Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 18 966 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:43 | |
![]() | Nä precis Rosa_Kanin! Jag skulle tycka det va intressant att veta om det fanns några sexbrottslingar i kvarteret jag flyttade in i JA! Jag vet vart du försöker komma bobo, så puckad är jag inte!! Häng ut alla som dömts för såna typen av brott i domstol! Där sätter jag min gräns kissed! | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:43 | |
![]() | men 16 - 14 åringen är väl ändå lite mer oskuldsfullt så länge de inte handlar om våldtäckt,, lite värre i den bemrkelsen, 32 år - omyndiga,, | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:44 | |
![]() | Jag tror också att han skulle va stolt och glad om han hitta sin hjärtans dam och blir kär och de har sex. Men jag tror däremot inte att han blir stolt eller glad att stämplas som pedofil och hamna i ett pedofilregister på nätet. Tämligen övertygad om att hans kärlek inte ska tolkas så!! | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:45 | |
![]() | Det finns ju faktiskt dömda sexbrottslingar som de facto ångrar sina brott och efter fängelsevistelse/terapi vill ändra sitt beteende, likväl som många "normala" brottslingar. Ska varenda en som nån gång begått ett brott behöva lida för det hela livet? Ska en person som kanske gjort ett misstag en gång i sitt liv aldrig få känna att man sonat sitt brott? Klart att det finns förbrytare som återfaller in absurdum, men att en "oskyldig" råkar illa ut väger tyngre än att grannskapet ska få känna sig "säkrare". | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:45 | |
![]() | Och vem ska bedöma om hon är mogen och verkligen var med på noterna då Nephelia? Eftersom det handlar om ett barn. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:45 | |
![]() | Jag tycker att sexuella övergrepp mot barn är en sådan allvarlig sak, det är oförlåtligt. Jag tycker det. Och har man gjort en sådan sak, så ska man inte skyddas. Och då pratar jag inte om kära 16 eller 14 åringar, som har sex för att de vill det. | |
| Måns_E | 2008-11-25 21:46 | |
![]() | Dessutom så skulle sådana register antagligen användas av varenda hyresvärd vilket skulle göra att han inte heller skulle få bostad. Oavsett det så finns det ju faktiskt en och annan bevisligen felaktigt dömd pedofil. Hur skall man behandla dessa människor? | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:47 | |
![]() | 14-åringen är fortfarande omyndig och då räknas det ju enligt lagens mening som olagligt... | |
| BugBig - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:47 | |
![]() | Öga för öga, tand för tand. Dom förstör resten av barnens liv!!! | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:49 | |
![]() | Ja, det är inte en helt enkel fråga. Det finns nog ingen riktigt bra och fungerande lösning på det, men jag tycker fortfarande, att åtminstone alla de som jag läste om på nämnda sajt, borde ha en sådan tatuering i pannan. Får jag tycka det? Eller är det förbjudet? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:50 | |
![]() | Ok så 14 och 16 åringar kan vi plocka bort alltså?? Märker ni inte att era argument inte håller? Vem ska bedöma det? En domstol eller pöbeln eller vem?? Jag fattar faktiskt inte vem som ska bedöma om de ville ha sex eller inte!! | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:53 | |
![]() | Men jag kan inte tycka synd om en pedofil, som förstört ett barns liv, om han får svårt att hitta lägenhet. | |
| bobo flux | 2008-11-25 21:53 | |
![]() | "Nä precis Rosa_Kanin! Jag skulle tycka det va intressant att veta om det fanns några sexbrottslingar i kvarteret jag flyttade in i JA! Jag vet vart du försöker komma bobo, så puckad är jag inte!!" Frågan om vad man skall använda en förespråkad åtgärd till, eller vad man vill att åtgärden ska utmynna i för konsekvenser är väl ändå ganska relevanta frågor, BugBig? Alla har väl ett syfte med det de förespråkar? Jag tror inte riktigt på att man i de allra flesta fall bara förespråkar saker och ting för förespråkandets skull. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:53 | |
![]() | Klart du får tycka det Nephelia. Men åsikten skrämmer livet ur mej. Jag tycker att fördomsfulla människor ska ha en tatuering i pannan så jag kan unvika dom. Sen har jag även funderat på skattefifflare så man inte råkar i klorna på en sån person:-) | |
| kaai - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:56 | |
![]() | en tatuering på alla kvinnor som är elaka vore någe,, men ja, tatuering på pedofiler skulle inte funka, | |
| _abc_ | 2008-11-25 21:57 | |
![]() | rosa_kanin: Känns som att du svänger mellan för och mot i uthängningsdebatten, ska jag vara ärlig förstår jag inte var du står i frågan, plötsligt har du förståelse för att alla inte kan dras över en kam i ditt sista inlägg? Nephelia: Tyvärr måste jag säga att din bild av verkligheten må vara naiv. Bara för att du anser att 16-åringen inte ska lynchas likt de andra brottslingarna på sidan betyder inte det att rednecks ute i skogen prickar av varenda en på listan och ger dem ett nackskott, även alla 16-åringar som hade sex med sin kära 14-åriga flickvän. Det går inte att vela i den här frågan tycker jag, antingen vill ha döda varenda en på listan eller inte ha listan alls, ungefär enligt min mening. Ta bugbig då t ex, han berättar ju öppenhjärtligt att även 16-åringen är av samma skrot och korn som de andra på listan. kissed: Att få någon att byta sida i den här debatten är säkert lika svårt som att få en rasist till att medge att det finns "NÅGRA reko svarta". Men alla ni som förespråkar registrena. Ingen har väl hittills svarat om det tar slut vid pedofilerna, eller om vi ska ha sådana för mördare, våldsbrottslingar, biltjuvar etc? | |
| kissed - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:59 | |
![]() | abc,,jag börjar förstå det. Och även varför världen ser ut som den gör...suck:-( | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-11-25 21:59 | |
![]() | Nephelia m.fl. kan någon ge ett tydligt svar: vad skall ni göra med informationen om att någon som dömts för sex med minderårig bor i säg ert kvarter? | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-25 22:00 | |
![]() | Det har jag inte sagt. Att vissa åldersgrupper bara kan plockas bort. Men jag tycker heller inte att pedofiler ska skyddas och tyckas så jävla synd om. Det ÄR skillnad på det du målade upp med 14 och 16 åringen, och den mycket grövre form av brott som jag talar om. Som BugBig sade, du är ju inte dum, du fattar ju vad jag pratar om. Klart det är en svår fråga, hur det ska bedömas, jag har inte sagt emot det. Men jag tycker heller inte att pedofiler ska skyddas, de borde hängas ut. Om det då skulle innebära att kära 16 åringar också hängs ut, så får det väl vara så, men folk kan ju läsa i domarna och se vilken typ av brott det rör sig om. | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-11-25 22:03 | |
![]() | dudeniro: Jag sa att jag kanske inte menar att man ska göra något särskilt med informationen. Men det kanske kan göra så att dessa som har en sexuell dragning mot barn, avstår från att gå till handling, om de vet att de blir uthängda. Och det skulle såklart vara enklare för ett barn att hålla sig borta från pedofiler om ordet "pedofil" stod i pannan på dem. | |