Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 294 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-08 01:09 | |
![]() | Tack för den birgerkung. Ska jag defenitivt göra! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-08 01:18 | |
![]() | Birgerkung är vår hjälte i natten -------@ | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-08 01:21 | |
![]() | Jag går ju inte under av 249 kr men det skulle reta mej nåt förjävligt så bara därför ska jag bestrida skiten. Vill inte ha en dödsruna hemskickad, den kan de stoppa upp där bak:-) | |
| Ässät | 2009-02-08 01:34 | |
![]() | Jösses va de lät krångligt för min stackars hjärna *s*.. me min otur så funkar de nog inte för mig... | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-02-08 01:38 | |
![]() | De kör tydligen en rätt hård stil i mailkonversationen när man bestrider deras fakturor, bland annat hotar de med polisanmälan om man inte betalar och visar med en skärmdump att man har ingått ett avtal med dem. Man får även en påminnelse-faktura. Men det verkar bara vara tomma hot. Ingen har blivit polisanmäld för att inte ha betalat. Se dock till att bestrida eller betala. Om man bara struntar i det hela kan det gå till inkasso, och då är det för sent att bestrida om man inte bestred ursprungsfakturan. Vad ni sen gör är ert eget ansvar, egentligen har ni ju ingått ett avtal som innebär att ni ska betala. Möjligen är det lite oklart om avtalet är juridiskt korrekt, men det kan mycket väl vara det. Men hederligt är det inte. | |
| Ässät | 2009-02-08 01:40 | |
![]() | Orkar inte me o bestrida.. har nog me skit i mitt liv ändå.. ja betalar.. ja får skylla mig själv.. | |
| Ässät | 2009-02-08 01:42 | |
![]() | Men tack snälla Birgerkung för allt jobb du lägger ner för oss :) | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-08 01:42 | |
![]() | Ja usch. Jag betalar också. Orkar inte med så där långa instruktionstexter. Då får det vara. Jag får skylla mig själv. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-02-08 01:49 | |
![]() | Det var så lite så Ässät. Jag skickar en faktura på mitt konsultarvode. | |
| Ässät | 2009-02-08 01:52 | |
![]() | haha gör så birger.. vill du ha mitt personnummer så du kan kolla min adress o lämna över den personligt? *s* | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-16 11:57 | |
![]() | Nu har jag fått min faktura och gjort det första som birger rekomendera. Jag har alltså bestridit fakturan så nu väntar jag på ett svar från dom. Kissed är på krigsstigen:-) Men får dom inga pengar från.. | |
| hannaroman - Ej medlem längre | 2009-02-16 12:00 | |
![]() | kissed: Önskar dig lycka till och hoppas att du talar om för oss vad som händer och hur det går sen :) | |
| Snurt | 2009-02-16 12:43 | |
![]() | Gör så här kanske?? Re: Marantana AB - "Hur gammal blir du?"-test Skapad:2008-03-31 20:15:01 Jag har varit orolig, stressad och nervös ändå sedan jag fick en faktura från bluff-företaget Marantana. Men tack vare er hjälp har jag nu fått fakturan makulerad. Jag skrev på följande vis i mitt mejl till dom, hoppas det kan hjälpa andra! Som ämne: Angående fakturan (fakturans nr) Angående er faktura nr (ja och så numret på fakturan..) Härmed tillbakavisar jag ert krav på betalning för ovanstående faktura, eftersom det inte finns något avtal mellan er och mig. På er hemsida står det följande: "I och med att du gör detta test så kommer du få ett grundläggande medlemskap som är gratis (trial). Det är fritt fram för dig att närsomhelst under genomförandet utnyttja din 14 dagars Ångerrätt som enligt svensk lag tar bort all data du delgivit oss. Annars kommer du bli uppgraderad till ett guld medlemskap (486,85) och kommer få tillgång till allt innehåll på denna hemsida." Det har det inte på något sätt framgått att siffrorna inom parentesen (486,85) anger svenska kronor, det kan lika gärna vara vad för nummer som helst (årtal, antal personer ni lurar om dagen, eller grisar på månen). Jag har dessutom tagit kontakt med Konsumentverket efter att ha fått fakturan från er och fick denna information där: - Information om ångerrätten ska ges i läsbar och varaktig form, det räcker inte att det står om den på en hemsida. Genom Ola Svensson som är jurist på Konsumentverket har jag tilhandahållit följande information: "I och med att man klickar i rutan ingår man ett kreditavtal om man är 18 år eller äldre. Men man ska sedan få en separat bekräftelse på det inledande avtalet. Den ska vara i skriftlig form - ett brev, ett epostmeddelande eller ges på fakturan. - De 14 dagarnas ångerrätt räknas från att man tagit del av bekräftelsen." Jag kräver att ni med omedelbar verkan avslutar mitt medlemsskap, raderar alla uppgifter ni har om mig, skickar ett mejl tillbaka till mig där ni bekräftar att mitt konto och medlemsskap avslutats samt att fakturan makulerats. I annat fall kommer jag gå vidare med det här och göra en polisanmälan. Nu har jag fått ett mejl tillbaka där det står att dom har stängt mitt ärende osv. STORT TACK för all hjälp jag fått från alla här! | |
| Mouche - Administratör | 2009-02-16 12:47 | |
![]() | Suveränt jobbat! =) Mouche | |
| Ässät | 2009-02-16 12:52 | |
![]() | OJ!! Jag fick oxå deras faktura idag.. hm kan man kopiera Snurts mail tro? haha.. Jag fick ju mailet av dom där det står att ja har ångerrätt fram till dess att testet e klart. Ja gjorde ju klart testet. Ja e lite trög o vet inte hur ja ska göra för att få de här makulerat :( *s* | |
| Mimikryp | 2009-02-16 12:57 | |
![]() | Jag såg sidan för ett par veckor sedan, och tyckte att det lät kul. Men det står ju tydligt på sidan att man måste betala för det, så då gjorde jag naturligtvis inte testet. Synd att alla inte är lika bra på att läsa som jag. ;-P | |
| Ässät | 2009-02-16 12:58 | |
![]() | Mimikryp.. den länken vi fick va inte startsidan.. så då e de inte så lätt | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-02-16 13:00 | |
![]() | För någon som inte orkar läsa allt, ni har gjort testet men vill inte betala? | |
| Ässät | 2009-02-16 13:03 | |
![]() | Läs allt då trash haha | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-02-16 13:06 | |
![]() | Det var en bluff trashone. Det framkommer kanske inte så bra här men gjorde det i den andra tråden som är borttagen som tur är:-) | |