Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-01-24 23:21 | |
![]() | Jag drömde att min granne jagade mig med en morot. Jag kände mig så att säga "sexuellt utmanad". Äter jag för mycket grönsaker eller? | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-24 23:22 | |
![]() | Mäh... ännu en oseriös tråd :(.. ja som trodde ja hade hittat rätt me o få bukt me mina drömmar... idag verkar ja bara bli besviken gång på gång :( ha en fortsatt fin lördag alla.. *lessenborta* | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-01-24 23:32 | |
![]() | EssQ: Om jag hade varit en legitimerad drömtyderska hade jag lagt mig själv under "seriöst". Nu vill jag bara ge min högst ovetenskapliga tydning av andras drömmar. Hoppas du ej blir besviken mer idag. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-01-24 23:34 | |
![]() | Bromsolja: Du kan ju alltid gå över till mer oattraktiva grönsaker såsom selleri eller kålrot. Då kommer du def att sova gott om natten hädanefter (med undantag fr ev gasbildning). | |
| Juicey | 2009-01-24 23:45 | |
![]() | Jag tar dig på allvar ändå och kommer att leva efter dina uttydningar! =) Till saken: Jag drömde två saker inatt. 1. Min apa dog. 2. Jag gick genom en jättelång trång gränd och sjöng signaturmelodin till Boktipset (ett trevligt svenskt TV-program som fanns när jag var liten). Det verkade inte finnas något slut på gränden. Dessutom hade jag strumpor kastade över axeln. | |
| kanamana | 2009-01-24 23:58 | |
![]() | var det inte någon i introt till boktipset som hade rätt långa randiga strumpor? eller var det i den svenska tecknade filmen Stormen, månne? Jag har drömt om sälar och ibland glittrar den i en väldigt speciell rosa/lila nyans. Den är min bästa vän och vet allt som är bra. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-01-25 00:03 | |
![]() | Juciey: Precis, man behöver lite humbug i sitt liv. Dina drömmar tolkar jag såhär: 1. Det betyder att en del av ditt intellekt gått till spillo. Reptildelen av hjärnan kommer dock fortsätta fungera som vanligt. 2. Hmmmm. Kan spegla din inre önskan om att bo i Kina, läsa delar ur böcker som barn tycker är tråkiga samt ha axelvaddar på fötterna. | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-01-25 00:05 | |
![]() | kanamana: Påminner sälen om en viss Åke Gren? Då ska du INTE lyssna på hans budskap i dina drömmar, TROTS att han säger att han är din bästa vän. | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:32 | |
![]() | Häromnatten drömde jag följande (och ber alltså om en seriös tolkning); Jag låg på sjukhus, varför har jag inte en susning om. I alla gemensamma rum satt folk o rökte. Förutom mina egna två katter så fanns det även en stor grå långhårig katt där. Kom på att just den här dagen skulle jag resa till Thailand och behövde då få bli utskriven pronto. (Fick dessutom en massa ågren då jag upptäckte att jag nog inte sökt ledigt från jobbet...) Pratade med en sköterska med röd-brun-rutigt förkläde och hon skulle höra med doktorn. Sen vaknade jag. Kom jag iväg till Thailand? Var jag verkligen sjuk? Eller...? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:35 | |
![]() | jag drömmer ofta att jag ska ta flyget tillutlandet,,men precis då planet lyft å tippar framåt,sugs hela planet ner tillbaka mot marken å kraschar..men alla klarar sig det har hänt oxå att ibl,innan planet sugs bakåt,så vänder de upp å ner å alla hänger i sina stolar,sedan kraschar vi det är en ständigt återkommande dröm min pappa å lillebror brukar vara med i planet oxå | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:36 | |
![]() | Hej, jag vill ha ett seriöst svar: Vaknade LIVRÄDD av ett "spöke" i garderoben, svettades och var livrädd. Visst gammal ångest osv. Kan tänka mig att jag var hemma hos Åsa. Jag vågade verkligen inte somna om, men jag var så utmattad att jag gjorde det till slut. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:46 | |
![]() | Men den här tråden e ju inte seriös... ja fick iallafall råd av en annan betapetare på pm va mina drömmar kunde va för nåt.. tack! :) | |
| Lättlurad - Ej medlem längre | 2009-01-28 20:48 | |
![]() | Är den inte seriös???? | |
| Afrobeat - Ej medlem längre | 2009-01-29 20:57 | |
![]() | Men hej hej hej... och nej! Den här tråden är ju på skoj! Om man vill ha mina högst personliga tankar om sina drömmar så välkommen, annars får ni kontakta någon som kallar sig seriös:) | |
| Bim1964 | 2011-11-06 11:31 | |
![]() | Dammar av en gammal tråd Ts är ju inte medlem längre, men det kanske finns någon annan som kan tolka min dröm. Drömde att jag var ute och gick i en skog, när jag fick syn på en vit sälkut mitt på stigen. Jag tänkte att den måste jag ju rädda, jag mäste få ner den till Göta älv. I samma veva kommer det en kvinna full med tatueringar och visar mig en ingång i berget, där hon har sin tatueringsstudio. Kan någon "seriös" tolka min dröm. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-06 11:44 | |
![]() | Bim, jag är ingen drömtolkare, men min spontana tanke är att du när en dröm(!) om att tatuera in en säl någonstans på din lekamen. :-) | |
| blue_moon | 2011-11-06 12:56 | |
![]() | Skulle snarare tro att drömmen åskådliggör en konflikt mellan behovet att ställa upp för andra och behovet att tillgodose egna intressen. | |
| Pocaloca | 2011-11-06 13:17 | |
![]() | Väldigt ofta så kan man tyda sina egna drömmar genom att berätta vad man drömt =) | |
| vulcan | 2011-11-06 13:27 | |
![]() | Jag tror att drömmar är en neurologisk, snarare än en psykologisk process. Med det menar jag att hjärnan under sömnen sysslar med nån slags organisationsarbete bland alla synapser och minnesfragment av olika slag i hjärnan. Ibland kommer det upp ganska starka och intensiva saker med rätt mycket sammanhang i drömmarna, ibland är det - som vi alla har erfarenhet av - bara en massa slumpvis bråte utan en röd tråd. Den som tror att drömmar är en slags signal från något undermedvetet skikt om hur man borde ta tag i sitt liv på olika sätt får problem när man ska förklara drömmar ur ett evolutionärt perspektiv. Vad skulle vi t ex tjäna på att bortträngda önskningar kom upp i drömmar? För att vi ska "förstå oss själva på ett djupare plan" är inte ett bra svar, då det knappast har nåt värde ur ett överlevnadsperspektiv. Med det här vill jag inte säga att drömmar är ointressanta, men allt mumbojumbo som uppstått kring drömtydning ger jag inte mycket för. | |
| Bestämd Tupp - Ej medlem längre | 2011-11-06 13:41 | |
![]() | Varför skulle det inte kunna vara en psykologisk bearbetningsprocess? Inget hokus pokus, men inte heller enbart defragmentering av hårddisken. Det har ett evolutionärt värde, och är något annat än att Loket har en hotline till ditt undermedvetna och drar en rebus vars lösning avslöjar vilken lucka du ska öppna. | |