Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 20 278 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| darkesthour | 2009-01-29 08:09 | |
![]() | har det själv, men tycker det är lite av en skrytsida, folk visar upp en fasad för att verka bättre inför massa menlösa gamla klasskamrater, kommer på mig själv med, och skäms såklart när folk lagt upp fyllebilder på en... men de mesta man känner vet ju att man inte vill det, så det e ganska lungt, neb det händer... | |
| Mekano - Ej medlem längre | 2009-01-29 10:52 | |
![]() | Sen Facebook ser ut mer som ett excelldokument eller ett programmeringsprogram med olika celler som är helt separerade och visuellt frånstötande så är Facebook så mycket tristare. Men man skulle sakna det. Ett plus nu är att man kan ladda upp film. Gamla facebook var bättre. | |
| bove | 2009-01-29 11:17 | |
![]() | Jag har aldrig reggat mig på Facebook. Jag ser ingen riktig poäng i att hålla kontakt med en massa olika människor som har gått min klass nån gång i tiden eller råkar känna min kompis syster. De människor jag vill ha kontakt snackar jag med på msn eller via telefon. Hade man verkligen haft nånting gemensamt med alla sina gamla bekanta så hade man väl upprätthållit kontakten ändå, jag föredrar att koncentrera mig på de som är mina vänner idag. | |
| Mnd | 2009-01-29 15:37 | |
![]() | bove, min poäng helt och hållet :) | |
| bländie | 2009-01-29 16:10 | |
![]() | Jag älskar Facebook. Beror nog mycket på att jag inte alls har boves och Mnd:s disciplin att aktivt hålla igång kontakten ens med dem jag verkligen gillar. Dessutom är Facebook bra som jobbnätverk för oss som är frilans. I fjol fick jag flera av mina uppdrag efter att ha hintat på FB att jag hade tid över. | |
| Mimikryp | 2009-01-30 06:59 | |
![]() | Jag har bojkottat Facebook hela tiden. Precis som någon skrev beror det nog på hur man upplevt sin skoltid. Jag vill definitivt inte bli upphittad av mina gamla klasser och få kontakt med någon av dem igen. *ryser* Så nä, jag ser inte poängen med Facebook. Kontakt med vänner har man ju ändå. Och jag hatar det där att FB äger alla bilder och liknande man lägger upp, så då bojkottar jag dem som sagt. :-P | |
| ppz033 | 2009-01-30 08:41 | |
![]() | Human diligence!!! Personliga bakgrundsbeskrivningar altså blir allt vanligare bland arbetsgivare, utlåningsinstitut mm. Det betyder att man kollar vad du berättar om dig själv på internet och kan i förlängningen betyda att du inte får ett jobb eller ett lån du sökt. Man gillar inte vad som kommer fram om dig! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-30 08:42 | |
![]() | Det är samma för mej minikryp. Skoltiden är ett avslutat kapitel för länge sen och de små "jävlarna" från den tiden slipper jag helst. Skulle aldrig ha tid eller ork heller för den delen att underhålla en massa sidor på nätet. Räcker gott med beta för min del. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-30 08:44 | |
![]() | De e ju inte bara klasskompisar man kan få tag på.. :) Ja fick tag på ett ex som ja inte sett sen vi var tillsammans -86 :) | |
| kermis | 2009-01-30 09:11 | |
![]() | Jag förstår inte riktigt varför facebook, varför nu? Är det nya nätgenerationen som ville ha nåt..? Iden är ju exakt samma som alla andra communities som funnits i många år. Ta till exempel lunarstorm. "alla" skulle vara med där och det var lätt att hitta både gamla skolkamrater och andra.. efter några år hade det förlorat sin charm och man drev vidare. Jag vet bara ett fåtal av mina gamla nätbekanta som reggat sig på facebook... Det är ju inte bättre tekniskt än de andra. Det råkade bara vara just den som blev så överhypad i all media, som något NYTT och vips skulle alla som aldrig hört talas om communities regga sig... Är det någon som suttit på nätet i mer än tio år (gamla ircare till exempel) som reggat sig och som därmed kan avfärda min teori om att det bara är halvnya på nätet som finns där? Om det inte var uppenbart så är inte jag reggad, och kommer förmodligen aldrig att bli... Känns som "been there, done that" över hela hypen. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-30 09:14 | |
![]() | Jag började va på nätet redan -96 så ja e inte ens halvny *s* | |
| kermis | 2009-01-30 09:21 | |
![]() | EssQ: ok... får man fråga varför du gick med där? | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-30 09:38 | |
![]() | Just för att kanske hitta några gamla klasskompisar som inte bor i stan längre.. gamla vänner från parallellklassen.. andra vänner som av nån eller annan anledning försvunnit på vägen. Sen finns de roliga spel där som man kan utmana andra vänner i :) | |
| Teppy | 2009-01-30 10:31 | |
![]() | Facebook är roligt | |
| Comeasuare | 2009-01-30 10:53 | |
![]() | efter att jag hört att arbetsgivare söker upp dig på facebook så tog jag bort min. plus att det känns jobbigt att alla ska veta när man har ett problem, allt läggs ut på internet......äh... | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-30 10:55 | |
![]() | Come.. den försvinner inte bara för att du avaktiverar dig.. din profil e kvar ändå.. de e grymt svårt att få bort sin sida helt o hållet.. | |
| Comeasuare | 2009-01-30 10:56 | |
![]() | men syns den för alla som söker mitt namn? | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2009-01-30 10:57 | |
![]() | ja profilen e kvar... skriv till mig va du heter så ska ja kolla de | |
| bländie | 2009-01-30 11:01 | |
![]() | Jag har använt nätet sen -94 eller -95 och hela tiden hittat nya funktioner som berikat mitt liv - kunskapsmässigt, socialt och ekonomiskt. Dit hör poker, dit hör betapet (nå, där är ekonomiskt ett undantag) och Facebook. Jag tror tvärtom, Kermis, att det är människor som alltid sett internets fördelar som också ser ett stort internetnätverks fördelar. | |
| Comeasuare | 2009-01-30 11:02 | |
![]() | Hanna Hämäläinen............. | |