Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ceckes2008-05-12 15:08
Antal inlägg: 3734

kwilan jag tänkte säga att jag snusar grov general. Men jag snusar grov white o skulle gärna växla om med general white också men den är ju så j-a dyr!!! o ändå har ju priserna gått upp på snus så grov är ju hur dyr som helst den med. 35 spänn på vissa ställen.

Kan du inte starta en tråd om snus? Jav vet inte hur man gör..

_astrud_ - Ej medlem längre2008-05-12 15:10
Antal inlägg: 398

bara för att man är smal så får man ju vara försiktig med onyttiga fetter och sådant, det sätter sig ju i kroppen liksom. du bör nog äta mycket vegetabilisk olja och nötter. till för smala åldringar i vården ger man rapsolja, häller det på gröten eller liknande. ät nyttigt fett ofta, men det låter ju inte så sunt att vräka i sig kakor och bröd. dessutom bör man nog ägna sig mer åt styrketräning än konditionsträning om man vill vara sund men gå upp i vikt.

mackz_2008-05-12 15:11
Antal inlägg: 900

5000? i wish
det är nog fan bara hälften av vad jag lägger på snus =/

Ceckes2008-05-12 15:13

Ja 5000 lägger inte jag heller på snus men 3000 möjligen om året.

mackz_2008-05-12 15:17
Antal inlägg: 900

om jag inte hade snusat hade jag nog bara käkat upp de pengarna ändå så det hade nog tusan gått jämnt ut

kwilan2008-05-12 15:36
Antal inlägg: 173

Hehe okej jag snusade inte så farligt mycket 1 dosa varannan dag kanske och det räknade jag ut till 5000:- om året, ska jag starta en snustråd ceckes ;)? jag tror redan det finns ska kolla annars kan jag väl starta en för skoj skull, vad snacka vi om här egentligen.. just det viktökning jag lämnnar ordet till nästa filur som har en fundering kring det här med att gå upp i vikt så kan vi andra prata om snus i snustråden som finns eller snart finns.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-12 16:01
Antal inlägg: 4715

Min enda last är nog kaffe, men det är också mitt enda nöje att dricka kaffe, så jag tänker inte sluta än på ett tag. .)

Budalv - Ej medlem längre2008-05-12 16:10
Antal inlägg: 2199

Okej, vi har liknande utgångsläge E Solu. Mina laster är kaffe och internet. Den bittra sanningen är dock att en sån fjantig sak som kaffe ökar förbränningen om du är känslig. Dricker du mycket vatten/annat?

När tog du sköldkörtelprover senast? Jag ska äta Levaxin men det går bara inte eftersom det ger mig en mutants ämnesomsättning. Vet du säkert att du inte tar för mkt, om det nu är Levaxin du äter?

Suds McDuff2008-05-12 16:15
Antal inlägg: 1308

Blir så less på att folk säger "men guuu va smal du är". Man säger knappast "men hörrudu va fet du är" till nån som är stor. Men när nån är smal, ja då tror dom det är ok. Har bara lust att svara "ja men vad ska jag säga om dig då ditt jävla fatass". Nästa gång nån säger det ska jag visa hur ledsen jag blir när jag får höra det, och då kanske dom fattar.

E Solu - Ej medlem längre2008-05-12 17:48

Budalv, ja jag vet. Kaffe är bra om man vill gå ner i vikt. Jag dricker lagom mycket vatten och annat, skulle jag tro. Inte för lite i alla fall. Prover tog jag senast för nån månad sen, och levaxin är det ja. Självklart vet jag inte om jag tar för mycket, men det är knappast troligt. Så små doser som det är i de där tabletterna så är resultatet såpass svårt att märka att man lika gärna skulle kunna äta placebo.

upa - Ej medlem längre2008-05-12 18:09
Antal inlägg: 2565

Ersätta hormontabletter med placebo? Haha, jag väntar på nästa placebo-p-piller :)

jinx82008-05-12 18:19
Antal inlägg: 87

Jag vill också gå upp i vikt. Är 1.66 lång och väger 50 kg nu när jag snart är femtio. Det är väl i ochför sig en skapligt vikt jämfört när jag var yngre och vägde sådären 47 kg. Problemet blir nu när jag vill få bättre kondis. Med fasa läser jag om alla kalorier som förbränns och har bunkrat upp med vispgrädde m.m. för att lägga tillbaka det jag tappar. Jag har en bok som faktiskt tar upp problemet. Vill minnas att den heter Träna och gå upp i vikt eller liknande. Den innehåller recept. Vill minnas att jag beställde den från bokus. Tyvärr är den utlånad just nu

saittam75 - Ej medlem längre2008-05-12 18:39
Antal inlägg: 16806

Jag har alltid haft svårt att gå upp i vikt, hur mycket jag än käkade så stod vågen alltid på samma siffra.

Nu styrketränar jag regelbundet (4-5 ggr/veckan) och har ökat 14kg de sista 2 åren, väger nu behagliga 82kg, men vill upp några kg till.

kwilan2008-05-12 19:55

saittam75 samma här, men så mkt tränar jag icke :P 2-3 ggr/veckan är nog för mig. Och ja visst märker man en skillnad på vågen när man gymmar!

Ceckes2008-05-12 22:05

Det är otroligt jobbigt o gymma, vad får man motivationen ifrån? Det ska ju skapa ett beroende säger de som vet o ja, jag är inskriven på gym sen 1,5 år tillbaka. Pengarna ryker en gång i månaden men sen är det ju det här med tid o motivation!!!...

Nu när jag gått ned 25 kilo så vill jag bli fast, man e ju rätt mjuk nu - tyvärr!! O den överskottshud man får när man har gått ned de där kilona gör ju så att man blir rätt äcklad på sig själv, för innan jag gick upp i vikt så var ju magen fast o fin..

Nu funderar jag på att skära bort den fast då säger mina vänner att jag e fåfäng.

Man får inte va för smal, inte för tjock, man ska inte va övertränad o man ska inte ha blafsmage... Eller är det det som man ska??

Hur tar man bort den då? Till er som tränar, kan ni svara på om den går bort? Nä, det är inget annat o göra än att vänja sig, acceptera sig eller skära bort det, eller hur?

Nä, va glad så länge du e smal för 17!! Det är finare än att va för tjock o det är fan så mkt mer hälsosammare också o du orkar mera o du kommer upp ur soffan smidigare, samt kan du sitta på huk o knyta skorna istället för att rulla åt sidan o oftare har du också bättre flås!

Ceckes2008-05-12 22:06

BTW... Finns det nån snustråd ännu?

E Solu - Ej medlem längre2008-05-12 22:07

Slafsig hud kan man undvika genom att äta mycket mättat fett. Mättat fett är något av det nyttigaste som finns. Glöm alla myter ni har hört tidigare. Gym har jag dock inte råd med, så jag tränar mest hemma.

emsut2008-05-12 22:08
Antal inlägg: 198

fast alltså.. jag måste säga att det kan fasen vara fint att vara tjock också. basta.

emsut2008-05-12 22:09
Antal inlägg: 198

hur fin en människa är (läs: ser ut) har oftast inte med kilo att göra. väl?

kwilan2008-05-12 22:09

Ceckes Javisst finns det en snus tråd. säk på "SNUS-tråden"

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?