Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 01:43
Antal inlägg: 58

DILLIGAFF: kul att du acceptar kvinnor som gillar att kn...la runt. God for you god for me

_abc_2008-07-25 01:44
Antal inlägg: 2200

IMO, din kompis borde avsäga vänskapen med dig, du verkar inte respektera denne tillräckligt för att vara värd att umgås med. Om det nu är så att tråden byggde på en nyss upplevd händelse.

Budalv - Ej medlem längre2008-07-25 01:46
Antal inlägg: 2199

Allvarligt talat. Är man född och uppvuxen i en liten håla så måste man förr eller senare börja lägra utsocknes om det råkar vara så att man är släkt med alla fasta på orten, vilket är vanligt.
Jag tror snarare att det går rysningar tillbaka till byatiden och inavel, Yog. Det har inget med moral att göra utan för människosläktets bästa bör man vidga vyerna.
I en by där man håller kvar de unga istället för att låta de leta sig ut i världen blir det automatiskt så att man noga studerar släktträd och rådgör med förfäder innan man hoppar i säng.
Sen finns det en lokalpatriotisk kultur som ändå strävar åt motsatt håll, men det tror jag bara kryddar genuppsättningen, förutsatt att föräldrarna inte helt tappar greppet om byn.

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-07-25 01:49
Antal inlägg: 492

yog: du har fått mitt wildcard.. ;)

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 01:52

Budalv: så klart att konservatismen alltid hade några poänger med sin tillvaro frågan är ju nu bara hur talande de är idag. Man kan ha sex utan att prutta ur barn nu för tiden , "gushe lov" .
givetivs handlar det kanske lite och långt bak i tiden att man inte skulle ha sex med släktingar, men det är knappast den stora frågan nu, även om jag fattar att du vill nyansera min fråga, och jag ger dig duktigt med poäng =D

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 01:55

abc_- Absolut fattar jag att jag är en dödligt liten minoriet.
Och jag förstår vad du menar och kan käna lika dant ibland. Men jag vill ine agera enbart ifrån känslor som jag inte kan kanalysera, begripa osv

Budalv - Ej medlem längre2008-07-25 02:01
Antal inlägg: 2199

Jag kan känna att det finns situationer där en del människor beter sig "inavlande". Exempel är de som väljer att spendera ett läsår på folkhögskola och festar loss varje helg, byter partners inom skolan och övertar sina kompisars tillfälliga kontakter utan att någonsin smaka på lärarkåren eller lokalbefolkningen utanför skolan.
Samma sak med de som väljer att gå till samma stamhak och prova på alla som brukar hänga just där.
Det är absolut inget som rör mig, men beteendet tolkar jag som att de vill göra sin värld ganska liten och att de känner trygghet genom att dela samma partners. Kan absolut inte se något moraliskt fel i det hela, däremot känns det lite som om de söker något inom just den egna kretsen och frågan kvarstår ju varför det inte är intressant att se sig om utanför den.

krutmarie2008-07-25 02:02
Antal inlägg: 1696

Yog, vad är det du egentligen vill ha svar på? Har du varit med nåns pappa eller skulle du vilja vara med nåns pappa? Verkar som du inte riktigt vet vad du vill eller vad som är rätt eller inte.

Snacka inte så mycket om andra och vad som är tillåtet eller inte utan försök uttrycka i klartext, utan en massa j-a omskrivningar och fina ord, vad är du ute efter?

krutmarie2008-07-25 02:03

Du kanske helt enkelt bara vill skriva det där K-ordet för att det känns så fel eller förbjudet?

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-07-25 02:06
Antal inlägg: 492

krut: hon skriver det för att hon älskar det.. ;)

krutmarie2008-07-25 02:08

Det tror jag också, men gör det då och fråga inte alla andra vad dom tycker! :-)

Vill man ha bekräftelse på att det är OK?

Zampano2008-07-25 02:09
Antal inlägg: 237

hon har väl blivit utskälld för att ha snoot någons ex...
klart hon vill ha bekräftelse.

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 02:13

krutmarie: nu leker du benny som vi på fackspråk beskriver det.
Jag vill inte kn...a någons pappa, mamma, eller apa. Jag skriver inte nödvändigtvis vad jag vill göra utan vad andra anser vara rätt eller fel.

Ska homosexuella få skaffa barn? Det är en fråga som kan beröra, jag är inte homo, jag gillar kuk, så vad rör det då mig?
Alla åsikter som man har behöver inte beröra en direkt, eller hur

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 02:16

Zampano, määhh vi har en diskussion om sexualtet och frihet, det handlar inte bara om min frihet att kn..la jag har för övrigt pojkvän. Allt jag tycker kopplas ine atuomatiskt ihop med saker som jag vill göra

trashone - Ej medlem längre2008-07-25 02:16
Antal inlägg: 18678

*asg*

bobo flux2008-07-25 02:30
Antal inlägg: 11371

Yog Sothoth, vad jag förstår så förespråkar du en "öppnare marknad", om du förstår vad jag menar. har du förklarat din inställning för dina kompisar? är de införstådda och har accepterat de spelreglerna du har satt upp? eller är detta bara ett rent hypotetiskt resonemang?

Jag skulle vilja veta din definiering av äkta vänskap.

Jag kan ju bara tala för mig själv, men vore jag tjej skulle jag inte vilja vara vän med dig. Ska jag ha en riktig vänskap med någon ska jag inte behöva gå runt och vara orolig för att bli förödmjukad på krogen genom att jag kanske får nobben på ett ragg, och min polare sen är där och lyckas sätta bananen i fruktsalladen innan jag ens har hinkat första gravölen.

Yog Sothoth - Ej medlem längre2008-07-25 03:05

bra fråga bobo flux och synd att du inte vill vara min vän!
Vad vänskap är , är svårt att definera efter som man blir vän av olika oraker och har kanske olika "avtal" med olika människor"

Men jag tycker visst ord som respekt, uppoffring är honörs ord för vänskapen, frågan bara vilken betydelse man väljer att lägga i orden.
Jag tycker att man ska älska sin kompis, uppskatta han/honom osv.
Men om min kompis paxade en kille på krogen skulle jag skratta åt henne. De är ingen som kan chinga någon. Den personen är inte din sexslav som du kan avgöra vem hon eller han får eller inte får kn...la.

jag trodde sådant baian betende inte skulle uppmuntars om man tänkte efter lite och se vad vi anklagar andra kulturer göra imot sina kvinnor, även om det nu kanske är en lite orättvis gemföresle =D

bobo flux2008-07-25 03:13
Antal inlägg: 11371

Yog, du har rätt i att man inte kan "paxa" någon, men det jag ser som kärnan i vänskapen är att om min kompis t ex stöter på en tjej och blir nobbad, så tänker ju inte jag ta risken att få honom att må ännu sämre och börja ragga på den här tjejen, bara för att jag har "rätt" att göra det. Bara för att man får göra något, betyder ju inte att man nödvändigtvis måste göra det.

Och jag vill be om ursäkt för min förhastade slutsats i förra inlägget om att jag inte vill bli din vän. Jag tror själv jag skrivit i någon tråd att man inte ska döma en person enbart utifrån ett inlägg på ett forum.
Du kanske är jättetrevlig, även fast vi inte delar samma åsikt i den här frågan :)

elPatron - Ej medlem längre2008-07-25 03:24
Antal inlägg: 2131

ALLA e trevliga.....när dom sover :P

kolla PM bobo

Teppy2008-07-25 06:45
Antal inlägg: 2314

vad tycker ni om ifall man skulle börja dejta och bli tillsammans med sin ex-dejts kompis då?

Finns det någon regel på sånt?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?