Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-01-12 19:27 | |
![]() | Du borde läsa lite mer noggrant gulle84. Jag har råd att äta precis det jag vill. Men alla har inte det. Stor skillnad. Mjölk är livet! :) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2014-01-12 19:29 | |
![]() | Kött är nyttig mat, innehåller mycket järn som är svårt att få i sig tillräckligt av. Mjölk är ett näringsrik livsmedel. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2014-01-12 19:30 | |
![]() | Min syster blev förfärad när hon fick höra att en del hjortar fryser ihjäl i skogen på vintern. Det skulle våra kor också göra om vi inte tog hand om dem. Men de skulle inte finnas alls om det inte var så att vi hade dem som husdjur. Inte alla dessa hundar och hästar heller. | |
| gulle84 | 2014-01-12 19:32 | |
![]() | 125478.. De enda som inte har råd att äta det de vill är hemlösa. Sedan handlar det som sagt att prioritera.. Vissa bryr sig mer om kläder t.ex. Även om du anser att mjölk är livet så betyder inte det att det är bra. Stor skillnad där med. | |
| gulle84 | 2014-01-12 19:34 | |
![]() | Spira.. Finns alldeles för mkt kor nuförtiden. Kor föds upp alldeles för mkt för vi ska både äta dom och mjölka dom. Det är naturens gång om de fryser ihjäl. Jag antar att din syster äter kött? För hon kan hon isf tycka att det är hemskt att hjortar dör naturligt i kylan, men sedan äter slaktade djur som har behandlas förj*ligt sedan dom var små? | |
| -Hedda- | 2014-01-12 19:38 | |
![]() | Att äta vegetarisk kost har flera fördelar. Av hälsomässiga skäl rekommenderar många dietister vegetariskt eftersom stora studier har visat att vegetarism kan förebygga och hjälpa vid många sjukdomar, som t.ex. högt blodtryck och hjärt- och kärlsjukdomar. Övervikt är också mindre vanligt bland vegetarianer. Tarmbakteriefloran får en positiv förändring, vilket gynnar slemhinnans funktion och stärker immunförsvaret. Vegetarisk kost är dessutom rik på antioxidanter. Sedan tillkommer enorma fördelar med vegetarisk kost av miljömässiga och etiska skäl! | |
| Spira - Ej medlem längre | 2014-01-12 19:38 | |
![]() | Orkar inte. Vem har påstått att mina kalvar behandlas förjävligt? | |
| Gloria56 | 2014-01-12 19:40 | |
![]() | Gulle84; Yttra dej inte om min inställning så länge du inte vet ett dyft om min situation. Men.....kämpa på här i tråden du men låt mej vara ifred från din "fanatism". | |
| gulle84 | 2014-01-12 19:45 | |
![]() | 125478.. Finns OTROLIGT mkt järn i plantbaserad mat med.. Som t.ex quinoa, spirulina, pumpafrön, linser, spenat, bönor, tahini m.m | |
| gulle84 | 2014-01-12 19:46 | |
![]() | Gloria.. No problem.. Ngn som verkar vara så kall som du vill jag ändå inte prata med. Fanatism? Snacka hellre om att jag har ett samvete. Vilket du verkar inte ha ett dugg av. | |
| Quicka | 2014-01-12 19:48 | |
![]() | Håller med Spira. Dina inlägg är bra skrivna. Däremot gulle84, verkar ha lite problem med sina tankar och attityd. Tycker du ska åka ut till en mjölkbonde och titta hur det går till för du verkar sakna kunskap om detta. Kor har det bra idag i Sverige. PS Jag älskar kött och mjölk, köper alltid svenskt eller från grannens gård direkt. | |
| gulle84 | 2014-01-12 19:52 | |
![]() | Quicka.. Du verkar ganska så naiv. Jag vet hur det går till på slakterier. Vet du? Människan är otroligt självisk som äter djur som inte har satts på denna jord för att ätas. Dessutom hur människor behandlar de på vägen dit också är väldigt hemskt. Självklart att köttätare tkr jag är dramatiskt.. Ni är ju uppväxta med att tänka tvärtemot mig så. | |
| Quicka | 2014-01-12 19:58 | |
![]() | Suck. Så du tror att dina gamla kålrötter och gräsgroddar etc inte är besprutat och att de människor som producerar detta mår jättebra? Jodå är snackar vi om att vara naiva... jisses. | |
| jin17 | 2014-01-12 20:00 | |
![]() | Kan du då tala om varför "djur är satta på denna jord". Djur äter djur så är det och människan är ett djur. Tror inte djur som lever i det fria har det bättre än kor som sköts om av duktiga bönder | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:00 | |
![]() | Jepp, det tror jag. Då jag köper det mesta närproducerat, annars fairtrade. Så du tror att allting du stoppar i dig är gjort av lyckliga grisar och kor som har haft ett FANTASTISKT liv? Mm, visst. Folk bryr sig mer om människor om djur då människor kan säga emot. Ingen som du bryr er om djuren bara för att det inte har en röst! | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:03 | |
![]() | jin17, Djuren är satta på denna jord med samma anledning som människan. För att leva. Inte för att den ena ska behandla den andra som skit. Du kan inte påstå att lejon, som är rovdjur, är som människan. Vi människor föder upp djur alldeles för mkt, helt själviskt för att sedan slakta dom och sedan föda upp nya igen som sedan får gå igenom samma procedur. Djur nuförtiden behandlas på samma sätt som Hitler behandlade de stackars människorna i koncentrationslägren. | |
| gulle84 | 2014-01-12 20:05 | |
![]() | jin17, djur i det fria, hinner bli lyckliga och FÅR LEVA FRITT. De som lever inne i ladugårdar sitt hela liv är nog inte så lyckliga precis. Sedan blir folk så chockade när t.ex en hund äts i Asien, eller en katt.. Folk bryr sig mer om sina husdjur. Som om de skulle ha mer känslor är andra djur. Grisar är minst lika smarta som en hund! | |
| Quicka | 2014-01-12 20:10 | |
![]() | gulle: Du borde skaffa en större inkomst och resa runt i världen för att titta på hur det går till på frukt/grönskas odlingarna runt om i världen. Jag har varit i de flesta världsdelar (ej sydamerika) och sett med egna ögon hur det går till och det är inte alltid så att säga hälsosamt. Som tex när de stänger av vägar utanför kiwiodlingar i australien för att besprutning pågår... eller när de doppar ananas i hinkar med grön vätska för att sedan skicka till sverige. Men de finns de som har odlingar utan miljöfarligt ämne och sköter odlingarna perfekt, precis som det finns bönder som behandlar djuren perfekt... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-12 20:11 | |
![]() | det finns inget i kött som vi människor behöver,Att äta likdelar är för mig så äckligt och motbjudande så det finns inte på världskartan.Sen hur vi människor behandlar djuren är vidrigt,Som vegetarian slipper jag förmodligen få ändtarmscancer.Att äta Hund Höna eller Människa är lika illa ingen skillnad där,död som död | |
| Quicka | 2014-01-12 20:15 | |
![]() | Sluta påstå att djuren i Sverige behandlas som skit, för där har du så himla fel. Hur tror det det känns för alla bönder som jobbar fler timmar per dygn, för att se till att djuren har det bra, än normalarbetaren att få höra detta. Skärpning! | |