Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-11-21 21:56 | |
![]() | temprance jag tänkte på second hand ett tag men då är man tvungen o mixtra om o det är inget jag e haj på därför spenderar jag på H%M :) | |
| temperance | 2008-11-21 21:58 | |
![]() | Mixtra om? | |
| Piaree | 2008-11-21 22:01 | |
![]() | Jag tror du missförstod mitt inlägg, jonteg. Det står 150 kr, inte 1500 kr. | |
| jonteg | 2008-11-21 22:05 | |
![]() | piaree:jag förstår,sj vart i den situationen för några år sen,hade en inkomst på kanske 9000 efter skatt å räkningar på runt 8000.Idag om man inte har ett jobb eller är sjukskriven så är det tufft ekonomiskt. Nu har jag förmånen att ha mer jobb än jag behöver och då anser jag mig kunna unna mig det i mina ögon goda här i livet. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-11-21 22:06 | |
![]() | temprance ja? köper man second hand så kanske dom e sådär fluffiga stora så ska man sy om dom som man vill ha dom.. det är jag inte haj på därför köper jag från H&M :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 22:08 | |
![]() | Piaree, allt beror ju på hur ofta man byter ut sina kläder. Och om man säljer vidare eller kasserar. Lite svårt att avgöra vad som är ekonomiskt eller ej utan att ta hänsyn till det. | |
| Piaree | 2008-11-21 22:14 | |
![]() | Hur ofta man byter ut sina kläder? Eftersom jag inte har några pengar, byter jag inte ut mina kläder. Det jag inte använder skänker jag till second hand-butiker. Du menar att man använder ett par dyrare brallor längre, eller? Möjligt, men det funkar ju tyvärr inte så i dagens modevärd. Med minst 4 olika trender om året blir även de dyra kläderna fort omoderna & kasseras. | |
| brakise | 2008-11-21 22:20 | |
![]() | Jag skulle aldrig köpa ett par jeans för 1000 spänn eller mer, så det så! Det är bara mellanhänderna som tar pengarna. De jeansen är inte dyrare att tillverka än andra. Jag rekommenderar att åka till USA och shoppa loss. Där kostar ett par märkesjeans (om man nu bryr sig om märket) motsvarande mellan 200 och 300 SEK. Det ni! Men de har ju inte heller några tullar på kläder. Förresten, vem lägger beslag på de pengar som utgörs av tullar? Vore intressant att veta och även se en redovisning av vad pengarna används till. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 22:21 | |
![]() | Piaree: Du skrev ju nyss att du köpte ett par byxor för 150... Gick du med rumpan bar innan eller? :) Jag menar köpa nytt med byta ut. | |
| jonteg | 2008-11-21 22:23 | |
![]() | brakise: det måhända vara så att mellanhänder tar en stor del av de pengar vi betalar.Men det är ändå en väsentlig skillnad i kvalitè och passform på billiga jeans jämfört med märkesjeans. | |
| Piaree | 2008-11-21 22:24 | |
![]() | Jaha. Brallorna sprack, så jag var tvungen att köpa nya. Annars hade jag lagt de pengarna på annat. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 22:26 | |
![]() | Piaree: Hehe. Du ser... Ver de billig skit eller dyra? (ursäkta om jag blir lite personlig, spännande ämne bara) | |
| Piaree | 2008-11-21 22:27 | |
![]() | Det var H&M, men jag har haft märkesjeans som hållit kortare tid. | |
| brakise | 2008-11-21 22:29 | |
![]() | Skillnaden i kvalitet på märkesjeans och omärkta dito står inte i relation till prisskillnaden hävdar jag bestämt. De stackars utnyttjade barnarbetarna har lika dåligt betalt oavsett vilket märke det är på jeansen de syr. Genom att köpa märkeskläder underblåser vi även märkeshysterin i samhället. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-21 22:32 | |
![]() | brakise: Beror på. Jag köper aldrig nytt men om jag skulle göra det skulle jag välja några som hade riktat in sig på ekologisk och rättvis handel, finns väl iaf några få företag som gör det. | |
| Miss_jk | 2008-11-21 22:33 | |
![]() | Jag skulle kunna betala 1800:- för ett par jeans. De senaste jag köpte kostade 1300:-. | |
| brakise | 2008-11-21 22:40 | |
![]() | Visst, rättvisemärkt, miljömärkt osv är ett gott försök. Sen kan man ju hoppas att man inte är helt grundlurad som konsument. Även dessa företag bör synas i sömmarna då och då. Verkligt lovvärda insatser för ett globalt ansvarstänkande. | |
| amoma | 2008-11-21 23:00 | |
![]() | Men brakise, resa till Usa och köpa jeans hallå, reskostnad ?miljöeffekter? hur tänkte du där? | |
| helejnaa | 2008-11-21 23:13 | |
![]() | Piaree - Angående trender så är ju ett par snygga jeans det mest livskraftiga man kan ha i sin garderob - de blir aldrig omoderna. Om man håller sig ifrån intressanta utsmyckningar av olika slag, vill säga. Jeans tycker jag är en investering till skillnad från mycket annat dyrt man kan köpa i klädväg. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-11-21 23:14 | |
![]() | Miss_jk I like you she can go for it yeah :) | |