Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 982 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E_Cantona | 2008-05-13 13:30 | |
![]() | Haha, jag med, läste ju ditt fel fast jag är ju å andra sidan halvblind också... Fasen, det går utför med en numera*S* | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:30 | |
![]() | *suck* Börja snusa för att inte småäta låter som en knasig väg att gå. | |
| Ceckes | 2008-05-13 13:33 | |
![]() | Det tycker jag med o det var inte direkt så jag skrev. Det var nån i tråden bredvid som nämde att man kan gå upp i vikt på att sluta snusa genom att man blir sugen på att småäta o därmed går upp i vikt. Det finns ju personer som VILL gå upp i vikt för att de har för lågt BMI idag. | |
| E_Cantona | 2008-05-13 13:33 | |
![]() | Det är ju tyvärr gott att snusa också men jag kommer givetvis inte att börja igen, lovat döttrarna att inte snusa mer:) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:35 | |
![]() | Jag kommenterade inte dig Ceckes. Just småätning är inte farligt om det gäller frukt och grönt. Får man bara in vanan funkar det. | |
| Ceckes | 2008-05-13 13:35 | |
![]() | Det är starkt att både kunna sluta snusa o röka. Heja er som lyckats!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:36 | |
![]() | E_Cantona: Hehe en ypperlig anledning att inte börja igen då, vem kan motstå sina små gullefjun. Lycka till. | |
| åsnis | 2008-05-13 13:41 | |
![]() | Jag slutade snusa för att tandköttet krupit upp och blottade tandhalsen. Resonerade som så att eftersom detta var resultatet efter 5-6-7 års snusning kunde det inte bruket fortgå resten av livet = någon gång måste jag sluta = lika bra att göra det nu. Fy fasen, det gör jag inte om. Det kändes som att kliva ur en för tillfället alldeles underbar relation men som man vet är destruktiv i längden. Men nu saknar jag inte min partner särskilt ofta. H*n har varit ute ur mitt liv sedan 6 oktober 2007. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:48 | |
![]() | Jag var riktigt fast i ca 25 år. Tandköttet tog stryk, riktigt ordentligt men det kan läka till sig ganska snabbt, faktiskt! Jag bytte snus ofta, jag hade en fräsch, nikotinstinn inne hela tiden! Det första jag gjorde på morgonen var att ta en snus, det sista jag gjorde på natten var att spotta ut en snus... Ett tips om man vill sluta? Så här gjorde jag: Jag förberedde mig kroppsligt genom att minska ner nikotinmängden i kroppen, det finns bra nikotinfritt snus (Onico), det påminner jättemycket om riktig vara. Först tog jag någon enstaka "istället för" sedan ökade jag mängden niko-fria och minskade på nikotinet. Jag förberedde mig mentalt i en månad. "1:a september ska jag sluta snusa, för jag blir så förbannad över att det styr mitt liv". Om man säger det varje gång man ska ta en snus eller i alla fall flera gånger om dagen, så tror man till slut på det! 1:a september -06 tog jag ingen nikotinsnus och jag gick och "snuttade" på nikotinfria tills jag började bli sur på att jag hade kvar den ovanan. I februari -07 började jag mässa igen: "1:a mars ska jag inte ta någon nikotinfri snus, jag blir så förbannad över att det styr mitt liv". Nu är jag fri från alla sorter, kroppsligt men som sagt: hjärnan vill ibland jäklas och skriker då: SNUS! Det är bara att kämpa på, det går över... Lycka till! | |
| Ceckes | 2008-05-13 14:52 | |
![]() | Det låter jäkligt bra det där alfamarie, att programmera om sig så där. Men jag hur ser Onico ut nu igen? Är det de vita påsarna som man måste fukta själv för att de är så torra eller ser de ut som riktiga snus? | |
| D-L - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:13 | |
![]() | Onico får man karies visar nya rapporter... Eftersom majset i "snuset" bryts ner till socker. | |
| Ceckes | 2008-05-13 22:37 | |
![]() | Usch då, jag har redan hål i vissa tänder så det e alltså inget för mig. Bättre o snusa på då o eventuellt snusa Choice när man slutar snusa, örtsnusen om den finns kvar? Jag har inte sett den på länge. O eftersom jag inte heller går in för att sluta snusa just nu så har jag inget behov av den heller. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:41 | |
![]() | Jag vill SLUTA snusa men jag kan inte!! Hatar att va beroende och så kostar ju skiten alldeles för mycket. Min ekonomi säger nej! Hjälp mej? :-)) | |
| D-L - Ej medlem längre | 2008-05-13 22:44 | |
![]() | Japp, "vanligt" snus slår allting ;) | |
| skogstorparn | 2008-05-13 22:44 | |
![]() | snus är trivsel! röka är blää.. | |
| Ceckes | 2008-05-13 23:37 | |
![]() | Det finns ingen bättre kombination än en kall öl o snus eller en kaffe o snus!! Det är såå gott ihop!! | |
| alapet_torsk - Ej medlem längre | 2008-05-14 01:35 | |
![]() | snus är gott men det har tyvärr blivit för dyrt nu:( granit får man köpa nuförtiden. | |
| Ceckes | 2008-05-14 01:58 | |
![]() | Granit är en svag snus o inte god. Den ger mig ingenting så jag är tvungen att köpa Grov för det är den enda jag gillar. Jag har dock varit väldigt förtjust i Catch Licorice Catch Eucalyptus Diplomat General White och Göteborg Rapé Men det finns visst inget som slår Grov. Den har jag återkommit till hela tiden. Nu har jag dock blivit sugen på General igen fast den är SVINdyr så jag måste backa. Går inte helt enkelt. | |
| Iandunn | 2008-05-14 02:22 | |
![]() | Det är inte nikko beroendet du slåss mot det är beroendet du arbetat in i medvetandet jag har inte snusat nåt men jag rökade i 38 år slutatade för fyra månader sedan gick hur smärtfritt som helst utan medesinkt hjälp men jag är fortfarande röksugen och vill fortfarande ha en cigg tror jag alltid kommer att känna det i bland resten av mitt liv det är bara att vara stark och det är inte så lätt alltid det vet jag men jag har inte rökt på 4 månader och 12 dagar det är inte så dumt det | |
| mackz_ | 2008-05-14 10:53 | |
![]() | det är äckligt med tjejer som snusar... | |