Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 173 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:46 | |
![]() | Men man är inte ens inom synhåll för gränsen om det enda man eg gör är att inte hålla med, albeit lite småvasst emellanåt. Det hör liksom till att vara vuxen att kunna ta det bara. Men såklart har eg alla alltid rätt, alla är alltid fina och goda, solen skiner konstant och världen är eg en fluffig rosa kanin. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:46 | |
![]() | Men man är inte ens inom synhåll för gränsen om det enda man eg gör är att inte hålla med, albeit lite småvasst emellanåt. Det hör liksom till att vara vuxen att kunna ta det bara. Men såklart har eg alla alltid rätt, alla är alltid fina och goda, solen skiner konstant och världen är eg en fluffig rosa kanin. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:47 | |
![]() | Retar mig på att någon kan reta sig på att vederbörande är känslig. En mycket fin egenskap jämfört med motsatsen. Mer empati åt folket! | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:48 | |
![]() | Solen skiner faktiskt konstant. :) | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:49 | |
![]() | Saknar en gammal förlorad vän. Inte för vänskapen - den sög - men för att hon kunde trycka bort ens huvudvärk med bara händerna. Hade passat nu. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:49 | |
![]() | Klart man får vara känslig? Men man behöver inte aktivt suga åt sig av allt som sägs, det blir lite väl tufft att leva då. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:50 | |
![]() | Jag sa ju det, gnagel? :) | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:51 | |
![]() | Folk tycker olika, så är det. Man behöver inte hålla med varandra. Jag gillar debatter, skarpt! Men lite respekt och vördnad gentemot sin motståndare skadar inte. Du nulltj, är väldigt duktig på att föra sakliga konversationer i regel. Det ska du ha cred för. Fattar inte det där sista med fluff och kaniner dock... är väl för trött. retar mig på trötthet | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:52 | |
![]() | Nä, man behöver inte suga åt sig. Men en del kanske är väldigt känsliga av sin natur. Jag är till exempel HPS, vilket hör samman med min add. har jätte svårt att stänga ut negativitet och känner lätt av oroligheter. Det är ofta en förbannelse, men det är ibland en fin egenskap... sån är jag. Inte mycket att göra åt | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:54 | |
![]() | Respekt, ja. Dock är respekt något man förtjänar, inte något man kräver. Men håller man inte med och tycker en åsikt är idiotisk ser jag inget som helst problem med att påpeka det. Att kalla personen för en idiot drar jag mig dock för. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:56 | |
![]() | Retar mig på att folk som förser mig med lysande musiktips har ont i huvudet! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:56 | |
![]() | Men en grundläggande respekt är aldrig fel? Jag ser det mer som att respekt är något man får kämpa för att behålla, snarare än att det är något man bör kämpa för att få. Jag respekterar alla, tills de gör något riktigt vidrigt, då försvinner oftast min respekt, och oftast för gott... :-/ | |
| bobo flux | 2013-08-21 23:57 | |
![]() | En sak som dock stör mig lite med forumet (men jag antar att det är ofrånkomligt just eftersom det är ett forum) är att det är sällan två personer kan ha en lite hetsig diskussion utan att fler ska ge sig in i det. Det är lite det jag tolkar av Mollees inlägg; just att det uppstår situationer där det blir flera mot en. Är diskussionen redan lite vass och hetsig mellan två personer så genererar det lätt en i mitt tycke värre känsla om det är flera inblandade med samma vassa och hetsiga tonläge. Som sagt, det är ju ett forum så det får man kanske räkna med, men jag kan tycka att man låta bli att skriva in sig i en hetsig diskussion om någon annan redan har skrivit det jag vill ha sagt alternativt bara skriva "jag håller med den och den personen" och sedan släppa det, just för att undvika situationer där det blir flera mot få med skarpt tonläge. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:58 | |
![]() | Retar mig på att jag helt glömt att uttrycka min glädje över spannens återkomst! Wb. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:58 | |
![]() | Alla är olika känsliga oavsett om man gillar det eller inte. Varför inte anpassa sitt språk utefter det? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-21 23:59 | |
![]() | Och jag säger vad jag tycker och tassar ogärna på tå för att inte riskera att stöta mig med någon. Livet är fullt av konflikter, det går inte att undvika alla, och det är få som är stora nog att förtjäna att haka upp sig på. Vad okända människor på ett forum tycker om ditten och datten är i det stora hela fullkomligt irrelevant. Om än en smula intressant emellanåt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-22 00:01 | |
![]() | Anpassa språket hur? Och till vilken nivå ska man då anpassa sig? Bättre att vara sig själv tycker jag. | |
| Fjällan_ | 2013-08-22 00:01 | |
![]() | Retar mig på folk som väder kappan efter vinden! Inte konstigt de blåser rakt upp i röva på folk! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-08-22 00:02 | |
![]() | Ha ha! Roligt uttryck. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-22 00:02 | |
![]() | Exakt bobo flux! Nulltj, du är du. Och det tycker jag är bra! Jag har inga problem med konflikter, så länge folk är raka mot mig. Det är skillnad på konflikt och konflikt. Du är rak (mot mig), och det uppskattar jag. Blir lite mer värde på "konflikterna" om man kan samtala som vuxna människor | |