Det är ju liksom inte så att grannar har bestämda tider då dom går ut och röker heller utan det sker ju nu och då och mest hela tiden hos vissa och det gör det ju rätt svårt att bara undvika att ha öppet just då. För röken kommer faktiskt in även till grannen.

Sen är det ju inte så att man vill ha en äckelgrupp att klanka på. Det vore ju bara löjligt. Jag stör mig personligen mycket mer på barnskrik men det är ju en del av livet på ett helt annat sätt än rökning måste vara.

Sote2014-01-11 21:03

Apbur-Nej det sitter i näsan Och luftvägarna för dom som inte tål det.

holasenora2014-01-11 21:13
Antal inlägg: 99

Klaga och gnälla kan man ju göra på allt möjligt. Tack gode Gud för att jag bor i hus och gör precis som jag, och mina gäster, önskar:) jag skulle dock önska att man satte upp ett förbud mot jobbiga skitungar och deras föräldrar. Finns nog inte mkt jag avskyr mer än dessa mjäkiga skitföräldrar som inte lär barnen veta hur man uppför sig.

Gloria562014-01-11 21:21
Antal inlägg: 437

holasenora; Du bor i hus. Är det lika med villa?
Jag bor också i hus (för kallt att tälta nu) men i lägenhet.
Villa är nuförtiden HUS men vad är lägenhetsboende?

apbur2014-01-11 21:23
Antal inlägg: 9699

Sote, hur vi uppfattar dofter och lukter sitter väldigt mycket i huvudet. Balkongrökning tror jag inte ens påverkar en astmatiker nämnvärt. Skillnad om man röker inomhus.

holasenora2014-01-11 21:24

Gloria; bor i en liten villa. Men jag har såklart, som de flesta andra här, bott i lägenhet innan.

holasenora2014-01-11 21:25

Apbur +1

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?