Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-08-19 03:12 | |
![]() | inte om man vill ha kvar alliansen som styrande regering. Läs på om 4 % spärren Challe B. | |
| Snowlion | 2010-08-19 09:18 | |
![]() | *blankt* - Har ej bestämt mej ännu så jag vet inte... | |
| Pingman | 2010-08-19 09:33 | |
![]() | Moderaterna | |
| FruMuffin | 2010-08-19 09:43 | |
![]() | Miljöpartiet. Har en väldigt orealistisk dröm om att få se Maria W som stadsminister :) | |
| FruMuffin | 2010-08-19 09:48 | |
![]() | Inte helt vetenskapligt kanske, Lyckobaronen... men jag måste säga att jag sympatiserar med dina tankegångar :) | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2010-08-19 09:51 | |
![]() | Jag vet allt om 4%-spärren. Om alla som sympatiröstar på C eller KD röstar på Moderaterna som de egentligen vill så kanske dom får majoritet iaf, och vips så har vi fått bort två partier som ingen vill ha som inte gör nån nytta. | |
| le-lou | 2010-08-19 10:40 | |
![]() | jag misstänker att en del av de som vill ha moderaterna kvar kommer att lägga sin röst på typ centern eller kd däremot.. | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-19 13:21 | |
![]() | Av alla partier ligger KD sist på listan, långt efter SD till och med (som jag tyvärr inte räknar som seriöst då de saknar ett komplett partiprogram). Skulle vilja se Levengood och Hägglund i debatt. Låt människor vara som de är år 2010. | |
| magnusito | 2010-08-19 13:31 | |
![]() | Han värnar bara om verklighetens människor, vet du väl. De där som med rosenkinder gör allt rätt, lever konfliktfria liv och alltid ser till barnens bästa. En välbetald man med en vårdnadsbidrags (fast de hatar ordet så är detta ok) mottagande kvinna alltid vet och ser bäst själva vad deras barn behöver. Och det är naturligtvis att fostra dem till att inget konstigt, avvikande eller annat konstigt uppstår. True values! | |
| _sweetlime_ - Ej medlem längre | 2010-08-19 13:42 | |
![]() | Jag har inget emot att kvinnor är hemma med sina barn, s-dagistänket förstörde för många familjer. Under många år var det fult att vilja vara hemma med sina barn, det om något är osunt. | |
| janne121212 | 2010-08-19 13:46 | |
![]() | Vilken fin värld du beskriver magnusito. Hur kommer vi tillbaks till den? | |
| Lilno | 2010-08-19 13:50 | |
![]() | Centerpartiet, jag är valbar på deras listor i år (riksdag och kommun) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-08-19 13:58 | |
![]() | Lilno - hur kommer det sig att du är valbar i både riksdag och kommun. Jag trodde att man var instäld på det ena eller det andra och inte nödvändigtvis till varje pris vill be invald där det går bra. | |
| janne121212 | 2010-08-19 14:00 | |
![]() | Jag har inte upptäckt någon på valbar plats som heter Snor Apa och bor i Eskilstuna. | |
| magnusito | 2010-08-19 15:44 | |
![]() | Var och en kan väl vara hemma med sina barn om de önskar. Så fort det kommer till vissa bidrag så är det tydligen ok. Bidrag för att man är långtidssjuk är dåligt ok, arbetslös likaså. Men om man är välbetald och vill ha en städerska med bidrag från våra skattepengar är det tydligen ok, likaså om man vill ha ett litet vårdnadsbidrag till fickpengar åt frugan när hon är hemma, det ska också skattebetalarna bekosta. Konstig logik. Var hemma då för fan utan lön och klara er själva och sluta gnäll på de bidrag som verkligen behövs. | |
| le-lou | 2010-08-19 16:17 | |
![]() | jag vill ha städerska men jag är inte direkt välbetald höhö. Är det fult att vilja slippa städa? | |
| Keiward | 2010-08-19 16:32 | |
![]() | Det skapar sysselsättning for crying out loud. Subventionering säger du? Många svartjobb blir vita. De röda verkar ha ngt liknande i åtanke. Fast en manlig (könspopulistiskt) butler i tuben istället (försöker få det att se ut som en vardaglig grej fastän det mest kommer vara rika som har råd med det ändå). Det är bra att det finns låglöneyrken. Det är bättre än att vara arbetslös. Annars kommer man upp i så höga bidragsnivåer så att lönsamheten på låglöneyrken slås ut. Då blir det som i Norge; kraftig arbetsinvandring medan norrmännen själva ligger i soffan och tickar in cash.. Sålänge oljan är kvar går det att finansiera. | |
| l1ttle_pwny | 2010-08-19 17:27 | |
![]() | Challe_B, om alternativet är att KD eller C får ett par stolar extra så föredrar jag detta framför bakåtsträvande sossar vid makten. Alliansen som vinnare i valet faller med största sannolikhet om något av de mindre partierna inte klarar 4%-spärren. Skulle dock, lite oortodoxt, inte ha något emot att ha med miljöpartiet i en regering. Maria Wetterstrand är utan tvekan den vassaste politikern vi har, och ett föredöme generellt. | |
| malho | 2010-08-19 17:34 | |
![]() | Moderat så klart!! | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-08-19 18:10 | |
![]() | Miljöpartiet eller Vänstern | |