Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 469

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vonne_2008-12-18 01:11
Antal inlägg: 400

Jag har förlorat två barn ................ett tvillingpar och det var inte kul men jag klarade det för att jag hade stödet när jag behövde det.

Pottränad - Ej medlem längre2008-12-18 01:11
Antal inlägg: 4315

"Rent ut sagt skulle jag känna skuld över den andres situation även om det inte var jag själv som skapat den MEN jag har ALLTID en möjlighet att göra något åt det OAVSETT hur mitt eget liv ser ut"

Att uttala sig så tvärsäkert kan bara den göra som inte har varit med om ALLT. OAVSETT.

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:12
Antal inlägg: 1354

Jag skulle inte rangordna barn och syster. Barn som syster, diffrent name. Skulle kunna fläkta med privatlivet här men väljer att inte göra det mer än att säga att det var på håret att en i min omgivning löpte risk att hamna riktigt, riktigt snett. Jag hade inte tvekat en sekund på att ta den människan till mig TROTS att jag hade/har annat att "stå i". Jag är öppen för tillfälligt boende om någon behöver det, låt oss säga, om någon separerar och behöver någonstans att ta vägen. Min dörr står alltid öppen för min omgivning. Och där med löper personen mindre risk att hamna ännu mer i träsket.

skogstorparn2008-12-18 01:12
Antal inlägg: 2287

verkar lite som..

www.youtube.com/watc...e1 a1wHxTyo

vonne_2008-12-18 01:13

Tack krutmarie det värmde

The_Viking2008-12-18 01:13
Antal inlägg: 750

Skål vonne_! Jag kan ju säga att det är betydligt lättare att få hjälp med bostad om man inte pundar och super! Och det kan jag säga, som föredetta pundare, att inte en enda av dom människorna i husvagnarna var nyktra och drogfria. Därmed inte sagt att dom inte förtjänar ett hem men det försvårar en hel del. Och det finns faktiskt härbergen även om det inte är ett lyx boende så är det iaf varmt och torrt och man slipper bo i en sk kall husvagn. Har man verkligen "råd" att vara så jävla kräsen som bostadslös?

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:14

vonne_, nä, så var det ju. Vi är alla matade med silverskedar, eller hur?

vonne_2008-12-18 01:15

Pg up snälla nån du måste ha glidit genom livet på en räkmacka det är inte så enkelt.

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:16

vonne_, nä, så var det ju. Vi är alla egoister, eller hur? Och glidare som inget vet, eller hur?

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:19
Antal inlägg: 5000

de finns dom som glidit på en räkmacka,säkert,,men varför vara så aggressiva mot dom?dom kan ju känna & hjälpa hemlösa lika väl som andra,vad vet du om det?tror inte din syrra missunnar de det de har!gör du?ska andra som inte har just samma problem som din syrra,känna skuld?känna sej dålig?du skrev konstigt från början,attackerade direkt!finns INGEN som skriver här tror jag,som tycker din syrra ska ha det så,& hennes barn!som inte tycker detta är fruktansvärt osv!

carlmartin - Ej medlem längre2008-12-18 01:20
Antal inlägg: 4590

pg up- ju starkare man är ju mer klarar man ju av att bära. bra att du finns. men om man är stark så är det bra att vara snäll också, det vet tillochmed Bamse.

Tulpan852008-12-18 01:20
Antal inlägg: 6

vonne håller med dig där! Pg gör det allt för enkelt. Har nog inte riktigt befunnit sig där själv tror jag.

Myspruppen - Ej medlem längre2008-12-18 01:20
Antal inlägg: 5000

det gjorde jätte ont i mej att se din syster & barn i den situationen!men vadan DIN attityd?mot alla oss andra?

vonne_2008-12-18 01:23

Jag fattat inte vad ni snackar om har ni också en syster/bror som är hemlös eller är jag helt dum i huvudet, vadå aggresiv.....jag är inte aggresiv jag är helt hjälplös................. ..känn på den känslan ni alla som har allt.

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:23

Tydligen ska man sitta och jämra sig offentligt och inte göra något åt situationen för att tolkas som att man har varit med "om det ena och det andra".

Jag förstår inte ärligt talat hur man kan leva med sig själv i vetskap om att ens syster bor ute på gatan om man nu sedan kan sitta och jämra sig över det. Blir det bättre? Känns det bra?

Pg up - Ej medlem längre2008-12-18 01:25

Klassiskt Svenskar att känna sig hjälplösa och oja sig över något som de faktiskt har en möjlighet att göra något åt. Världen är inte svart och vit än, hoppas jag.

vonne_2008-12-18 01:25

Kanske inte allt men inte långt ifrån..................ni behöver inte frysa eller bo i en husvagn.................r ätta mig om jag har fel............det är lätt att ha en åsikt eller hur.

krutmarie2008-12-18 01:25
Antal inlägg: 1696

Pg up, om din syster nu är pundare eller alkis och har en massa problem, vill därmed inte säga att det är så med vonnes syster för det vet jag inget om, skulle du låta henne bo hos dig och dina 6 barn? Hur skulle ungarna må? Om hennes "polare" lyckades ta sig hem till dig skulle du ta hand om dom också då? Isf måste du ha ett STORT hem och ett STORT hjärta för alla medmänniskor.

Jag bryr mig också om mina medmänniskor, men du rangordnar inte barn/syskon skriver du. Jo, det gör faktiskt jag fast jag har bara 4 barn, men jag skulle inte vilja att dom kom i kontakt med personer som missbrukar av ngt slag på det sättet och dessutom är nära släkt.

Systern är ju vuxen och har väl själv ett ansvar för sitt liv. Tycker att det du skriver bara gör att vonne ska må dåligt för att hon inte "ställer upp". Har du varit i samma situation? Det har inte jag, men jag kan förstå att man måste dra en gräns nånstans.

skogstorparn2008-12-18 01:27
Antal inlägg: 2287

vonne! jag tar tar gärna disskussionen när du inte är packad/påtänd..

vonne_2008-12-18 01:27

Tack och God Natt hoppas att ni sover gott jag kommer inte att göra det. Kanske jag skulle gå och lägga mig i uthuset bara för att få känslan om hur min syster har det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?