Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 193 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:52 | |
![]() | Kärlek är alltid fint. Retar mig på de som känner sig oälskade och utsatta. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:53 | |
![]() | ...inte på personerna alltså, utan på att det finns sådana som känner så... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-20 12:58 | |
![]() | Nej, man blir utklädd för en dag; det säger inget om vad slöjan innebär annat än som tygbit. Du är fri att ta av den närsomhelst, den har inget som helst personligt symbolvärde, den blir en förenklad manifestation som vem som helst kan delta i utan att tänka efter; och den trendar på twitter och fb och blir något coolt att vara med i med en falsk känsla av att bidra till förändring. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:05 | |
![]() | Det handlar väl om att få den utsatta kvinnan att känna sig stöttad? Jag tänker mig att en handling får ett värde när den får andra människor att känna sig glad av den. Kvinnan som blev utsatt känner sig nog väldigt kränkt och tar det som et tecken på att gärningsmannen begick brottet för att hon var muslim? När icke-muslimska kvinnor runt om i Sverige protesterar mot detta våldsbrott genom att själva sätta på sig en slöja i protest, bidrar man till att kvinnan känner ett stöd utifrån kanske, och känner att det faktiskt finns svenskar som inte har något emot att hon bär slöja? :-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:08 | |
![]() | Jag tror inte alls att det uppfattas så, jag tror att hon ser det som ett hån att 100% fria kvinnor utan någon som helst risk för sin säkerhet koketterar med att bära slöja. Men jag kan såklart ha fel; det vore ju bara bra isf. | |
| temperance | 2013-08-20 13:11 | |
![]() | Retar mig på femtio nyanser-trilogin och att eländet säljer så bra. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:11 | |
![]() | Ja, så kan det ju faktiskt också uppfattas :-/ Hoppas att hon repar sig någorlunda och får det stöd hon behöver. Retar mig på människor som hoppar på gravida kvinnor. Mycket, | |
| kajix | 2013-08-20 13:19 | |
![]() | jag hoppas att kvinnan, de som attackerat henne, de som sympatiklär sig som henne, de som inte klär sig som henne, de som tycker att något är bra och de som tycker att något är dåligt samlas tar varann i hand och sjunger något lämpligt. retar mig på min förhoppning slår in. eller inte gör det. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:20 | |
![]() | We shall overcome? | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:23 | |
![]() | utopiskt, kajix retar mig på att utopia inte existerar. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:24 | |
![]() | Jag som inte har Twitter eller Instagram undrar hur mycket av skepsisen mot manifestationen beror på att man bara är trött på sitt flöde. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:29 | |
![]() | Jag som har både insta, twitter och fb har inte märkt av det alls. Min skepsis kvarstår. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:32 | |
![]() | Och jag har inget av ovanstående, men däremot en stark åsikt. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:33 | |
![]() | Retar mig på att jag ändå vill tro att slöjbärare uppfattar manifestationen som något positivt. Ingen ska tvingas att vara utan sin slöja om det känns viktigt för henne att bära den. Inte här, inte i Frankrike eller någonstans. Det är inte okej att hacka på slöjbärare eller muslimer som grupp. Jag känner mig glad för att många visar det, oavsett hur många like-vänner man har på fb. Ingen olycklig händelse kan göras ogjord. En blomma, ett tänt ljus elelr en demonstration mot våld stöder de utsatta. Retar mig på att jag kan ha fel och att jag har bråttom. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:33 | |
![]() | Jag tycker inte heller det? | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:47 | |
![]() | Att posta foton på sig själv i hijab tillsammans med någon skämtsam kommentar om hur svår den var att sätta på sig ("hur gör ni egentligen?") och sedan samla in likes från likasinnade är enbart preaching to the choir. Man ryggdunkar de redan övertygade och skrämmer bort de som faktiskt behöver omvändas, vilket resulterar i att debatten blir mer polariserad än den redan är. Om manifestationen enbart går ut på att visa stöd finns det tusen bättre alternativ som inte går ut på att göra en ploj av vad som för de allra flesta är ett direkt eller indirekt tvång. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-20 13:57 | |
![]() | Det är ett sådant känsligt ämne. Tror inte det finns några rätta svar faktiskt. | |
| remvanrijn | 2013-08-20 14:20 | |
![]() | är syftet med slöjdemonstrationen att visa stöd till rätten att klä sig som man vill, hade de bättre startad en ship to mellanöstern aktion och vandrat runt i dessa länder iklädda kortkjol och urringat t shirt. den kvinnan som intervjuades i rapport som inte ville hänga på detta jippo kom tydligen därifrån och sa " kommer man från ett land där det är slöjtvång - tvång var exakt ordet hon sa- är det viktigare att bejaka att det i sverige inte finns detta tvång. vet ni ifall den misshandlade kvinna är helt fri att välja /välja bort sin slöja ? ifall hon inte kan det.. är det då så positivt att en del kvinnor i detta land går och sympatiserar med vad hon upplever som tvång ? Sen är det aldrig ok att misshandla . | |
| jannican - Ej medlem längre | 2013-08-20 14:25 | |
![]() | Retar mig lite på att jag nog måste skaffa nytt nick snart. | |
| hfranke | 2013-08-20 14:41 | |
![]() | Att klockan går förtvivlat sakta idag. Känns som jag jobbat 12 timmar, men det har bara gått 7 och en halv. | |