Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 18:23 | |
![]() | Larvis Hahhahha :D Men bara för skoj så kunde du ju kolla i den där handväskan som du använde sist för ett-par veckor sen. ;D | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 18:47 | |
![]() | Måns_E 2010-11-01 17:23 "Ja tänk, för gärna fram ett enda rationellt och verifierbart argument också TS lillsyrra, så kanske du t o m kan tas på allvar :)" Hördu gulle-Måns, vad i hela fridens har fått dig att tro att jag varken skulle vilja argumentera åt något håll, eller vilja verifiera något alls? Jag har ju genom hela tråden försökt att deklarera det motsatta, nämligen, att här kunde vi hejvilt få frossa i våra erfarenheter inom ämnet - och detta helt utan tillstymmelser till verifieringar. Och, "tas på allvar". För mig saknar det helt betydelse i det här sammanhanget. Jag har mina övertygelser och erfarenheter och vad någon annan anser om det rör inte mig i ryggen. Och du...säg mig, varför, exakt varför är det så viktigt för dig att kunna motbevisa oss? Jag bara undrar, i all välmening. För, om jag ska berätta något riktigt personligt för dig, så är det så att min bästa, bästa Tompa brorsa och jag är helt olika när det gäller andliga frågor överhuvudtaget. Mycket utav sådant som i dessa sammanhang är naturligt och självklart för mig, är helt främmande för honom. Och min kloka, kloka storeborsa är faktiskt mest rädd det andliga. Så där är vi två så olika två syskon bara kan vara (men däremot har jag många andra släktingar som tänker som jag). Är det kanske sånt som styr dig också, dina rädslor, gulle-Måns? | |
| Leopardhonan | 2010-11-03 18:54 | |
![]() | "Att majoriteten av dem saknar utbildning och går på bidrag alt jobbar med något inom hemtjänsten är väl mer en regel än ett undantag. Okunniga men duktiga på att prata." Eh??? Är dom som saknar utbildning, måste gå på bidrag eller jobbar inom hemtjänsten okunniga? Duktiga på att prata? Är man duktig på att prata jobbar man knappast inom hemtjänst.. då jobbar man som säljare.. Du kanske kan utveckla Lelou.. eller nej gör inte det, det här handlar om kontakt från andra sidan, inte hur kompetent någon är eller inte är.. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-03 18:56 | |
![]() | "Men bara för skoj så kunde du ju kolla i den där handväskan som du använde sist för ett-par veckor sen. ;D" Jag har redan kollat den jag brukar ha och tyvärr inget pass... Ska jag kolla igen ifall någon från andra sidan varit där sedan sist? Bör jag rota fram någon annan väska som jag möjligen har glömt bort att jag använt? I så fall hur ser den ut? Alla förslag mottages med stor tacksamhet. | |
| Måns_E | 2010-11-03 23:10 | |
![]() | Rädd för spöken och troll? Nej faktiskt inte ens som barn, jag är en ganska orädd person överlag, på gott och ont. Vad har det förövrigt med saken att göra? | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-03 23:25 | |
![]() | Mys-Måns, du undviker att svara på mina frågor. Repris: Exakt varför är det så viktigt för dig att kunna motbevisa oss? "Vad har det förövrigt med saken att göra?" Inget annat än att jag försöker att få nån hum om dina bevekelsegrunder. OK, noterar att du inte är harig av dig. ;) - Det är däremot jag. Jag skulle säkert kola vippen om jag sprang på ett spöke. | |
| Måns_E | 2010-11-03 23:32 | |
![]() | Jag gillar väl helt enkelt raka, rationella och logiska svar som man kan ta ställning till istället för flum och vidskepelse. Jag tycker överlag att det tillför mer till en diskussion. Den så ogillar jag skrock och vidskepelse då det är ett samhällsinslag som enligt mig inte för något gott med sig och på sikt leder till en fördumning. Så värst många fler bevekelsegrunder än så har jag väl inte :) | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-04 00:10 | |
![]() | Mys-Måns_E 2010-11-03 23:32 "Jag gillar väl helt enkelt raka, rationella och logiska svar som man kan ta ställning till istället för flum och vidskepelse." OK, då är vi där igen. Du är en så typisk karl som en karl bara kan vara. "Jag tycker överlag att det tillför mer till en diskussion." Ja, det förstår jag. Det är klart att det är enklare att diskutera sådant som är påtagligt och verifierbart. Men enligt min uppfattning så kan helt enkelt inte precis allt vara det. Och det vore tråkigt också om det vore så. "Den så ogillar jag skrock och vidskepelse då det är ett samhällsinslag som enligt mig inte för något gott med sig och på sikt leder till en fördumning." Nånstans så kan jag förstå det också. För visst finns det risker också i skrockfullhet och vidskepelser. För mig finns det en tydlig gräns i det. Om någon far illa av det exempelvis. Ta Afrika ex. det är ju rent skrämmande hur det går till där och vad alla deras vidskepelser ställer till med. Det som stör mig i diskussionerna här är att allt blandas ihop i en salig röra. För jag tycker (å ena sidan) att andlighet är EN sak, och skrock mm är något annat - å andra sidan så kan en del av allt detta ändå gå i varann, så... Men hursom, jag är för min egen del mer intresserad av de andliga frågorna än om en massa annat (nej, nu börjar vi ingen diskussion om sånt :). | |
| granit_70 | 2010-11-04 00:12 | |
![]() | tror inte på hokus pokus | |
| LisaLong | 2010-11-04 00:14 | |
![]() | Vill bara tala om att jag kände av någonting på en gammal gammal kyrkogård jag besökte förra veckan i Skottland, har dock inte haft tid att kolla dom bilderna ordentligt, nåt var det, men inget jag såg bara kände. | |
| LisaLong | 2010-11-04 00:14 | |
![]() | granit_70 vad är hokus pokus för dig? Vad tror du på?:) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-04 00:16 | |
![]() | En gång sov jag ensam..och då trillade hela proppskåpet ned i hallen. shit,vad rädd jag blev. | |
| zlipzten - Ej medlem längre | 2010-11-04 00:18 | |
![]() | Där kan man snacka om kontakt från andra sidan. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-11-04 00:26 | |
![]() | Ja,jag hann inte ens bli rädd . | |
| LisaLong | 2010-11-04 08:26 | |
![]() | anneli72 nu hänger jag inte med:) Först blev du skiträdd, sen blev du inte rädd??:) | |
| peter | 2010-11-04 09:03 | |
![]() | Jorå .... det finns massor av andar...men inget att vara rädd för eller dramatisera om....de finns överallt..inom dig och omkring dig......hela tiden....all vi har en ande inom oss..och när vi dör fortsätter den...lämnar den uttjänta kroppen..som en överrock.....det är därför vi alla nån gång tycks känna en närvaro vi inte kan förklara...ett sorts samförstånd med det till synes tomma.... det är jag i trygg förvissning om..... | |
| le-lou | 2010-11-04 09:35 | |
![]() | källa på det tack. | |
| le-lou | 2010-11-04 09:35 | |
![]() | :) | |
| peter | 2010-11-04 10:20 | |
![]() | ...du själv är den källan såsom det unika mirakel du är......din ande finns i den form du har här....tillsammans med min och alla andras......sådan är min övertygelse... och jodå :-)...jag förstår din undran.... jag har upplevt saker som är för långa att ta här....samtal med döda...dansande bord...återfunna människor...röster på band......men..kontentan är.... att det finns inget att vara ängslig inför...det värt att upprepas och kan inte nog poängteras.... ...det är vad jag är övertygad om.... | |
| Saxon_x | 2010-11-04 10:36 | |
![]() | samtal med döda men nu..........Är det konstigt att det tas korkade beslut av politiker och folk på positioner när vissa påstår sig prata med döda...... | |