Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 298

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pandina2010-08-03 13:28
Antal inlägg: 727

Man har utrymme att vara precis, men man har även utrymme att sväva iväg. Båda parterna för den delen. Så länge man inte träffar personen utan bara har den på skärmen så är det väldigt lätt att bygga upp en fantasibild baserad på det som skrivits till en.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-08-03 19:39
Antal inlägg: 31064

Jag föredrar att få syn på någon i vimlet på krogen. Den sortens möte väger tyngre än ord och gemensam filmsmak in my book.

Savi2010-08-03 19:43
Antal inlägg: 1176

Man kan aldrig vara säker på att personen i fråga är som den utger sig för att vara.Själv vet jag många som träffat varandra över nätet & de är hur lyckliga som helst idag så visst funkar det.Har du träffat nån så se till att träffa eprsonen IRL,men helst då inte ensam första gången.Det har hänt mycket otäckt så med.LYcka till!

Leopardhonan2010-08-03 19:46
Antal inlägg: 556

På krogen är alla fulla och vill oftast ha ett engångsligg kvart i 3 typ.. föredrar också nätdejting, träffat några pojkvänner via nätet, tyvärr inget som höll i längden men det finns det ju aldrig nån garanti för hur man än träffas.

Leopardhonan2010-08-03 19:47

så sant kolbjörn :)

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-08-03 20:01

Jag har träffat fler pålitliga människor IRL, men det beror på att jag har en osviklig radar för vad människor utstrålar. Om jag hunnit fastna för någon genom nätkommunikation innan jag träffar personen, är min sundhetsradar tillfälligt satt ur spel. Kan sluta illa. Ord är bedrägliga.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-08-03 20:03

Det där engångsligg-kvart-i-tre-a rgumentet förstår jag inte. Det är väl bara att inte gå hem med någon under de omständigheterna? Krogen är en lokal där vanliga människor samlas - ett bra ställe att träffa någon på.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-08-03 22:32
Antal inlägg: 3604

Angående det Sylvia skrev om att "Ord är bedrägliga." ... Ja, att bara sitta och chatta är jävligt endimensionellt och i brist på info fyller den mänskliga hjärnan ut detaljer med rena påhitt och man får en skev (och ofta tyvärr alltför rosenskimrande) bild av den man sitter och surrar med.

Så sitt inte och kära ner er i chattkompisar utan lyft luren och ring dem. Då blir det ytterligare en dimension. Eller varför inte bli "tredimensionella" och förutsättningslöst stämma träff innan er hjärna har skaffat sig alltför många fördomar?

kolbjörn2010-08-03 23:21
Antal inlägg: 984

menade inte att det är "fel" att träffa nån på krogen. konstaterade bara att det är olika sätt och att båda har för och nackdelar.

Leopardhonan2010-08-03 23:38

För mig innebär inte att träffas på nätet att man sitter och skriver i flera månader och bygger upp nån låtsasbild av personen, utan att man ses på en dejt rätt snabbt och ser om någon kemi finns.

På krogen träffas man, men under vilka omständigheter då, hög hög musik och fulla människor. Är det så mkt att lita på, dom flesta är ändå berusade när dom är på krogen, men visst finns det undantag, det gör det ju med allting.

Hm. Kvart i tre ragg var bara ett exempel på vad jag personligen tycker att många killar (och tjejer såklart) vill när dom är ute och festar, sex..

Över nätet kan min radar iaf känna om det känns som nån man vill träffa, oftast märks det ju rätt direkt vad det är för person du snackar med, vad denne gillar m.m. Har aldrig själv träffat på någon som ljuger och t.ex lägger ut bilder på andra än sig själva, nån våldtäktsman etc.. Men det finns nog rötägg överallt, på krogen på nätet. Man vet ju aldrig vem man träffar nånstans.. vad denne har för intentioner, förräns man lär känna varandra om man nu känner kemi.

För att återkomma till tråden ja, så JA jag tycker det är helt rätt att träffa nån över nätet likaså utanför nätet.

=)

schmuppisch2010-08-26 11:11
Antal inlägg: 596

Jag har dejtat över nätet två gånger. Av slump.
Första gången var med en stockholmare, bor sjäv i göteborg, och vi chattade, pratade i telefon med mera i över ett år innan vi sågs första gången. Problemet vara att han var inte alls likadan irl som han var i cybervärlden. Man trodde att man kände varandra skitbra men det vart en helt annan sak när man väl sågs och allt vart tafatt.

Andra gången så såg jag en söt kille på bild på communityn Bilddagboken.se, tog kontakt och efter två veckor av prat så sågs vi. promenerade i timmar och bara lärde kände varandra. Nu har vi varit tillsammans i ett och ett halvt år och nyss flyttat ihop.

Mitt tips är att ses så fort som möjligt, oavsett avståndet. Annars är risken stor att man målar upp saker som egentligen inte finns där. man glorifierar personen i fråga. Ses snarast möjligt, annars står du där med för stora förväntningar och blir besviken.

MayBley2010-08-26 11:16
Antal inlägg: 76

Jag tycker det känns ganska omysigt. Tänk att berätta för barnbarnen att mormor och morfar blev tillsammans via matchmaking på internet. Jag tror att kärleken kommer när man minst anar den..

MannaMinne2010-08-26 11:27
Antal inlägg: 53

Det finns bra seriösa sajter för nätdejting. Jag träffade min sambo på Mötesplatsen.se. Det fungerade utmärkt för oss, vi mailade och chattade i ca en månad innan vi träffades. Det kändes genast som om vi känt varandra länge. Det är den största fördelen tycker jag - men just nätdejting. Man får chansen att lära känna personen ganska bra innan man träffas.Ska tilläggas att vi bodde i samma län - det kanske är en fördel. Men det kan säkert funka ändå..om än det blir mer logistik.

Lycka till alla kärlekskranka betapetare! ;o)

Savi2010-08-26 11:30
Antal inlägg: 1176

Jag träffade min halvt över nätet.Han var bästis med min kusin & vi träffades som hastigast hemma hos just min kusin,de hade varit på hans rum & jag satt i köket med min moster,då gick de förbi & vi tog i hand & presenterade oss,sen drog de ut.EFter det började vi prata på Lunarstorm (som man var fastnaglad vid på den tiden),han hade tjej,jag hade kille men vi bestämde efter typ 6 månaders prat att vi skulle ses och sen är allt en lång kärlekshistoria.Vi har varit tillsammans i 7 år,är gifta,bor i villa,har 2 barn & 1 på väg. Så min halvt-kärlek-på-nätet-sag a har bara varit positivt.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?