Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade82
Mobilspel
Pågående19 807

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Småplock2009-06-05 22:54
Antal inlägg: 54

Han som är jordbrukare kan väl börja mjölka dem istället.

weathergirl2009-06-06 01:31
Antal inlägg: 58

apbur ja du kan ju ha rätt i att det är mindre stressande om man skjuter dem, men jag har hört att organen i kroppen sprängs innifrån varför det skulle vara ohumant att skjuta dem ifall man inte är träffsäker och får ihjäl katten på första skottet, ett bedövningsskott och sedan avlivning skulle nog vara det humanaste om än inte billigaste.

trashone - Ej medlem längre2009-06-06 01:34
Antal inlägg: 18678

Bedövning och avblodning är nog billigast. Men stressnivån på katterna när de skall fångas in kan vara skäl nog att helt enkelt skjuta dem.

Gottis2009-06-06 01:37
Antal inlägg: 49

skjut asen

Gottis2009-06-06 01:38
Antal inlägg: 49

förresten hur anmäler man någon här på sidan för förtal

trashone - Ej medlem längre2009-06-06 01:39
Antal inlägg: 18678

abuse@betapet.com

Yinyanggurl - Ej medlem längre2009-06-06 02:13
Antal inlägg: 517

Om du så mycket som kröker ett hår på min katt kommer du att önska att du aldrig föddes....

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-06 02:25
Antal inlägg: 1637

Alltså att dra jämförelser till Hitler är sååå ute! Sen så säger det väl sig självt att så långt som han väl kom (för att slutligen dö i en sunkig bunker i och för sig), så lär han ha resonerat mer än väl i sina diskussioner. Även Hitler var på tal om inte så mycket alls djurvän och hade en mycket positiv uppfattning om djur. En uppfattning som jag delar. Och nu tänkte jag komma till ämnet:

Erlandsson har presenterat en väldigt kortsiktig och uppenbarligen rent korkad lösning på problemet. Men en lösning i alla fall. Frågan är om han tänker så långt att om man nu lägger resurser på att slakta 100 000 katter så kommer man få göra exakt samma sak om 5-10 år igen. Det behövs långsiktiga lösningar. Problemet ligger hos de tidigare ägarna. Det behövs ändrade lagstiftningar om djurskötsel. Man ska inte kunna slänga ut katter hur som helst.

Men nu har vi ju ändå 100 000 katter som stryker omkring och är så kallat "förvildade". Visst är det svårt att se en moraliskt korrekt lösning på problemet om man inte är av den uppfattningen att det är "no big deal" att skjuta 100 000 katter. Visst kan man ta hand om övergivna katter. Jag tycker det är rätt. Men man kan knappast begära nya hem för så många katter och visst lever de hårda liv. Många svälter. Men det går ju förstås inte att styrka i och med att de växt till sig till ett så stort antal.

Hur som helst så säger det sig väl självt att katter som lever i stan äter en hel del råttor. Jag lever i alla fall jag hellre med katter än med råttor. När vi levde nära med råttorna på 1300-talet så kommer nog de flesta ihåg hur det gick.

Härlig stämning här btw. dispyter, dödshot, svordomar och alla hatar varandra som vanligt. :)

Mimikryp2009-06-06 23:04
Antal inlägg: 9057

När jag läste artikeln i tidningen kände jag att jag skulle vilja skjuta av en del politiker. :-P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?