Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MrMisery2015-06-09 00:15
Antal inlägg: 49

Det är rätt uppenbart att du inte bryr dig särskilt mycket om bostadslösa eller kvinnor som far illa, det är bara en rätt dåligt iscensatt rökridå för att få sprida din avsky för en religion som du egentligen inte alls känner till.
Kalla mig gärna vrickad, du vinner ju direkt inte på poäng så du får väl ta till vanliga trolltaktiken att förolämpa istället för att diskutera.

och det är en stor skillnad på SD och S och M, SD har sina rötter i nazistiska och rasistiska rörelser och för min del tycker jag det är en rätt väsentlig skillnad.

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-09 00:28
Antal inlägg: 37631

Det som är obehagligt är om jag släpper ut min dotter och hon blir våldtagen då är det min dotters eget fel för hon är utmanande klädd,sen om hon är 5år 9 år eller 13 år så spelar det ingen roll .Det är det jag inte gillar med Islam.vem betalar Moskén ? Betalar dom den själva ? Kommer kvinnor ha lika stor rätt till moskén som män ?

Kokonut2015-06-09 06:50
Antal inlägg: 508

Skönt med folk som gissar.
Kul att du tror på din gissning.
Fortsätt gärna gå runt att gissa.
Poäng?
Är detta en tävling?
Förolämpar inte, men börja inte kalla mig saker å ting å gissa dig fram utan håll dig dig till sanningen som du inte vet.
Jasså är det skillnad på SD,M,S?
Applåder till dig. Där gissade du inte.

Vart ser du inte i min text att jag inte bryr mig om bostadslösa mm?
Skriver varje gång att bygg bostäder!!!
Börja läs istället.

totravel - Ej medlem längre2015-06-09 07:30
Antal inlägg: 4735

Kokonut,

Vilka ytterligare friheter och grundlagar i det svenska samhället vill du inskränka på? Du vill med största tydlighet inskränka på religionsfriheten. Ska denna inskränkas även för de som inte är muslimer? Vill du även inskränka på yttrandefriheten? Rätten till demokratiska val? Hur ska grundlagsändringen gå till som behövs för att stoppa byggandet av vissa religiösa byggnader? Vem ska välja vilka religiösa byggnader som är ok att bygga?

limpan__22015-06-09 08:16
Antal inlägg: 2847

"Skriver varje gång att bygg bostäder!!!"

skriker du lika högt vid alla andra byggen som inte är bostäder eller är det just på moskétomten bostäder skulle passa bra?

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-09 08:17

Inga religiösa byggnader ska ha bidrag,för utom möjligen historiskt intressanta kyrkor

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-09 08:21

Våran kyrka bygger just nu 52 lägenheter som är klara för inflyttning i november,redan innan första spadtaget var dom redan bokade,tycker det är märkligt att Kristna samfund ska behöva bygga lägenheter det är inte riktigt våran grej,men någon måste ta det ansvaret när inte dom som ska ta ansvaret för det

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-09 08:21

Gör det

blame me2015-06-09 08:44
Antal inlägg: 82

vem bryr sig! är det moskebyggen som ruinerar detta landet?

totravel - Ej medlem längre2015-06-09 09:27

blame me,

Ruinerar? Sverige har en av världens starkaste ekonomier.

janne1212122015-06-09 09:48
Antal inlägg: 4722

Roligt att höra totravel att du ger cred åt alliansens 8 år vid makten ;)

totravel - Ej medlem längre2015-06-09 09:52

Janne,

Plus de 62 åren innan detta då S i stort sett ensamma byggde upp Sverige till den stabila ekonomiska nation den är idag. Man hinner inte förstöra allt detta gedigna grundarbete på bara 8 år ;-)

Sote2015-06-09 21:58
Antal inlägg: 3557

Ttiittii - det scenariot du beskrev med din våldtagna dotter och hennes ev skuld kan du ta med vilken genomsnittssvensk som helst och du kommer få höra ungefär samma resonemang som du tillskriver en muslim. Det är med andra ord en rätt vanlig syn bland helt vanligt folk. Tyvärr ska jag tillägga.
Sen kan jag lugna både dig ttiittii och alla andra som oroar sig över att deras skattepengar går till moskebyggen med att så inte ör fallet. Dom finansieras nästan helt med privata donationer och utlänsk finansiering. Din egen kyrka ttiittii får troligtvis betydligt mer i bidrag än vad alla moskeer sammanlagt får i byggbidrag. Det bidrag dom kan söka från staten är begränsat. Kan också lugna dig ttiittii med att kvinnor självklart får vistas och be i mosken bara inte i samma rum som männen. För hundra år sedan hade även vi i vårt land en helt annan syn på kvinnor och jämställdhet så ge det en eller två generationer så kommer även detta att förändras bland muslimer här i landet.
Jag tror som flera andra att detta bara handlar om ytterligare ett sätt att försöka sätta "islamhotet" på agendan. Det byggs så otroligt mycket annat som inte är moskeer på platser där man skulle kunna bygga bostäder med då är det ingen som reagerar men så fort det är en moske då blir det ett hot. Ytterligare ett IKEAvaruhus är det ingen som hetsar upp sig över. Fatta hur många lägenheter som skulle få plats på en sån tomt med tillhörande parkering och allt.

_hedvig_ - Ej medlem längre2015-06-09 22:09
Antal inlägg: 339

jag blir rädd när jag läser ditt inlägg Tiittii

kryddeluntan2015-06-09 22:32
Antal inlägg: 12360

Det föräldrar är mest rädda för idag, oavsett religion, är att barn blir bortrövade, mördade och våldtagna. Hur stor är sannolikheten att detta verkligen händer?
Rädsla är en stark drivkraft vad det än gäller och oftast helt irrationell.
Detta hörde jag på en föreläsning, tyvärr kommer jag just nu inte på vad föreläsaren hette.

Detta är lite OT, men är det inte rädslor som ofta driver människor?

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-09 23:41

Soten,Vi får inga bidrag i våran kyrka.Sen tror jag iofS inte på något Islamhot.Fundamentalister na får nog inget fäste i Sverige hoppas jag.

Sote2015-06-10 15:50

Ttiittii- är du säker på det? Är du insatt i din kyrkas finanser? För de allra flesta av sveries trossamfund får bidrag så även annan föreningsverksamhet. Såvida det inte är nån obskyr sluten sekt du är medlem i.

popsomfan2015-06-10 18:02
Antal inlägg: 74

Jag hoppas innerligt att ttiittii är ett troll eller iaf väldigt ung.

Sote2015-06-10 19:51

Pop- nope. Ttiittii är en högst verklig religiös 11 barns mor i sina bästa år!

ttiittii - Ej medlem längre2015-06-10 20:07

Du har fel Sote kyrkor läggs ner,och får inga bidrag till verksamhet,Storkyrkan i Stocholm får en viss % i bidrag till renovering.jag är insatt i Kyrkans ekonomi och vi drivs som vilket företag som helst.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?