Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade41
Mobilspel
Pågående20 054

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mz_lzrd2015-01-03 21:02
Antal inlägg: 2498

tittiii, det är ansvarslöst att ha okastrerade katter oavsett vilket kön de är av. Men du ger dina barn smällare och kör för fort rutinmässigt, så att du är komplett ansvarslös visste vi ju redan.

Koko, du är väldigt gnällig. Hur var det nu med streetracingen och förpestandet av andras tillvaro?

Vi är väl allt ett litet lyckligt land om hundkissfläckar på snön kan få oss att gå i taket. Eller ett jävla gnälligt litet land, kanske.

dinodog2015-01-03 21:10
Antal inlägg: 4973

ttiittii för att man går inte ut i ev hällregn eller snöslask när man är på utställning.
Därav rastgårdar inomhus. Nu går dom inte lösa där såklart. Dom är enbart till för att uträtta sina behov.

dinodog2015-01-03 21:17
Antal inlägg: 4973

Sen ttiittii pissar honkatter precis lika mycket som hankatter.

Oavsett om de är kastrerade/steriliserade eller inte.

Och dessutom att låta osteriliserade katthonor springa vind för våg är inte okej. Lika illa med okastrerade hanar.
Föds alldeles för många katter som far illa som t.ex. sommarkatten.

Sote2015-01-03 21:23
Antal inlägg: 3557

Spelar ingen roll vilket kön katten har. Släpper man ut sin katt och bor i någolunda tättbebyggt område så medverkar men till olägenhet för grannarna. Katters naturliga beteende är att skita på annan tomt än ens egen och gärna i sandlådor och rabatter där det är lättgrävt. Det innebär inte att det är luktfritt dock. Dessutom ligger dom och hårar ner på folks utemöbler, knallar in genom öppna fönster och balkonger, snor mat som ev står ute, repar bilar m.m. Utekatter i tättbebyggt område är en mycket större olägenhet än hundar som skiter för det sker hemma hos folk. Jag har aldrig hört talas om att folk låter sina hundar skita och pinka inne på grannarnas tomter eller gå in och lägga sig i deras utemöbler.

totravel - Ej medlem längre2015-01-03 21:33
Antal inlägg: 4735

Väldigt mycket ad hominem-argumentation och ingnatio elenchi-argumentation här. Vad har katter, fortkörning och street racing med hundbajs att göra. När argumenten tryter och man inte kan försvara sig i sakfrågan så.........

Saken är den att det inte finns något som helst försvar till att låta sin hund bajsa, där folk möjligen kan befinna sig och trampa i högen, utan att ta upp hundskiten. Det spelar ingen roll om det är olagligt eller inte, det spelar inte heller någon roll om det finns sju olika individer som har skräpat ner trottoaren innan hunden bajsat och det spelar definitivt inte någon roll om någon kör street racing eller har katter eller inte.

Kokonut2015-01-03 22:10
Antal inlägg: 508

Starta gärna en tråd om streetracing!
Gnällspik.

kryddeluntan2015-01-03 22:15
Antal inlägg: 12360

Totravel, klok som en pudel. Att behöva trampa i hundskit är skit. Tyvärr får även skötsamma hundägare skit för att andras hundar skiter på olämpliga platser och har skitfolk till ägare.

( det blev mycket skit, tack för mig)

totravel - Ej medlem längre2015-01-03 23:11
Antal inlägg: 4735

kryddeluntan,

Om jag är klok som en pudel får jag hoppas att min ägare tar upp mina bajshögar efter mig ;-)

Håller fullständigt med dig om att de flesta hundägare sköter sig mycket bra. Organisationen PooPeace skulle nog inte få så många medlemmar.

kryddeluntan2015-01-03 23:18

Asgarvar Totravel, men idén är bra :-)

ttiittii - Ej medlem längre2015-01-03 23:21
Antal inlägg: 37631

Men ni måste fatta att jag bor i ett hus mitt ute i ingenstans.katterna äter ppiller.katter i tätbebyggdt område borde förbjudas.Hanpiss från katt luktar satan inte lika illa med honor.katter ska bo på landet.bra Dino att du vet att han och hon katter pissar lika mycket det käns tryggt

mirindan - Ej medlem längre2015-01-04 14:11
Antal inlägg: 7

Det värsta spår jag har sett av omoraliska hundägare är att de har låtit sin hund pissa mot husfasader i stan. Det är ofantligt nonchalant, ansvarslöst och efterblivet. Människor som gör sådant ligger självklart på lägre intelligensnivå än sina hundar.

Tänk på, att alla dessa hus som vi betraktar som "stadsbilden" ägs av någon. Har du tänkt på att någon annan måste betala för att få bort de enormt fula fläckarna från sina fastigheters fasader bara för att du bryr dig inte att stoppa din hund när den börjar pissa eller rikta dina promenader på grönområden där det finns soptunnor för hundpåsar och gräsmattor att pissa på.

Visst toppar Sverige inte precis listorna för bästa skolor i Västvärlden, men så pass borde väl alla ha lärt sig att de kan göra skillnad på sitt och andras egendom. Du har helt enkelt inte rätt att förstöra det för andra. Det ingår inte i allemansrätten! Försök pissa mot en fasad i London eller i något annat land med högre moral och bättre folkuppfostran - och se vad som händer.

Rejäla böter för ansvarslösa hundägare samt anmälningsplikt efterlyses. Nu när de flesta har mobilkamera är det väl inte svårt att sätta fast dessa brottslingar.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-04 14:20
Antal inlägg: 2728

Då bör ju samma böter åläggas bilister eftersom avgaser förstör fasader.
Fastighetsägare till t.ex. K-märkta hus får punga ut dyra pengar för att förhindra att fasader vittrar pga avgaser och utsläpp.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-04 14:25

Blir litet körigt att hinna plåta alla bilister som passerar och orsakar fastighetsägarnas fasadtvättskostnader, bara.
Samt jobbigt att hantera alla anmälningar.

Men det löser ju litet av arbetslösheten.

Nora1 - Ej medlem längre2015-01-04 14:28
Antal inlägg: 2885

Ska man skicka bildrerna man tagit till "Efterlyst", eller?

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-04 14:28

Absolut! :)

mirindan - Ej medlem längre2015-01-04 14:30
Antal inlägg: 7

Skall detta tolkas så att RambleTamble är en av fasadpissarna?

Att mycket annat också förstör husfasader gör inte hundägarnas fasadpissande mindre omoralisk och tillåtet.

Hur dum får man vara. Skärp dig. TambleTamble! Utbilda dig!

kryddeluntan2015-01-04 14:34

Varför går du till personangrepp mirindan? Du kanske bara är ett surt gammalt troll som har återvänt.

Förföljd - Ej medlem längre2015-01-04 14:35
Antal inlägg: 1052

Det här var visst ett kontroversiellt ämne XD, men hundägare är äckliga människor så, plocka upp skiten och håll käften XD

kryddeluntan2015-01-04 14:37

Vem är XD ?

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-04 14:38

Trodde vi månade om stadsbilden här?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?