Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:47
Antal inlägg: 2131

varför belöna någon som gör sitt jobb, o ibland inte, som dom frivilligt har åttagit sig?
får alla belöningar på sina jobb för dom gör det dom ska, o ibland inte?
Inte fan får man kramar o applåder för att man kommer till jobbet o gör det man ska, eller? När ni stämplar in på jobbet så står chefen o de andra där o ryggdunkar o kramar dig o säger "Fan va bra att du kommer hit o sköter dina uppgifter som du ska göra" pfft
Iofs så jobbar jag inte heller längre så tiderna kanske ändrats sista 5 åren ;)

E-B - Ej medlem längre2008-07-24 17:49
Antal inlägg: 87

Nog får jag kramar och trevliga sms från mina chefer senast idag om vilken klippa jag är för företaget,, men det är klart man får ju va man förtjänar

E-B

elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:53

E-B: Det beror väl på VAD man gör oxo?? Om man bara gör det man ska eller knappt så får man nog inte det, men som sagt, tiderna kanske har ändrats. Rövslickeri finns ju oxo :P

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-24 17:54
Antal inlägg: 7605

elPatrone, varför har du inte jobbat på 5 år?
Att vara värd på betapet är inget jobb, som man kan söka på af och få lön för, det är ett ideellt uppdrag, som innebär att hålla sajten så trivsam som möjligt för så många som möjligt och hjälpa till med problem som uppstår.
Det finns många arbetsplatser, där man visst får en kram, ryggdunk eller andra uppskattningsbevis.

trashone - Ej medlem längre2008-07-24 17:54
Antal inlägg: 18678

Sällan man får vad man förtjänar på ett jobb.

elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:56

mommesfrites: vad har du för underkläder på dig nu? Vad gillar du för ställningar? ;) Privat förmodar jag...mitt oxo...

elPatron - Ej medlem längre2008-07-24 17:57

trash: för sällan...

_abc_2008-07-24 18:34
Antal inlägg: 2200

Hur kan folk resonera att ett skäl till att inte få betalt för att vara värd är för att det ofta inte handlar om en handling, av att de passivt bara ser att saker rullar på utan att behöva ändra i forumet.

De är ju väktare av forumet, ska väktare av byggnader, värdetransporter och allt möjligt bara få betalt när de behöver ingripa vid överträdelser och angrepp?

Men det verkar ju vara svårt i praktiken att genomföra detta efter lite inlägg som visat på det så jag slutar att undra. Skickar kanske någon hundralapp till värden med spindelmannen-avataren eftersom han är den enda som gett ut betalningsuppgifter.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-24 18:37
Antal inlägg: 7605

Jag har två värdar i familjen och tänker bjuda dem på fika på Drottninggatan :) Och en massa kramar!

dwight2008-07-24 18:53
Antal inlägg: 210

Frivilliga får skänka pengar! :) skaparen av denna tråd är nog en av dom

Jättetrevlig - Ej medlem längre2008-07-24 18:56
Antal inlägg: 559

off topic kanske elpatron? håll dina och trash snusk i pm istället...

Femme_Fatale2008-07-24 18:56
Antal inlägg: 709

Nej jag är inte beredd att betala...spelar inte på ordspel längre av den anledningen.....måste finnas andra sätt att belöna värdar

trashone - Ej medlem längre2008-07-24 18:57
Antal inlägg: 18678

snusk.. jobb.. hu?

E Solu - Ej medlem längre2008-07-24 20:36
Antal inlägg: 4715

Håller med Femme_Fatale. Gratis massage erbjudes.

mrperfect2008-07-27 11:36
Antal inlägg: 11437

Jag betalar gärna 20 spänn då jag har fått ett jobb :/

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2008-07-27 13:03
Antal inlägg: 4814

I mitt perspektiv är det spel/forumvärdarna som belönar existensen av Betapet genom att göra "insatser" som stärker. :)

Spel- och forumvärdsrollen kan förstås se lite olika ut för olika värdar. Vissa är mer aktiva än andra.

TazzRat2008-07-27 20:34
Antal inlägg: 268

Hedenstierna: Tänk att jag fick exakt samma behandling när jag var OP på en irc-chat. Att bli av med OP:et var inget problem, men att inte informeras om det kändes mycket olustigt. Det fick mig att känna att de kanske inte riktigt skötte saker så professionellt. Tänk så man kan uppleva trivialiteter som rätt enerverande ibland. §;o)

I övrigt så anser jag inte heller att det är en bra idé att ta betalt då jag faktiskt valde Betapet just av den anledningen. (Att jag stannade kvar beror kanske ännu mer på trivsel. §;o) )

Jag upprepar vad jag sa i annan tråd: Oseriösa/inskränkta/irrit erande människor får vi nog dras med så länge internet finns. Folk måste nog bara lära sig att ta dessa människor med lite ro o att det inte ÄR hela världen om någon startar nytt konto för en- eller annan anledning.

För er som tycker att det borde kosta en slant; varför vänder ni er då inte till en sajt som faktiskt TAR betalt? (Det är menat som en fråga, inte ett förslag eller provokation.)

Ghostdog_2008-07-27 20:57
Antal inlägg: 10

haha en lärare på min skola är spelvärd lr forum admin typ :P

_abc_2008-07-27 21:45
Antal inlägg: 2200

"För er som tycker att det borde kosta en slant; varför vänder ni er då inte till en sajt som faktiskt TAR betalt? (Det är menat som en fråga, inte ett förslag eller provokation.)"

Bra fråga. Jag kanske bara är för lat. Betapet gillar jag, gillade sedan idén av att det skulle bli en betalsida. Varför jag vill betala för tjänsten? Jag kanske bara har brist på idéer om hur jag ska bränna mina pengar.

TazzRat2008-07-27 21:52
Antal inlägg: 268

Jag förstår att man gillar Betapet; det är en ljus o lättskött sida som även jag fastnade för redan första besöket. Jag kan även förstå idén om att ta betalt för att sålla bort de - tydligen - besvärliga flerkontostartarna. Dock känner jag nog att nackdelarna är fler o starkare än fördelarna. ...Men det är återigen bara min åsikt.

Jag skulle antagligen betala om det skulle bli ett krav- men jag skulle inte gilla det. Det skulle klart försvåra mina försök att locka oinvigda att fastna i träsket. §;ob

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?