Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maizena2008-08-26 09:37
Antal inlägg: 639

alltså det måste ju gå att identifera rötäggen och stänga av dessa på livstid. Polisen vet ju mycket väl vilka som bråkar innan/efter/under matcherna...........

panikångest - Ej medlem längre2008-08-26 09:38
Antal inlägg: 108

Själv har jag svårt att förstå hur man kan låta brajen få en poäng.
Varför skriks inte på diverse bestraffningar för Hammarby?
Visar bara att det gagnar laget om man bråkar så pass mycket så att matchen måste brytas...

Peddape2008-08-26 10:16
Antal inlägg: 647

Göteborgsderby på måndag!
www.gaisblomman.se
Skön derbyhets från Blåvitt!

REDLINEER - Ej medlem längre2008-08-26 11:51
Antal inlägg: 19

"Sen att domarn hade en etta på oddset och dömer straff visste man ju redan innan matchen. Att han blåser straff är helt helt sjukt. Lika sjukt som att matchen inte avbröts, jag var verkligen på väg att gå hem när man får höra att de ska återuppta den, ofattbart verkligen."

Alltså man måste försöka förstå dommaren också att det är svårt att se, 1,50 jagne framför 2 meter back och dommaren är bakom och jagne flyger bokstavligen talat, då är de svårt. Men han gjorde rätt många missar under matchen så det va väll inte oväntat heller.

"(Han som kastade in smällarna misshandlades sekuden efter av 10 andra bajare på läktarn. Fattar inte hur nån kan vilja förstöra på det här sättet, ledsamt...)"

Vare verkligen han som kastade in fyrverkerierna? Trodde de va de som försökte stoppa hela skiten som vart spöade..

"SKOJAR DU!?!?!??!?! Ni gjorde ju EXAKT samma sak så sent som i våras?!?! Inte lika "allvarlig" händelse men samma åtgärd och resultat. Ni låg under - fick ett spelavbrott pga inkastade saker - kommer ut igen och gör mål."

Ännu en gång visar du hur smart du är när du säger emot dig själv. Att ens säga att det var exakt samma händelse är ju ett skämt och vi alla kan nog hålla med.

"Denna match kan inte jämföras med den i våras anser jag. Det filmades hejvilt av bajaren (Lollo). En lagd hörna och problemet hade varit ur världen för den gången. Nu var det en målvakt som måste STÅ kvar.
Här står en MÅLVAKT med ryggen mot en pöbel. Det var inga smällare. Det var FETA pjäser som hördes ända till Slussen.
Sen var det en hel del som ville fajtas mot polisen. Så kom inte och säg att NI andra ädelt "tog" hand om personen som kaxtade in saker.

Maybach- du är allt grönvit på alla sätt. Charmigt ibland, irriterande andra ggr. =) Tolka det som Du vill."

+1

"Maybach- Scrolla förbi Redlineers onyanserade inlägg kanske?"

Mycket känslor och alkohol ber om ursäkt till alla som tagit åt sig..

"Så du tycker att Lolo chanko skulle ha riskerat att få ett biljardklot eller en parfymflaska (ja, dom hittade det på planen efter) i huvet för att lägga hörnan? Va inte så jävla enögd nu."

Både Lollo och zengin är ju som 2 barnrumpor, får dom chansen att lägga sig ner och åma lite så tar dom den.

"HUr var det i övrigt? Mycket stök innan/efter match??"

Innan matchen vare rätt lungt men efter vare ju som 2a världskriget. Omöjligt att komma ner i tunnelbanan, polisen blockade. Sen kom armerade snutbilar och körde över folk och snutarna sprang runt med tårgas(?)-tuber på ryggarna, rök över allt. Va rätt mycket bråk också men oftast brukar huliganerna ringas och välja andra ställen att köra sitt på.

"Ignorerar det Redlineer skirver eftesrom han uppenbarligen inte är värd att kommenteras.
Även om jag avskyr gnaget så tycker jag matchen borde avbrutits och gnaget tilldömts segern. Även fast gnaget då ledde FELAKTIGT. Mål blir det om man gör mål, nära skjuter som bekant ingen hare. Det var inte straff. Men nu blåste Hansson för det, bollen gick in och alltså tog gnget ledningen.
och jag tycker matchen borde avbrutits och gnaget skulle vunnit. Även fast jag föredrar verkligheten med 1 poäng vardera.
Det var det jag skrev vilket uppenbarligen verkade ha missförståtts av någon som måste gå till personangrepp.

Matchen när exakt samma sak hände för något år sen borde för övrigt avbrutits den med och bajen borde då vunnit.

Lämnar för en stund eftersom det inte är roligt att husera i trådar där man blir kallad för allt möjligt nedlåtande (vet att det "hör till" vad gäller supportrar emellan när man håller på olika lag men ibland blir det under bältet och det hör inte hemma)."

Orkar inte ens svara en "djurgårare" från arboga. bla bla bla.

"alltså det måste ju gå att identifera rötäggen och stänga av dessa på livstid. Polisen vet ju mycket väl vilka som bråkar innan/efter/under matcherna..........."

Det lär dom nog göra.

"Själv har jag svårt att förstå hur man kan låta brajen få en poäng.
Varför skriks inte på diverse bestraffningar för Hammarby?
Visar bara att det gagnar laget om man bråkar så pass mycket så att matchen måste brytas..."

Ja precis, förut har det ju varit mest småskit som kastats in förutom assyrsiska då som kör på kryckor. Nu testades en ny gräns och det gick otroligt bra eftersom Bajen fick gå ut och tagga till sig och vila och sedan ta poäng. Det är ju en grym taktik.

Eftersom inte matcherna avbryts så kommer detta upprepa sig varje 80e minut i derbyna om ens lag ligger under eftersom det funkar bra, sen lär de ju inte bara bli derbyna utan fler viktiga matcher som ifk, elfsborg och kalmar. Att han inte avbröt matchen igår (domaren) var ett stort steg i fel riktning helt klart.

Elmis2008-08-26 11:54
Antal inlägg: 2916

jag kunde aaaaldrig gissat att du var alkoholpåverkad igår, Red. ;)

panikångest - Ej medlem längre2008-08-26 11:57
Antal inlägg: 108

grattis bajen till en välförtjänt? poäng...
Hoppas att alla andra fans runt om i landet anammar otyget att skjuta pyrotekniska material mot polisen. Hammarbys fina fans har utmärkt sig ännu en gång. Visst har det hänt hemska saker med andra sthlmslags "fans" inblandade, men söders fina bröder daltas det med i evighet...döm 3-0 till aik och låt söderstadion stå tom i minst 3 matcher.

REDLINEER - Ej medlem längre2008-08-26 12:16

Va väll knappast den som gjorde mig mest påverkad utan det var mer alla känslor och så kommer man in här och ser att någon jävla djurgårdare sitter och skriver massa strunt.

grattis bajen till en välförtjänt? poäng...
Hoppas att alla andra fans runt om i landet anammar otyget att skjuta pyrotekniska material mot polisen. Hammarbys fina fans har utmärkt sig ännu en gång. Visst har det hänt hemska saker med andra sthlmslags "fans" inblandade, men söders fina bröder daltas det med i evighet...döm 3-0 till aik och låt söderstadion stå tom i minst 3 matcher.

Instämmer.

Maizena2008-08-26 12:28

Ajk och brajen samma jävla pack allihop.............

Palini2008-08-26 12:38
Antal inlägg: 1381

Det är ju bara en beprövad AIK-taktik från 2004, att avbryta matcher och samla kraft. Minnet är kort men bra hos vissa...

AIK:are är de sista som kan ha synpunkter på att matchen inte avbröts igår. AIK:are har noll i trovärdighet, när man har gjort exakt samma sak flera gånger tidigare. Nu drabbar det det egna laget och då är man inte sen att döma.

Sluta kasta berg i glashus.

REDLINEER - Ej medlem längre2008-08-26 13:39

"Det är ju bara en beprövad AIK-taktik från 2004, att avbryta matcher och samla kraft. Minnet är kort men bra hos vissa...

AIK:are är de sista som kan ha synpunkter på att matchen inte avbröts igår. AIK:are har noll i trovärdighet, när man har gjort exakt samma sak flera gånger tidigare. Nu drabbar det det egna laget och då är man inte sen att döma.

Sluta kasta berg i glashus."

Förstår fortfarende inte ni personer som skriver detta.

-Bla bla ni har gjort likadant.

Nej vi har inte kastat in raketer 2 gånger på motståndaren målvakt, feta raketsatser som smällde av bara nån meter ifrån vår målvakt som med fel marginaler kunde ha gett han ofantliga brännskador. Sedan kastas en 3e raketsats rakt ner på kravallpoliserna, hade detta varit vanliga ordningsvakter utan skydd hade det kunnat gå riktigt illa.

Antar när du säger 2004 att du syftar på när aikare försökte ta sig igenom grinden? Hur kan det ens vara i närheten av detta? ( Bajen igår försökte också ta sig igenom grinden).

Hade domaren haft ett uns vett i skallen hade matchen avbrytits, dessutom vare ju grejer som hände i första halvlek som borde räckt som varning och när detta händer måste matchen avslutas allt annat är skadal.

REDLINEER - Ej medlem längre2008-08-26 13:40

Kan tillägga under de år AIKare har kastat in saker har det varit papperstussar, plastmuggar och enstaka mynt som fått bland annat zengin och lollo att kasta sig ner på gräset.

bobo flux2008-08-26 14:19
Antal inlägg: 11371

REDLINER, hittade de inte en inkastad parfymflaska i våras? Det var nog inte bara papperstussar de fromma huliganerna kastade in i våras. Jag skulle då inte vilja ha en parfymflaska i skallen.

För övrigt är ju hela beteendet att kasta in saker totalt förkastligt, oavsett om man kastar in pappersmuggar och papper eller en fet atombomb. Till alla huliganer som kastar in grejer på matcher: Lägg ner fjantandet och bete er som civiliserat folk! Eller är det för mycket begärt?

JENSEN Södra - Ej medlem längre2008-08-26 14:44
Antal inlägg: 113

Pinsamt Bajen.

Maizena2008-08-26 15:35

REDLINEER: Fyrverkerier.....eller försök att storma planen...Vad är värst?? Same shit enligt mig....som sagt kasta inte berg..........

NightRanger - Ej medlem längre2008-08-26 15:42
Antal inlägg: 1630

jag är Bajare och jag är förbannad på våra egna såkallade fans som förstör för oss och alla

men det bästa vad SULANS MÅL och 1 poäng
sämsta var domaren som måste ge en gratispoäng till aik genom en straff som inte är straff förbannad på domaren
1 poäng för lite men domarn bjuder på en poäng till aik

JENSEN Södra - Ej medlem längre2008-08-26 16:06
Antal inlägg: 113

I och för sig var det ett rättvis resultat oavsett straffen med tanke på att AIK fullständigt körde över bajen i 1:a å borde minst haft 2 mål, då bajen knappast hade ens ett skott på mål

Knevertism - Ej medlem längre2008-08-26 16:28
Antal inlägg: 1032

Den här låten känns återigen aktuell
www.youtube.com/watc...3x lG086qUI

Palini2008-08-26 16:47
Antal inlägg: 1381

REDLINEER...

Båda matcherna bröts, båda matcherna fick ett annat matchresultat efter avbrottet. Det är det enda jag syftar på. Skillnaden är att matchen 2004 bröts i över 40 min innan spelet återupptogs, inte i 18 minuter som nu.

Och som sagt... Papper var inte det enda som kastades mot hammarbyspelare. Försök inte försköna verkligheten.

Maybach2008-08-26 17:12
Antal inlägg: 2664

Sulans drömträff: www.youtube.com/watc...lF FRjr1pA0
Menteiro om straffen vid 0.30 haha: www.svenskafans.com/...sp ?id=6442

Att aftonbladet och andra superintelligenta tidningar idag skriver att det "KRAVALLER PANG BOOM på läktarn" osv gör ju att man får ytterligare en sak att gå och vara arg på. Så jävla mkt skitsnack. Jag tycker man borde lyfta fram hur otroligt bra Bajen Fans styrelse med kända "klackprofiler" hanterade situationen istället genom att lugna ner och plocka undan de här huliganerna på fem minuter.

En annan sak som är helt bisarr är ju att vi inte har nät framför klacken på råsunda men alltid på söderstadion. Det är ju knappast mindre risk för inkastade föremål på ett derby...

Annars känns det mest tungt idag... Sjukt tråkigt, och värst av allt att det lönar sig för laget sportsligt när vissa i publiken förstör. Nu väntar nog spel inför tomma läktare eller nåt.

Maybach2008-08-26 17:14
Antal inlägg: 2664

(Lönar sig med ett avbrott tack vare skiten alltså.)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?