Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:00 | |
![]() | Normen, ramsay? Det är tillräckligt accepterat att vara opererad för att det nästan ska vara ett krav på skådespelerskor idag att fixa sig. De som inte fixar sig går ut med sina historier. Håhå. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:01 | |
![]() | livet är absolut för kort för att vara fet om man gillar designerkläder! vill man bära designerkläder så får man hålla sig i form. eller nöja sig med att titta på designerkläder. sant sant. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:02 | |
![]() | Jag tror iofs att normen är att ha en viss byststorlek och form, att ha en speciell näsform... så i princip betraktar jag plastikkirurgi som ett sätt att inte bryta från normen, till skillnad från den bild du, Ramsay länkade till. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:04 | |
![]() | ...Eller det är iaf av den orsaken jag själv hade gjort en skönhetsoperation ska tilläggas. Inte för att sticka ut - utan för att passa in i det skönhetsideal som ändå råder. Andra kan säkert ha andra agendor. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:05 | |
![]() | Normbrytare som grinar över att bli kallade strejkbrytare? ;) När jag var goth blev jag ledsen om en tant _vågade_ sätta sig bredvid mig på bussen. (Trots att jag egentligen bara ville vara snygg i svart och inte provocera.) Det funkar bäst att skrika fuck society när man är utanför. Är man inne i det verkar det snarare som om man försöker ligga med det än bryta med det. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:05 | |
![]() | bilden skulle illustrera ngnslags tori spelling motsvarighet faktiskt:) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:06 | |
![]() | Kirurgerna har definitivt sin agenda. De vill nog inte hjälpa folk att se originella ut. De vill att deras produkter ska synas. | |
| bobo flux | 2010-11-22 20:07 | |
![]() | Larvbrud, jag tycker den subventionerade plastikkirurgin bör ha snäva ramar. Nu ska jag vara noggrann med hur jag skriver så det inte kan missuppfattas. Vill en "normal" medelsvensson-individ (som inte ser ut som elefantmannen) exempelvis göra ett ansiktslyft av rent utseendemässiga skäl får personen ifråga själv bekosta det. Det ska inte samhället ta ekonomiskt ansvar för. Men ansvarsfrågan är intressant och komplex om nu ansiktslyftet skulle gå åt helvete. Det är ju ett egenkalkylerat risktagande, och min grundinställning är nog att människor då också får vara beredd att ta kostnaden för ett misslyckande. Samtidigt har ju samhället olika skyddsnät för individer som råkar illa ut ekonomiskt och socialt, så i vissa svåra fall med grava deformationer (t ex snabel och stora öron) och svåra smärtbilder är nog subventionerad kirurgi ur ett rent humant perspektiv värt att överväga. Det finns ju gränser för samhällsmässig "vad var det jag sa"-mentalitet också. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:07 | |
![]() | hahha..Ja, men det ser inte ut som att personen på bilden har gjort ngn omfattande ansiktskorrigering? Kanske han/hon har - men det såg inte ut så enligt mig. Jag tänker mer på kirurgi som förändrar anletsdragen...att hon/han inte avlar fram ett tatuerat barn är ju inte riktigt lika besvärligt att förklara tänker jag :) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:08 | |
![]() | vem grinar? du tillskriver mig en större rebelllust än jag känner dessutom. jag vill vara snygg ju. har inga andra mål, ingen annan mening. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:08 | |
![]() | And you are :) | |
| raisingirl | 2010-11-22 20:15 | |
![]() | Playboydiiva, du har alltså inte för ens en sekund reflekterat över VARFÖR du "bara ville ha större bröst"??? Det handlar om en hel del pengar och ett ganska stort ingrepp, jag fattar faktiskt inte varför man skulle utsätta sig för det om man verkligen tycker att man duger som man är... Tack bobo! Fast grejen är väl snarare att det inte finns nån "medelkropp"? Eller hur menar du? Hm, välutvecklad form av självinsikt... Nja alltså, frågan är ju varför man vill uppnå det ena eller det andra, varför man bara trivs med bröst i storlek XL eller rynkfri panna. Dessutom så är frågan varför så många väljer att OPERERA sig för att nå dit dom vill, personligen tycker jag att det är en ganska stor grej och nåt att ta till för att rädda hälsan och inte "bara" utseendet. | |
| raisingirl | 2010-11-22 20:19 | |
![]() | Jag tycker helt enkelt inte att det är så jäkla viktigt att vara snygg som vissa andra här tydligen tycker... :D | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 20:22 | |
![]() | ramsay: Som jag skrev tidigare i denna tråd verkar du vara av den skolan där man gör vad man vill så länge man har råd med det typ. Man skiter blankt i andras godkännande. Vill du ha en polsk städerska och en vräkig lyxbil, elda pengar framför ögonen på fattiga osv, kommer du göra det :) Andra opade får jag en känsla av att de har en större önskan att bli respekterade för sitt val. I artikeln jag länkade till står det att det verkar finnas ett samband med ökat antal operationer och det faktum att folk inte längre skäms att prata om det eftersom det är så accepterat. Irl tycker jag man ska ge fan i andras kroppar, andras pengar osv. Snackar man skit om sin grannes tuttar dagarna i ändan är man nog lite rubbad moralkärring, ja. Samtidigt kan man uttrycka sin åsikt och låta bli att börja acceptera beteenden man tycker är smaklösa ur ett moraliskt perspektiv. Du gillar ju inte självvald fattigdom, det tyckte du var lite själsdödande. Helt okej med mig, jag ser din poäng dessutom. | |
| Gautama | 2010-11-22 20:53 | |
![]() | Rent estetiskt så tycker jag det ser väldigt osymetriskt ut med kvinnor som är väldigt smala och tunna i sin benstomme gå runt med jättebomber. Kan inte förstå att man vill det. Men åt andra sidan kan man ju ha användning av dem på lite udda sätt. Så man kan kanske fixa till ett par kuddar:-)) blogg.passagen.se/ko...Bb oobs.jpg | |
| caughtbock | 2010-11-22 21:02 | |
![]() | Det stör mig att folk tror att det är xl-tuttar man vill ha bara för att man säger att man ska skaffa implantat. Man kanske bara vill skapa lite symmetri. (det var inte ett svar till dig Gautama) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 21:21 | |
![]() | Detta styrker på sätt och vis det jag skrivit om bröstförstoringar vs lyft/minskningar: "Enligt studien är 90–95 procent av dem som gjort bröstreduceringar nöjda efteråt. Men när det gäller bröstförstoringar är andelen missnöjda hela 40 procent. – En del tror att helt fantastiska saker kommer att hända efter att de opererat sig, säger Per Johnsson." | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-22 21:28 | |
![]() | "Personer med onormal kroppsuppfattning, så kallad body dysmorphic disorder (BDD), är överrepresenterad bland dem som söker sig till plastikkirurgen." Kanske så att de har ett särskilt utvecklat sinne, ett slags alternativt omdöme? Artikel: www.radron.se/templa..._2 946.aspx | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-22 21:30 | |
![]() | Uisge, mästaren av subtila roligheter strikes again: "Om jag korrigerar min Fares Fares näsa så kommer jag förmodligen ändå behöva förklara för mitt barn den riktiga orsaken till att det blev kejsarsnitt :("' HAHAHAHA! Legendariskt roligt. | |
| raisingirl | 2010-11-22 21:32 | |
![]() | caughtbock: känner mig träffad eftersom jag nyss nämnt bröst i storlek xl, vill bara förtydliga att jag absolut inte tror att det är det alla vill ha! Förstår vad du menar med symmetri, har en kompis som är smal fast ändå med jättefina former "förutom" väldigt små bröst. Jag träffade henne efter att hon förstorat brösten men visste inte om det, tänkte "vilken bra bh hon måste ha idag" men brydde mig inte mer än så. Sen fick jag veta att det var implantat och ärligt talat så är det jättefint, hon valde en storlek som passar hennes kropp och ser numera "helt symmetrisk" och perfekt proportionerlig ut! Vilket iofs är lite orättvist... ;) | |