Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 810 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Orchern | 2006-11-12 15:24 | |
![]() | HAhahahaha! Jättebra!!! Infektionsbenägen... vaar får dom allt ifrån? | |
| Minerva | 2006-11-12 15:38 | |
![]() | min son var ca 4-5 år och åkte med min väninna i bilen..... han pekade på en spårvagn (vi bor i Göteborg) och säger glatt "titta Nillan en påagn" Nillan tittar och svarar " ja titta en SPÅRVAGN, kan du säga SPÅRVAGN?" Marcus (sonen) svarar lika glatt "PÅAGN" nej försöker Nillan en gång till "SPåRVagn".... varpå Marcus är tyst en kort stund och sedan säger han... TÅG!!!! he he he vi har skrattat många ggr åt denna historia.... min väninna Nillan höll på att köra av vägen, så skrattade hon....... | |
| Lop_pan | 2006-11-12 15:42 | |
![]() | Det här samtalet utspelades mellan mig och min son som då var 4 år : Sonen: Mamma vad har tjejer bröst till? Jag : Det vet du ju, att bebisar äter sin "mat" där...(för vi hade pratat om det förut) Sonen : Jaa det vet jag väl (med en ton som om det var ganska självklart) men annars är dom väl mest bara till prydnad!!? | |
| Minerva | 2006-11-12 15:44 | |
![]() | min yngste son (idag 20 år) var ca 3 år och vi hade kalas hemma för storebror som fyllde 7 år. Min mans mor, far och gamla mormor (som alla är väldigt "kyrkliga") var på kalaset. Vi sitter i soffan allihop runt kaffebordet när min yngste plötsligt drar ner byxorna (nyss blöjfri) och utbrister glatt "Titta.... jag kan vinka med snoppen" och "vinkar" glatt med den lille.... jag kände det som om jag skulle sjunka under bordet... pinsamt.... Allihop runt bordet harklade sej och började snabbt prata om annat.... jag fick dragit upp byxorna och viskade till sonen "det är bra... men det räcker om du visar mamma och pappa vad du kan".... pust... lite svettigt blev det allt.... :-) | |
| Minerva | 2006-11-12 15:48 | |
![]() | Min storbröstade syster hade ett fosterbarn ett tag. En dag när hon varit i duschen och kommer in i sovrummet sitter flickan där och tittar på henne när hon ska klä på sej. När syrran släpper handduken blir tösen såååå lång i ansiktet och utbrister: vilka LÅNGA tuttar du har... det har inte min mamma.... ha ha ha snacka om spontana reaktioner!!! | |
| MissTuss | 2006-11-12 17:10 | |
![]() | har ett par roliga skaer att dela med mig av.. Min lilla goa kusin Maja (3-4 år vid det tillfället) satt i morfars knä och lyssnade uppmärksamt när han läste en saga. när ungefär hlva boken var läst tillat maja upp på morfar och säger: - Jag skulle kunna kalla dig för gubbjävel morfar, men det gör jag inte. och så var det jag.. jag var (4år) Vi hade varit på utflykt hela familjen, vi satt i bilen på väg hem när vi åkte förbi ett stall. Min käre retfulle far frågade mig: - Elin, vad var det för färg på Gustav vasas vita häst? Jag funderade och funderade innan jag utbrast: -BRUN! Det har jag fått höra sen dess... | |
| pilutta-dej | 2006-11-12 18:52 | |
![]() | På tal om Minervas berättelse om spårvagnen. När min nu 23-årige son var liten hade vi en Ford Granada. En dag satt han bak i bilen och funderade. -Vad heter våran bil? -Ford Granada -Ford Gnada..., Ford Gnara..., Man säger egentligen bara Ford! | |
| Slemmie | 2006-11-14 18:49 | |
![]() | Barn är ju bra kloka. Dagisbarn pratar om döden. När är det egentligen dags att dö...? En femåring funderar länge och eftertänksamt. -När man har slut på födelsedagar. | |
| Modessan | 2006-11-14 19:30 | |
![]() | Min mans kusin var med oss på semester. Vi var på en ö i skärgården och solade och badade... Helt plötsligt far han upp som et skot och skriker... En Stopp, en Stopp!!! Han menade en broms! Vi säger bara stopp numera!! | |
| Ruffpuff | 2006-11-14 19:41 | |
![]() | När jag var runt 16-17 år hade jag min halv-syster på ca 6år, på besök hemma hos mig och min mamma. Hon var inne i värsta "varför?" fasen. Vi satt och kollade på en film och igenom hela filmen frågade hon "varför gör dem så? Vad händer nu? Varför säger dem så? Vad ska de göra nu?" o.s.v, frågor som man inte kan svara på om du inte sett filmen innan. Efter ett tag slutar hon med frågorna, tittar lite eftertänksamt på mig och säger sedan " DU vet inte mycket du!" | |
| Ajdan | 2006-11-14 19:58 | |
![]() | www.aftonbladet.se/v...85 ,00.html Man kan inte låta bli att skratta med (obs, kolla webb-tv:n alltså) | |
| Slemet | 2006-11-15 00:26 | |
![]() | Jag vet, såg den med, så himla söööt! Men man ser den bättre på youtube.com, tog kortare tid att ladda, för mig iaf. En egen historia: Min pappa skulle resa bort med flygplan (han reste ofta när vi var yngre) och mamma och min syster skulle vinka av honom på flygplatsen när min syster gråtande sa:"pappa inte åka fy-fan"! | |
| Skrabblan - Ej medlem längre | 2006-11-15 12:33 | |
![]() | När min yngsta syster var 4 fick hon smak för tuggummi. Hon tjatade om att få tuggummi och givetvis svalde hon det nästan genast... Eftersom det var slut ville hon ha ett till. Mamma förmanade: Du ska inte svälja tuggummit! Du ska tugga det! Mycket indignerad svarade lillasyster: Ja, men jag kuggar o kuggar, men sen är det bara borta! | |
| kaprifolia | 2006-11-15 15:47 | |
![]() | Pappan är inne med femårige sonen på Systemet klockan fem en fredagseftermiddag. Kö, såklart, och ungen är väl hungrig. Så medan könumren sakta tickar fram kastar sig barnet i varm overall på golvet och skriker: "Sprit och sprit, och aldrig får man nån mat!!!" | |
| krummerik | 2006-11-15 22:53 | |
![]() | barn har ju en förmåga att avslöja ens mindre vackra sidor. Vid ett tillfälle när min fem-årige son och jag är ute och åker bil blir jag tvungen att bromsa tvärt när en bil dyker upp från ingenstans. Jag muttrar något om att vissa inte borde släppas ut i trafiken när sonen utbrister: "Va fan, han kan ju inte ens högerregeln!!" | |
| systerrebell | 2006-11-15 23:39 | |
![]() | Åh, jag minns när jag som 7-åring skulle sjunga på avslutningen inför sommarlovet. "Den sommartid nu kommer med lust och säääkeeerheeetsnååål". | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2006-11-16 10:01 | |
![]() | När jag var liten var jag och mamma ute och åkte bil. Vi körde förbi en kohage full av kor som sakta traskade framåt. Då skriker jag: - Titta mamma, dom kan gååååå! Gissa om jag fått höra att kor faktiskt kan gå... | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2006-11-16 10:04 | |
![]() | Jag är lärare och en dag ett tag innan jul har Oscar och Ossian namnsdag. Varje dag läser ett barn upp namnsdagar och därefter får barnen räcka upp handen och berätta om de känner någon som har namnsdag. Alla barn kände någon som hette Oscar, men ingen nämnde Ossian. Jag frågade om det inte fanns någon som kände en Ossian, och efter en stunds eftertänksamhet räckte en pojke upp handen och sa: - Ossianna Davidsson! (Han menade nog Hosianna) | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2006-11-16 10:06 | |
![]() | När jag för ett tag sedan jobbade på dagis satt jag med en flicka i knäet. (Hennes mamma var gravid) Hon petade mig på magen och sa: - Du osså bebis i magen? - Nej, svarade jag, det har jag inte. Flickan tittade med en förundrad blick på mig och säger med en väldigt anklagande röst: - E de då? | |
| R-M | 2006-11-16 13:41 | |
![]() | ..och min sambo när han var liten..: Lusselelle lusselelle inga nööötter före jul...:D | |