Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 11 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Frasse2 - Ej medlem längre | 2016-01-02 20:27 | |
![]() | En sak till: Jag returnerar frågan. | |
micro113 | 2016-01-02 22:52 | |
![]() | Milkman73 Det är också huvudorsaken till att jag inte har röstat på SD. Även om jag länge ansett att Sverige måste skärpa upp flyktingpolitiken så är jämställdhet och arbetsrätt frågor där SD är bakåtsträvande och DET är viktiga frågor för mig. | |
Lågintensiv | 2016-01-03 17:05 | |
![]() | Ivar Arpi om stigmat att tycka fel sak. www.svd.se/det-svara.../o m/ledare | |
proposition | 2016-01-03 18:26 | |
![]() | Utmärkt artikel. Kom över till högern Sylvia! Jag vet att du till mycket är där men inte varför du klamrar dig kvar. Sentimental? | |
Lågintensiv | 2016-01-03 18:30 | |
![]() | Jag är där i den intellektuella debatten eftersom jag ogillar identitetsvänsterns självgodhet, hyckleri och fördömande av oliktänkande - men rent politiskt är jag för cementerad i min tro på fördelningspolitik och mitt brinnande hat gentemot privatisering. Så sorry. :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-03 22:09 | |
![]() | "Jag kanske skulle ha skrivit fördomsfull istället men välj rätt benämning du carlmartin som är intelligent. ..." Jag kan inte välja vad du tycker :) Vilken fråga returnerar du? Hur det går med mitt intellekt? Det går bra, tack :) "Men jag är inte så jävla dum att jag låter ett gäng gamla nassar slå blå dunster i ögonen på mig." Men du är otrevlig :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-03 22:37 | |
![]() | "Det visar på människans omdömeslöshet, kortsiktighet och historielöshet. Det är totalt oförsvarbart att rösta på nazister." Det verkar mest som en bekvämlighet att avfärda sd som nazister. Det är att göra det väldigt enkelt för sig. Ja, jag är säker på att det finns nazister i sd - den intressanta frågan är dock om deras politik är nazistisk. Det håller inte att stämpla hela partiet som nazister helt enkelt för att det inte är sant. Kom igen - kritisera politiken. Det är annars uppenbart att ni själva sysslar med saker ni vill bekämpa - smutskastning och spridande av fördomar. Era uttalanden i den här tråden, Frasse och Magnusito - är provokativa, konfliktsökande och kategoriska. Jag gissar att ni tycker att det är som det ska vara när man omtalar sd - jag tycker att det är ett oskick. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-03 22:51 | |
![]() | Jag tror dessutom att det sättet att diskutera på är kontraproduktivt för er sida. Jag sympatiserar med vissa delar av sd´s politik och kan därför tänka mig att rösta på dem. Tycker du frasse, och du magnusito att jag är nazist på grund av det? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-05 09:45 | |
![]() | www.etc.se/inrikes/n...mo kraterna här står det ganska klart | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 10:11 | |
![]() | De röstar nog på SD för att de är oroliga över hur Sverige har gått och blivit enligt dem. Man är inte en genomusel rasist bara för att man röstar på SD. | |
Challe_B - Ej medlem längre | 2016-01-05 11:30 | |
![]() | Däremot så röstar man ju på en mängd genomusla rasister. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 11:40 | |
![]() | Ja, så är det verkligen (enligt oss). Men alla håller inte med om det :-) | |
kryddeluntan | 2016-01-05 12:36 | |
![]() | Ttiittii, vi får inte peka ut skribenter, förolämpa dem och ge diverse epitet, så enkelt är det. Jag röstar inte på SD och kommer aldrig att göra det. Jag tror som mollee, människor är frustrerade, tycker inte att de blir lyssnade på och det ger luft under vingarna för SD. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 15:21 | |
![]() | Mmmm. Trist är det | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 19:58 | |
![]() | Lågintensiv: Ang Arpis artikel. Hoppas du ser sidan annars säg till så får jag försöka kopiera o klistra. www.facebook.com/irm...66 92169441 | |
Bitte - Administratör | 2016-01-05 22:18 | |
![]() | Två inlägg raderade det första för att 2 fel blir inte 1 rätt det andra för att det hängde i hop med det första Bitte | |
Bisonbox | 2016-01-06 12:09 | |
![]() | Angående artikel Tolka den som att en röst på vänstern är ett bevis för att man är intolerant och vill beskära yttrandefriheten. Vem demoniserar vem? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-06 12:57 | |
![]() | Bison, har du lust att utveckla det? För att slippa missförstånd bara. | |
micro113 | 2016-01-06 13:23 | |
![]() | Intressant ur granskningen av Arpis länkar; ------------------------- Citat: "Studien som "visar att vänstern har svårare att förstå hur högern tänker än vice versa" visar i själva verket att både demokrater och republikaner delar samma stereotypa uppfattning om den "typiska" republikanen och den "typiska" demokraten - men att republikanernas stereotypa uppfattningar av både sig själva och demokrater var något mindre överdrivna än demokraternas. Författarna avhåller sig från att spekulera i om det beror på att demokrater har svårare att förstå republikaner än tvärtom." ------------------------- -------------- Min kommentar: Demokrater är således mer retoriska när det gäller att generalisera kring republikaner än tvärtom. ------------------------- -------- Citat: Allison Harells begrepp ”multikulturell tolerans” som Arpi menar tillåter någon att begränsa rättigheterna för politiska motståndare, så länge detta kan säljas in som att man på så sätt skyddar svaga grupper från hat, tycks i princip helt överensstämma med yttrandefrihetsgrundlagen s bestämmelser om hets mot folkgrupp. ------------------------- ------------------------- ------ Min kommentar;¨ Yttrandefriheten gäller således dem med "de rätta åsikterna" och begränsar dem som inte faller in i ledet. Likheten med totalitära staters åsiktsstyrning känns alltför väl igen. Inte lika omfattande i Sverige ÄN - men samma princip. ------------------------- ------------------- Ur Arpis artikel: Ju mer vänster du är, desto mer benägen är man att inskränka yttrandefriheten, visar Pew. Det finns inget egenvärde i att vara kränkande, men gränsen för vad som anses vara det dras allt snävare. Det har vi sett i Sverige på senare år också, med debatter om att rensa bibliotek från misshagliga böcker, censurera ord i böcker och ställa in konstutställningar och dansföreställningar. Det sker ofta en osund sammanblandning av verkliga kränkningar och misshagliga åsikter. ------------------------- -------------------- Min kommentar: Det kan väl inte ha undgått något född före 95 att just detta har skett. Och inte lite och smygande - utan att gränserna för vilka åsikter som får uttryckas om det handlar om "fel" åsikt kraftigt inskränkts och att åsikter till och med blivit åtalbara i Sverige. | |
janne121212 | 2016-01-06 13:25 | |
![]() | Ytterligheterna på den politiska skalan har aldrig vara vidare bra på det där med yttrandefrihet, historien förskräcker. | |