Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 996

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Okej - Ej medlem längre2008-09-23 14:27
Antal inlägg: 4394

Min kompis lillasyster gick på babysim. Hon fick inga kallsupar, berättade deras mamma. Bebisar har nämligen en reflex som gör att de håller andan när de är under vattnet, förklarade hon. Jag såg framför mig hur hon hängde på en sån där glittrig trafikreflex på ungen.

Jag hade en bok om Paris. De där fransmännen åt tydligen upp sina biljetter. Under bilden av hur en tågbiljett sträcks fram, stod det nämligen " Biljetten var så god!".

temperance2008-09-23 14:41
Antal inlägg: 2314

Denna är formodligen ganska klassisk, men när jag var liten tog jag en spade och gick ut i trädgården och började gräva, för förr eller senare skulle man ju hamna i Kina...

Jag trodde att marshmallows växte på särskilda träd i mormors trädgård och att man blev miljonär av att jobba i affär - det finns ju så mycket pengar i kassan!

upa - Ej medlem längre2008-09-23 14:47
Antal inlägg: 2565

När jag var liten trodde jag vindrutetorkare hette vindruvetorkare, strumplästen var strumpresten, tappa ambulansen istället för tappa balansen. Åt man inte skulle man smälta ihjäl. Alla människor som dog blev skjutna eftersom det alltid var så på TV. Lånade böcker gjorde man naturligtvis på apoteket.

Vigdir2008-09-23 14:57
Antal inlägg: 3722

Kom på en annan milt vansinnig sak i går kväll: Jag trodde fullt och fast att det fanns blod i blodapelsiner - det fanns ju blod i blodpuddning. Mig störde det inte det minsta, jag gillade ju blodpudding också, men min stackars lillebror blev alldeles vettskrämd när jag förklarade att det röda i blodapelsinen var just blod.

efrezina2008-09-23 15:37
Antal inlägg: 541

det där me att slicka på en lyktstople när det e kallt och tungan skulle fastna trodde jag tyvärr inte på när jag gick på dagis, utan provade-och fastnade, och oj va fröknarna blev arga kommer jag ihåg men det gjorde superont att dra loss den o stora sår blev det..

efrezina2008-09-23 15:46
Antal inlägg: 541

jag trodde dock att dammsugaren var en levande varlse o va skitskraj o skrek alltid -Hjälp!-Nu kommer damm damm o flög upp i sängen för räddning o om mamma sög på mina strumpor, hon brukade försöka göra det, taskigt börja ja stört grina för trodde hela jag skulle försvinna in i det där gapet

Minta2008-09-23 16:11
Antal inlägg: 20042

Jag trodde att gud och tomten kunde läsa mina tankar och att människor bokstavligen flög upp till himlen när de dog. När farmor dog tittade jag upp för att se om jag fick syn på henne.

Tiara12000 - Ej medlem längre2008-09-23 16:21
Antal inlägg: 28

Haha detta var kul att läsa =P
Jag trodde att jag var en häxa och kunde trolla och se spöken =S

Har tänkt mycket, men kan inte komma på nåt mer, däremot kommer jag ihåg många saker som min lillasyster trodde.

-Om man hade blått golv skulle det förvandlas till vatten och då skulle man drunkna i det.
-Hon var övertygad om att hon var allergisk mot mjölet i köttbullarna.
-Hon tyckte inte om marmelad med "lök". Hon trodde att skal hette lök =S
-Om man rörde en spegel skulle man komma igenom den på nåt sätt, och då skulle man aldrig komma tillbaka igen. Hon var livrädd för att röra spegeln.
-Spegelbilden var hennes tvilling som hade rört spegeln.

Några av dom sakerna hade jag lurat i henne.. ;)

Tiara12000 - Ej medlem längre2008-09-23 16:22
Antal inlägg: 28

dessutom pratade hon väldigt mycket med sin spegelbild...

Kåre_Kålrot2008-09-23 16:42
Antal inlägg: 20

Jag trodde att solen alltid följde efter mig överallt för den var ju alltid där jag var. Dessutom trodde jag att mina kompisar ljög när dom sa att solen följde efter dem med.

När farmor hade brutit benet ville jag inte följa med dit, för jag trodde att benet bara hängde i slamsor.

Bensinkrig tyckte jag också lät väldigt hemsk.... stå och spruta bensin på varandra det som luktade så äckligt.

Men det jag hade absolut svårast att förstå var när mamma sa att det var mer vatten i gurka än i havet.....i en enda liten gurka... mycket märkligt.

belugavis - Ej medlem längre2008-09-23 16:45
Antal inlägg: 1600

haha vilken snäll busig storasyster! Min syrra lurade mig att jag hette Lillemor i andra namn och jag var helt knäckt över det. Hon sa också att det fanns knappar på baksidan av tvn så man kunde prata med dem på tvn! Det vore ju faktist inte helt orimligt med dagens teknik men min syrra garvade mycket när jag gick där bakom och försökte trycka. Jag blev häpen och förvånad när en kompis också hade varit "på landet" För på landet det var ju liksom vårt landställe. VA? har du också varit "på landet?"

huldo2008-09-23 17:35
Antal inlägg: 39

Att älgskyltar var deras övergångställe....

Vendelay2008-09-23 18:51
Antal inlägg: 4

Jag var livrädd för rulltrappor eftersom jag trodde att man skulle sugas in i rulltrappan om man inte hoppade av i tid.

Och så trodde jag att sängen flög iväg till drömlandet när man sov och kom tillbaka på morgonen när man vaknade. Därför var jag tvungen att hålla i alla gosedjur när jag somnade så att de inte skulle ramla av på natten när vi flög.

Paniksurr - Ej medlem längre2008-09-23 18:54
Antal inlägg: 242

Den här tråden fick mig att tänka på en klasskompis som var väldigt lättlurad över huvud taget.

En gång skulle en kille ringa hem till henne, men samtidigt ville vi kompisar att hon skulle följa med hem till en annan kille (kompis). Och då sa den här tjejens pappa "Men ta med dig telefonen då" (alltså den fasta) vilket hon gjorde...!! Det roliga var att killen vi kom till inte heller sa något utan lät henne stoppa in jacket i deras hem..

Frularsson2008-09-23 19:08
Antal inlägg: 51

jag hade en klass kompis som en gång fick frågan i skolan '' vad är en sol förmörkelse?'' hon svarade glatt att det är ju när solen slocknar. men det händer inte så ofta. haha

Nina_87 - Ej medlem längre2008-09-23 19:30
Antal inlägg: 89

det här var den roligaste tråden på länge =)
Jag trodde:
- att det bodde en trollfamilj bakom duschdraperiet hos min mormor, och pappatrollet blev jättearg när man spolade i toaletten för då vaknade nämligen alla trollbarnen. Därför tvättade jag händerna innan jag spolade, och när jag väl spolat tog jag sats och sprang så snabbt jag kunde in i köket. Där kunde nämligen inte trollet komma och ta mig...

- att om jag använde min vänstra hand mer än min högra (är vänsterhänt) skulle den högra bli jätteavundsjuk. Denna idé tog dock folk ur mig rätt snart. Egentligen rätt synd, annars hade jag kunnat skriva med båda händerna idag =)

- i mitt föräldrahem finns ett rum nere i källare som används som matkällare. Detta var ett mycket spännande rum när man var liten eftersom den magiska läsken förvarades där. När jag var tre-fyra år installerade min pappa en "dörrstängare" på källardörren (ni vet så att den inte kan stå öppen utan går igen av sig själv.) Denna manick lurade mina bröder i mig att det var en läskapparat, man tryckte alltså bara på den så rann läsken fram där, så slapp man gå ner i källaren. Jag tyckte det var mycket taskigt att de satt den så högt att jag inte kunde nå den på egen hand.

Tigera2008-09-24 00:41
Antal inlägg: 545

Följande har min mamma berättat för mig, för jag minns inte det eftersom jag bara var 2-3 år. En manlig bekant var hemma hos oss och han hade en rätt så tydlig leverfläck som jag gissar var lite upphöjd. Då pekade jag på den och sa: "Jag vill ha den karamellen.", för jag trodde det var en godis- eller chokladbit som låg på hans hud :p

Basta - Ej medlem längre2008-09-24 00:43
Antal inlägg: 3528

Var den god?

Tigera2008-09-24 00:44
Antal inlägg: 545

Jag fick inte den :-(

Basta - Ej medlem längre2008-09-24 00:45
Antal inlägg: 3528

Ibland är livet hårt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in