Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 310 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kryddeluntan | 2014-09-14 14:55 | |
![]() | Det gjorde en av mina hundar också Lill, hon letade efter sin kompis både inne och ute. Jag vet inte om hundar kan sörja, men enligt min uppfödare så kan de sakna en flockmedlem som inte finns längre. | |
Sote | 2014-09-16 11:39 | |
![]() | Jycken mår fint idag efter gårdagens pärs. Han ligger och blänger på mig och undrar nog vad vi gjort med honom. Äter skonkost för att få igång magen och fick en rejäl dos paraffinolja i morse för att hjälpa till så ev rester glider ut fint. Han har nog rätt ont i baken men låter mig tvätta med en fuktig trasa så i eftermiddag ska han få en dusch för han luktar ju inte rosor direkt......... Har pratat med försäkringsbolaget och ska skicka in kvitton så jag får lite pengar tillbaka. Det vart ett dyrt hundben det där.....10800 spänn. plus medicin. Tack och lov att han är försäkrad. | |
kryddeluntan | 2014-09-16 11:47 | |
![]() | Jätteskönt att höra Sote. Appropå hundskit, för nåt år sedan gav jag våran och dotterns hundar varsitt saftigt märgben att gnaga på. Morgonen därpå, som var julafton vaknade alla av en vidrig stank. Jyckarna hade haft "stora skitfesten ". Så klockan 15.00 var det matt tvätt istället för Kalle Anka | |
Sote | 2014-09-16 11:53 | |
![]() | Ha ha Kryddan- Ja det har man ju varit med om men aldrig på Julafton!!! Jag är väldigt försiktig just med märgben eftersom dom lätt blir lösa i magen av det. Ett går bra men inte mer. Revben(råa , nöt) gick fint när han var liten och inte åt upp dom utan bara gnagde men nu tugar han ju i sig hela och det blir han hård i magen av istället så det går bort sedan flera månader tillbaka. Denna gången var det nåt sånt där torkat vacuumpackat grisben med lite köttrester kvar som var boven. han har ätit det förut men nu gick det inte alls. Så nu vet vi det. | |
Lill-IT | 2014-09-16 12:23 | |
![]() | Härligt att han mår bättre Sote. :) | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-16 12:32 | |
![]() | Min tre kyckar äter råa märgben ca 3 dar i veckan. Aldrig något problem. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-16 12:34 | |
![]() | Jyckar* | |
Sote | 2014-09-16 12:58 | |
![]() | Ramble-det där är jätteolika från individ till individ. Jag hade en som inte kunde äta tuggben öht för han fick rännskita direkt. Min nuvarande har inga problem alls med såna. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-16 13:02 | |
![]() | Dentastix är däremot portförbjudna hos oss. Konstgjort skit. Veterinärer varnar för dem. | |
Sote | 2014-09-16 13:35 | |
![]() | Håller med- det där är bara skräp! Borsta tänderna på hunden istället.Nema problema. | |
dinodog | 2014-09-16 15:41 | |
![]() | Min förra hund åt märgben. Men jag kokade dom för han åt inte råa ben. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-16 17:56 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...95 43012.ab Kolla lille gudfisken :) | |
kryddeluntan | 2014-09-16 18:23 | |
![]() | Oj, vad gör man inte för en liten guldfisk. | |
en dum en | 2014-09-16 19:37 | |
![]() | Hejsan! återkommer nu om vår jämte som var dålig i magen. nu har han ätit antibiotika i 10 dagar. verkar mycket piggare och jag har just gått en längre tur med honom och han gjorde ifrån sig och that's it. inte tillstymmelse att han verkade vilja göra ifrån sig mera. Tror att den nya maten har fungerat också men han har alltid varit på alerten och flinar upp sig så man kan tro han är ilsken. Ett nytt urinprov ska väl lämnas in för att kolla om det är bra med. får hoppas på det:) | |
Sote | 2014-09-16 23:54 | |
![]() | Vad skönt att det går åt rätt håll. Min fick också nåt specialfoder för att få igång magen nu efter gårdagens pärs. Antibiotikakur startad också. Däremot verkar det inte behövas någon metacam för han verkar inte alls ha ont och parabolen slipper han också för han slickar sig inte alls. Nu ska bara magen blir bra så är han som förut igen. Det kunde ta några dagar. | |
en dum en | 2014-09-17 06:16 | |
![]() | Låter bra det Sote:) | |
dinodog | 2014-09-18 16:55 | |
![]() | Älskade jycken är hos veterinären. Han var lite slö igår och ville inte äta. Upptäckte en stor böld under tungan idag som luktade vansinnigt illa. Kände även en böld på halsen. Den syns ju inte för all päls. Nu ska han sövas ner så dom får se vad det kan vara. Är så orolig för honom. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-18 17:05 | |
![]() | Ok då. Samma drabbade en kompis hund. Variga bölder litet varstans. Hon är själv veterinär och sade att hon aldrig skurit bort så mycket från någon hund som den. Vad det var lyckades de aldrig utröna. Men jag kan trösta dig med att de fick stopp på det, och att hunden i fråga blev närmare 15 år trots detta. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-09-18 17:05 | |
![]() | Oj då* | |
kryddeluntan | 2014-09-18 19:52 | |
![]() | Låter inte roligt Dinodog, skickar kramar till dig <3' och håller tummarna för jycken. | |